Sony prodalo nejméně smartphonů za posledních 7 let, mobilní divize je ztrátová

Mobilní divizi Sony se ani po náročné restrukturalizaci, kterou absolvovala v uplynulých dvou letech, nepodařilo udržet na začátku letošního roku podnikání v černých čísel. Za první kalendářní čtvrtletí 2017 skončila Sony Mobile v mírné ztrátě způsobené poklesem prodeje smartphonů.

Klepněte pro větší obrázek
Vývoj prodeje smartphonů Xperia od roku 2010 (Zdroj: XperiaBlog.net)

Za leden až březen 2017 firma distribuovala pouze 2,9 milionu chytrých telefonů, což je objem prodeje naposledy srovnatelný s rokem 2010, kdy byla na trhu Xperia X10 a tehdejší Sony Ericsson s androidovými smartphony teprve začínal.

Klepněte pro větší obrázek
Kvartální výsledovka Sony Corporation není ve srovnání s jinými giganty jako Samsung nebo Apple zrovna radostné pokoukání. Nejstabilnější v korporaci jsou filmová, hudební a herní divize, ani ony ale v maržích výrazněji nepřekračují 10 % (Zdroj: Sony)

Divize ztratila meziročně na tržbách 15 % a skončila ve ztrátě 15,2 miliardy jenů (cca 3,3 miliardy korun). Průměrná cena cca 11 600 Kč za prodané zařízení patří nicméně k nejvyšším mezi androidovými výrobci a znamená, že Sony daří hlavně s dražšími modely. Výrobce ale potřebuje oslovit více zákazníků. V letošním roce toho chce dosáhnout nasazením umírněnějších cenovek. Vlajková Xperia XZ Premium se v Česku začne prodávat za 20 tisíc korun, předchozí srovnatelný model Xperia Z5 Premium stál přitom 24 tisíc.

Diskuze (23) Další článek: Jako nudle u ucha. Nové Sony Xperia X Ultra má mít ultraširokoúhlý displej

Témata článku: Sony, Sony Ericsson, , , , , , , , Průměrná cena, Vlajková xperia, Mobilní divize, Corporation, Pro +, Divize, Let, Son, Herní divize, Mobil, MOBI, SMA, Vývoj prodeje, Objem prodeje, Srovnatelný model, Div