Také u O2 lze vysledovat trend migrace z předplacených karet na paušály. I přes narůstající počet provolaných minut se zisk operátora snížil.
Teléfonica O2 oznámila výsledky svého hospodaření za první čtvrtletí 2010. V daném období zaznamenala společnost nárůst počtu zákazníků služeb založených na vysokorychlostním internetu a mobilních zákazníků paušálních služeb. Počet mobilních zákazníků se v období od ledna do března zvýšil o 8 tisíc díky nárůstu počtu paušálistů o 44 tisíc. Celkový počet mobilních zákazníků tak v prvním čtvrtletí 2010 vzrostl meziročně o 3,6 %.
O2 připisuje nárůst smluvních zákazníků zejména úspěchu neomezených NEONových tarifů. Operátorovi vzrostl celkový počet mobilních zákazníků na konci března 2010 meziročně o 3,6 % na 4 953 tisíce a O2 tak zůstává pravděpodobně českou mobilní dvojkou (Vodafone zveřejní své výsledky v úterý). Počet smluvních zákazníků vzrostl o 10,1 % na 2 858 tisíc. Počet aktivních zákazníků předplacených služeb dosáhl ke konci prvního čtvrtletí 2010 výše 2 095 tisíc, meziročně je to pokles o 4,2 %. Důvodem je zejména migrace předplacenkářů na paušální služby. Na konci prvního čtvrtletí 2010 tak podíl smluvních zákazníků na celkovém dosáhl 57,7 %, což představuje meziroční nárůst o 3,4 procentního bodu. O2 tak stále udržuje lepší poměr bonitnějších zákazníků než ostatní operátoři.
Průměrný měsíční výnos na zákazníka ARPU dosáhl výše 459,4 Kč, což představuje meziroční pokles o 11,2 %, především díky optimalizaci spotřeby zákazníků a dále díky snížení mobilních terminačních poplatků. ARPU tarifních zákazníků dosáhl v prvním čtvrtletí 2010 výše 655 Kč, meziročně o 15,7 % méně. Důvodem poklesu ARPU tarifních zákazníků byly kromě pokračující migrace předplacených zákazníků na tarifní služby a negativní dopad ekonomické situace. ARPU zákazníků předplacených služeb klesl v prvním čtvrtletí 2010 meziročně o 10,2 % na 197,2 Kč. Celkový mobilní hlasový provoz v síti českého O2 vzrostl v prvním čtvrtletí 2010 meziročně o 9,6 % na 2 127 milionů minut, zejména díky nárůstu počtu zákazníků využívající neomezenou nabídku některých tarifů O2 NEON.
Restrukturalizace v době krize
Finanční výsledky skupiny Telefónica O2 Czech Republic zahrnují vedle mobilních a pevných linek také výsledky společností Telefónica O2 Slovakia, Telefónica O2 Business Solutions a dalších menších společností. Podle O2 bylo podnikání v prvním čtvrtletí 2010 nadále negativně ovlivněno nepříznivým makroekonomickým prostředím (ekonomická recese) a snížením mobilních terminačních poplatků. Celkové konsolidované výnosy z podnikání se v prvním čtvrtletí 2010 snížily meziročně o 9,1 % na 13 727 mil. Kč. Výnosy z podnikání mobilního segmentu v České republice se v prvním čtvrtletí 2010 snížily meziročně o 11,2 % na 7 028 mil. Kč.
Konsolidovaný provozní hospodářský zisk před odpisy a amortizací (OIBDA) klesl v prvním čtvrtletí 2010 meziročně o 19,2 % na 5 346 mil. Kč, zejména díky poklesu výnosů, jednorázovému zisku z prodeje nemovitostí v prvním čtvrtletí 2009 (341 mil. Kč), a kvůli negativnímu dopadu nákladů na restrukturalizaci ve výši 381 mil. Kč zaúčtovaných v prvním čtvrtletí 2010. OIBDA marže tak v prvním čtvrtletí 2010 poklesla meziročně o 4,8 p.b. na 38,9%. Konsolidovaný čistý zisk se v prvním čtvrtletí 2010 snížil meziročně o 23,9 % na 2 012 mil. Kč.