„Ukecal“ vás operátor a vy jste řekli ano? Nic není ztraceno, na změnu rozhodnutí máte 14 dní

Dnes pro vás máme tip týkající se změn smluv na dálku, třeba po telefonu. Možná to znáte: ozve se operátor se „supervýhodnou nabídkou“ (mobil za korunu, neomezené volání, atd.) a „ukecá vás“. Pokud si později souhlas rozmyslíte, není nic ztraceno, takto odsouhlasenou změnu smlouvy lze do dvou týdnů odvolat.

ČTÚ v rámci aktuální monitorovací zprávy konstatuje, že se s takovými stížnostmi potkává pravidelně a stále častěji. Prohřeškem operátorů pak v nemalé míře bývá, že zákazník obdrží písemné potvrzení o změně smlouvy, které se ovšem od předchozí dohody více či méně liší. Případě se to dozví až z vyúčtování...

Klepněte pro větší obrázek
Řekli jste po telefonu ano a mysleli jste ne? Pak máte možnost souhlas odvolat (obr.: shutterstock.com)

Na tyto smlouvy typicky uzavřené po telefonu se vztahují přísnější pravidla, konkrétně 14denní lhůta pro odstoupení začíná dnem následujícím po dni předání písemných informací o změně. Pokud operátor neinformuje spotřebitele o právu odstoupit od smlouvy vůbec, pak se lhůta prodlužuje na 1 rok a 14 dnů (ode dne počátku lhůty). V případě dodatečného informování o možnosti odstoupit začíná 14denní lhůta běžet ode dne dodatečného informování o tomto právu.

Nedodání písemného potvrzení o takové změně smlouvy může být rovněž ze strany ČTÚ shledáno jako správní delikt s možnou sankcí až 10 milionů Kč. Tuzemský regulátor proto vyhlásil, že v mezích své působnosti zaměří tímto směrem své kontrolní kapacity.

Diskuze (6) Další článek: Plan Bee: Studentka navrhla minidron, který by mohl opylovat rostliny

Témata článku: , , , , , Operátor, Lhůta, Nen, ANO, Rozhodnutí, Vaš, Tuzemský regulátor