TomTom Go Live 1000: nová autonavigace přijde v létě

Diskuze čtenářů k článku

peters  |  29. 04. 2010 22:51

http://www.engadget.com/2010/04/27/tomtom-go-live-1000-hands-on/

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr07  |  29. 04. 2010 22:19

A u navigací mne chybí nekolik funkci. Nejdulezitejsi vidím fungující dopravní informace, tj. že mne navigace nebude hnát do zácpy, dopravní nehody, opravy silnice, policejní radary.
Až toto bude v navigacích, tak si jednu rád koupím. Nebo snad existují navigace co toto mají?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Warek  |  30. 04. 2010 09:25

dokud nejsou informace tak nebudou navigace to je logicke

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kuba  |  30. 04. 2010 10:22

No jasně, že to navigace mají, jmenuje se to TMC. Má to ale malý háček, aby data byla aktuální je potřeba fungující řetězec - člověk, který to ohlásí, pak člověk který to ověří a pošle info dál, pak někdo, kdo to napíše do seznamu dat a pošle do éteru, pak někdo, kdo ohlásí, že problém už není a tak pořád dokola. A to stojí peníze a ty provozovatelé systému TMC většinou nemají. Proto například v Německu funguje paralelně služba TMC Pro, která je placená a informace má ověřeny a sbírá je i z vlastních zdrojů (flotila aut, IR brány na dálnicích atp.). Takže než to bude u nás stejně funkční, asi si počkáme. A radary - tak to mají v podstatě všechny Tak koukám, že moc nečtete popisy navigací, že?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr07  |  30. 04. 2010 22:06

Ale ano o TMC jsem cetl. Ale je to v CR temer nefunkcni. Nebo se pletu?
Spise by mne zajimal nejaky system postaveny na sledovani polohy vsech uzivatelu, centralizaci a pak vlastne ma centralni server informace o zacpach na dalnicich (auta stojí), atd. Vyuzivat centralni dopravni system ktery stat draze zbudoval nekde na Ostravsku. Atd.

Neco podobneho je sluzba Waze. Je to jak navigacni aplikace, tak tvorba map (trochu nesikovne) a hlavne informace o provozu podle plynulosti pohybu uzivatelu. Ale u Waze se mi nelibi, ze mapy tvori uzivatele - zdlouhave ikdyz aktualni. A dale ze je v nem interesovano par lidicek z Ceska a to na slusny system-funkcnost nestaci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
audis  |  29. 04. 2010 00:07

pokrok chválím, lesklé kapacitní diplaye do auta nikoliv. obrnte se , aby část vlasností to nebyla zase nějaká "medyjální onanye supertruper funkcí" na trhu této firmy. a nejen této. při koupi budte stále ve střehu a myslete prakticky, co využijete vy, co lze využit vubec teoreticky při vašem používání a co je praktické! (např BT handsfree, přehř videí, TMC v CR, TT IQ routes v CR, reálné náhledy odbočení a křižovatek(!!!)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jogurt  |  29. 04. 2010 00:58

Kapacitní displeje ani do auta, ani do telefonů. Ale s tím už asi nehneme. Ale já bych PNA zas až tak nepodceňoval. Například velikost jejich displejů a tedy přehlednost zobrazení až na výjimky smartphony deklasuje. navigacer s displejem 2,8" je parodií, 3,5" je na hraně. A že by v míře větší než malé měly šanci smartphony s displeji 5" a více, to je utopie. Zatím je dva, Athena a HD2 šly na 5 a 4,3, ale ten první není pro telefonování použitelný a ten druhý je sice výkonově špica ale omezeně použitelný bohužel i díky nesmyslnému kapacitnímu displeji. Co však PNA ohrozit může a nepochybně ohrozí, budou malé tablety. Tedy až někdo udělá široce použitelný stroj, ne přihlouplou ořezanou modlu ipad. A ta doba je za dveřmi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JIří Kuruc  |  29. 04. 2010 17:18

V telefonu (iPhonu) mi kapacitní displej tolik nevadí (můžu jej v ruce natočit), ale v autě je to špatné - proto ty navigace spíše v tomto směru kritizuji. Musí se navigace dost sklopit dolů, pak to jde.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor