Amerika v navigacích předehnala Evropu

Canalys zveřejnil stručný výtah ze své analytické zprávy o prodejích přenosných navigací. Jako hlavní událost firma prezentuje změnu pořadí kontinentů v žebříčku prodejů: v posledním čtvrtletí loňského roku státy severní Ameriky s velkým náskokem předehnaly doposud první oblast EMEA (Evropa, Afrika, blízký Východ).

V Americe se ve čtvrtém kvartálu prodalo 52 % všech přenosných navigací, což je 20% meziroční nárůst (při srovnání celého roku dokonce +44 %). Na Evropu zůstal podíl 38 %, meziroční čtvrtletní pokles 26 % a celoroční ztráta 4 % oproti roku 2007. Na americkém skoku mají největší zásluhy agresivní cenové akce, které v Evropě proběhly už v minulých letech. Autonavigace byly například v USA dlouho výrazně dražší než na starém kontinentu.

Žebříček výrobců vede Garmin s podílem 37 % (30% nárůst). TomTom na druhém místě drží podíl 30 % a sdružení Mio/Navman dohromady tahá za 6% dílek koláče, kousek před u nás neznámou značkou Nextar.

Pokud porovnáme celý loňský rok s rokem 2007, navigační trh vyrostl o 18 %, prodalo se 41 milionů přenosných navigačních přístrojů. Výrobcům však zároveň o 16 % klesly tržby, což je další důkaz velkého zlevňování. Canalys odhaduje, že více než tři čtvrtiny navigací distribuovaných v loňském posledním čtvrtletí měly cenu pod dvě stě eur (kousek nad pět tisíc korun).

Zdroj: Canalys

Diskuze (3) Další článek: S mobilem na lovu kompozice

Témata článku: Amerika, Stručný výtah, Pře