O2 ztratilo mobilní zákazníky. Tržby si kompenzuje jinými službami

O2 vydalo výsledky hospodaření za první čtvrtletí letošního roku. Celkové tržby společnosti poklesly meziročně o 1,3 % na 9,031 miliardy korun. Provozní zisk se ale zvýšil o více než 5 % na 2,503 miliardy a čistý zisk narostl dokonce o více než 16 % na 1,244 miliardy korun. Výnosy v segmentu mobilních i pevných linek přitom mírně klesaly. Společnost si ale klesající tržby v tradičních odvětvích vynahrazuje novými službami, zejména O2 TV. K dorovnání tržeb pomohla i slovenská dcera O2.

Klepněte pro větší obrázek

 

Celkový počet mobilních zákazníků dosáhl k 31. březnu 2016 výše 4 888 tisíc, což je o 125 tisíc méně než loni. Ze všech zákazníků už dvě třetiny používají paušální tarif. O2 eviduje zvýšení datového provozu v síti meziročně o 56 %. Počet zákazníků, kteří využívají internet v mobilu, vzrostl o 14 % na 1 591 tisíc. Každý druhý telefon v síti O2 již spadá do kategorie chytrých zařízení, každý pátý přitom podporuje technologii 4G LTE. V síti O2 využívá mobilní internet přes LTE celkem 564 tisíc zákazníků.

Diskuze (10) Další článek: Začala distribuce Marshmallow pro Samsungy Galaxy S5 a Tab S2

Témata článku: , , , Zak, Mobilní zákazník, Dcera, MOBI, Mobil, Druhý telefon, Komp, Jin, Tržby, Slovenská dcera, Zákaz