T-Mobilu přibyli ve čtvrtletí zákazníci a firma opět navýšila tržby

Ačkoli se proti operátorům v posledních měsících bouří stále větší část veřejnosti, na jejich výsledovkách to není nijak znát. Firmy si nadále jedou svůj lukrativní uzavřený byznys se strategickou komoditou, navyšují tržby, zisk a v případě T-Mobilu také počet zákazníků.

Operátor vydal výsledky hospodaření k 31. březnu 2017. Ve čtvrtletí volalo s T-Mobilem o 73 tisíc zákazníků více než ve stejném období loni. S celkovým počtem 6,097 milionu zákazníků mobilních služeb zůstává T-Mobile nadále českou operátorskou jedničkou. Bonitnější paušální zákazníci tvořili 61 % báze.

Klepněte pro větší obrázek

V prvním čtvrtletí 2017 zákazníci T-Mobilu v průměru provolali 158 minut měsíčně, tedy o 1,9 % více než vloni. Celkový objem přenesených dat meziročně vzrostl o 47,3 % a dosáhl 10 420 terabytů. Podíl nehlasových, tedy datových služeb na průměrné útratě dosáhl 50 %.

Zavádějící údaj ARPU (průměrná měsíční útrata), který míchá dohromady koncové spotřebitele a firemní zákazníky pod výhodnými rámcovými smlouvami, činil u paušálů 352 Kč. Při částce za nejběžnější aktuálně nabízený spotřebitelský tarif Mobil M (799 Kč měsíčně) si ani nechceme představovat, jakými směšnými částkami a v jakém množství firemní zákazníci průměr ARPU na méně než polovinu snižují...

Klepněte pro větší obrázek

I když na firmách operátor mnoho nevydělá, špatné celkové tržby ho rozhodně trápit nemusí. Za leden až březen utržil T-Mobile celkem za všechny služby 6,522 miliardy korun, z toho ty mobilní vygenerovaly 4,572 miliardy. Firmě se nedá upřít výborná efektivita podnikání – ve sledovaném období skončila v provozním zisku (EBITDA) 2,735 miliardy korun a hospodařila tak s nevídanou marží 42 %.

Diskuze (28) Další článek: LG namíchalo slušně vybavený smartphone X Venture určený do terénu

Témata článku: , , , , , , , , , , Zákazníci, Stejné období, Částka, Zak, F +, Výborná, Mobil, Útrata, T - Mobil, Smlouva, Měsíční útrata, Firma, EBITDA, Provozní zisk, Báze