Apple táhne ke dnu celý byznys. Objem prodaných chytrých hodinek poprvé klesá

Chytré hodinky jako součást kategorie nositelného příslušenství se v posledních dvou letech staly symbolem prudce rostoucího segmentu spotřební elektroniky. Analytici předpovídali zářnou budoucnost a jednou snad i stejný význam, jaký mají smartphony. Realita je ale poněkud odlišná a leckteré agentury budou nuceny své dlouhodobé predikce přehodnotit.

IDC vydalo pravidelné kvartální odhady prodejů chytrých hodinek za letošní druhé čtvrtletí a čísla jsou mírně řečeno překvapivá. Počet prodaných chytrých hodinek meziročně poprvé klesá, a to o nezanedbatelných 32 %. V dubnu až červnu 2016 se prodalo celosvětově pouze 3,5 milionu balení chytrých hodinek.

Výrobce 2Q16 Distribuce (mil. Ks) 2Q16 Tržní podíl 2Q15 Distribuce (mil. Ks) 2Q16 Tržní podíl Meziroční změna
1. Apple 1,6 47% 3,6 72% -55%
2. Samsung 0,6 16% 0,4 7% 51%
3. Lenovo 0,3 9% 0,2 3% 75%
4. LG 0,3 8% 0,2 4% 26%
5. Garmin 0,1 4% 0,1 2% 25%
Ostatní 0,6 16% 0,6 11% -1%
Celkem 3,5 100% 5,1 100% -32%

Není třeba dlouze pátrat, kdo za poklesem trhu stojí. Je to Apple, který segmentu chytrých hodinek do této chvíle s velkou převahou vládnul. I nadále je první, ale už ne o parník. O okoukané a stále drahé Apple Watch už zákazníci přestávají mít zájem, Apple jich ve sledovaném období neprodal ani polovinu toho co před rokem.

Daří se naopak Samsungu, který narostl o 50 %, a nováčkovi v hodinkovém byznysu Lenovu, jemuž prodeje tvoří odkoupená značka Moto. Mírně si polepšilo také LG, kterému se podařilo odstranit problémy u druhé generace Watch Urbane LTE a hodinky se tak konečně dostaly do prodeje. Do první pětky se prodral ještě americký Garmin, kterému pomohly zejména modely chytrých hodinek řady Vívoactive.

Diskuze (31) Další článek: Lumie u ledu, ale Microsoft v pohodě. Tržby mu zajistily cloudové služby, Windows a Office

Témata článku: Apple, Lenovo, LG, Samsung, , , , , APP, Parník, Celý byznys, Chytrý, Tah, Vívoactive, Objem, Hod, Rostoucí segment, #Apple, Pop, Pro +