O2 Na příjmu: užitečná služba, nebo ztráta soukromí?

O2 svým zákazníkům dále zpříjemňuje telefonování. V případě, že je volaný mimo signál anebo má vypnutý telefon, nemusejí si dělat starosti. Na skutečnost, že volané číslo je k dispozici, je nyní prostřednictvím SMS zprávy upozorní nová služba O2 Na příjmu. Využívat ji mohou všichni zákazníci mobilních služeb O2, a to zcela zdarma.

TIP: má volaný pouze obsazeno? Zdarma a všem pomůže O2 Spojovatelka

O2 Na příjmu dává volajícímu zdarma bez nutnosti opakovaně vytáčet telefonní číslo šanci zjistit, zda je již volané číslo dostupné, tedy v dosahu signálu. Tuto informaci získá prostřednictvím SMS zprávy. Zpráva je volajícímu zaslána, pokud je číslo znovu dostupné nejpozději do sedmi dnů od neúspěšného pokusu o hovor. Služba je automaticky aktivní u všech nových zákazníků, stávajícím zákazníkům ji bude O2 aktivovat postupně nebo je možné si ji aktivovat odesláním SMS ve tvaru NAPRIJMU A na číslo 999235.

Na první poslech to zní jako užitečná záležitost a pro volajícího také skutečně je. Z pohledu volaného jde ale o omezení soukromí. Ne každý si totiž přeje, aby kdokoliv věděl, že si právě zapnul telefon a je možné mu volat. Naštěstí je možné operátorovi poslat deaktivační SMS ve tvaru NAPRIJMU D na výše uvedené číslo. Jedinou podmínkou fungování služby je totiž její aktivace na obou stranách, tedy jak u volaného, tak u volajícího.

Služba O2 Na příjmu funguje i v případě, kdy má volaný zapojené přesměrování hovoru při nedostupnosti do hlasové schránky, Zmeškané hovory, Signalizaci příchozího hovoru či O2 Spojovatelku. Hned první statistiky užívání služby dokládají praktičnost služby. Celých 40 % zákazníků informaci o opětovné dostupnosti jimi volaného čísla využijí a po jejím obdržení znovu zavolají nebo pošlou zprávu.

Diskuze (37) Další článek: T-Mobile: SMS a MMS zprávy v mobilu na měsíc zdarma

Témata článku: , , , , Vypnutý telefon, Ztráta