Becker Z 204: iGo 8 byste nepoznali (první pohled)

Navigace německého výrobce Becker se konečně oficiálně objevily na českém trhu. Připravili jsme tedy krátkou ochutnávku modelu Z 204.

Navigace německého výrobce Becker se na českém trhu doposud objevovaly spíše sporadicky u jednotlivých prodejců. Situace se však pomalu mění, a tak budeme Becker potkávat v obchodech stále častěji. Připravili jsme pro vás krátké dojmy z aktuálního modelu Traffic Assist Z 204.

Přehled článků o navigacích Becker:

S navigací Becker se nesetkávám poprvé. Minulé léto nám dělala společnost na dovolené v Orlických horách. Zhruba čtrnácti denní zkušenosti byly veskrze pozitivní, přesto jsem velmi zvědav, kam výrobce za dlouhý rok pokročil.

 

Není Čína jako Čína

Becker dokazuje, jak kvalitativně rozdílné produkty se mohou v Číně vyrábět. V záplavě uniformních bakelitových krabiček působí Becker doslova jako zjevení. Zkrátka pokud si výrobce ohlídá kvalitu výroby, může klidně vyrábět i v Číně v bezejmenné továrně. Navigace udělá dojem nejen na pohled, ale především po uchopení do dlaně. Tomu dopomáhá i jemně pogumovaný povrch plastů na zadní straně a decentní logo pod displejem.

  Becker zachovává tradiční vzhled svých předchůdců

Typickým společným jmenovatelem všech navigací Becker je červené tlačítko v levém spodním rohu. Jde v podstatě o jediný ovladač na těle navigace, určitě bychom ocenili kolébkový ovladač pro korekci hlasitosti. Červené tlačítko má dvojí funkci: slouží k zapnutí a k návratu zpět v prostředí navigace. Ostatní navigace se ovládají výhradně prostřednictvím displeje a řešení Beckeru je tedy trošku netradiční. Jakmile si však zvyknete, nedáte na červené tlačítko dopustit.

 
Mohutné konektory ve spodní části pro spojení s kolébkou

Nahlédněme ještě do krabice. Spolu s navigací obdržíte pevný a především aktivní držák na čelní sklo, nabíječku do automobilu, synchronizační mini USB kabel a DVD s mapami. Nejzajímavější je kupodivu automobilová nabíječka, do které se ukryla anténa RDS-TMC přijímače.

  
Rameno držáku mohlo být delší, jinak nemáme výhrady

Výrobce zcela nedomyslel napájení a práci s navigací mimo automobil. Pokud připojíte mini USB kabel k počítači, navigace se sice začne dobíjet, avšak zároveň se přepne do režimu Mass Storage a není použitelná. Pokud ale kabel připojíte až k držáku kolébky, zůstane během nabíjení navigace funkční. Vše samozřejmě řeší koupě klasického síťového adaptéru.

 

Uvnitř s iGo 8

Snad nikdo by na první, ba ani na druhý pohled nepoznal, že uvnitř naviguje iGo 8. Základní grafické rozhraní i způsob ovládání je zcela jiný. Ještě více zmatou mapové podklady Navtequ, iGo pracuje obvykle s mapami Tele Atlasu. Na stranu druhou se není čemu divit, v předchozích modelech navigoval Navigon a ani to takřka nikdo nepoznal. Becker si zkrátka navigační aplikace výrazně upravuje. Použití map Navtequ má své kladné i stinné stránky. Východní Morava má například hustou síť i nezpevněných cest, na které ale navigace v režimu krátká trasa ráda naviguje. A to i přes zákaz ve volbách trasy. Zatímco tento nedostatek lze obejít výběrem vhodného profilu, znatelně chudší databázi bodů zájmu však nahradit nelze.

   
Hlavní nabídku si Becker zcela přepracoval, iGo 8 by snad nikdo nepoznal

Navigon v předchozích rozhodně svižností neoplýval, v tomto ohledu se novinka o malý kousek zlepšila. Také mi vadí některé nelogičnosti v ovládání. Kdykoli spustím prohlížení mapy, zobrazí navigace místo poslední pozice s GPS signálem. V tomto režimu pak nelze žádným způsobem vyhledat libovolnou adresu, takže pro prosté prohlédnutí trasy nebo místa musíte mapu nesmyslně posouvat a přibližovat.

 
Inteligentní klávesnice skrývá písmena, která nemohou vzhledem k databázi následovat

Ostatně celé plánování trasy a práce s navigací vyžaduje trošku cviku. Navigace vás u stolu neustále upozorňuje, že nemáte signál a výpočet bude proveden z poslední známé pozice. Kdyby navigace nabídla volbu "vyberte místo startu", hned by byla práce s navigací veselejší. Podobně, pokud si naplánujete trasu s průjezdnimi body, navigace vám nutí start z poslední známé pozice a nikoli z prvního zadaného místa. Místo startu musíte opět vybrat na mapě anebo zadat ručně.

   
Mapy obsahují 3D budovy

Líbí se mi ale jedna funkce, která stojí za zmínku a která je právě typická pro iGo 8. Plánujete-li trasu od stolu, můžete si nechat spočítat a zobrazit na mapě trasy všech čtyř profilů: rychlá, krátká, ideální a snadná. Ihned tak vidíte rozdíly mezi kilometry a dobou cesty. Odhalíte, zda vás navigace nepotáhne o 20 kilometrů delší cestou pro ušetřenou minutu.

Krátkou trasu však striktně nedoporučuji, jen při letmých testech plánování navigace vedla na polní cesty, které jsou možná již dávno rozorány. Většinou je vhodná trasa ideální nebo rychlá. Snadná trasa je vcelku zajímavá, testovací trasa měla rázem o 70 kilometrů víc po dálnici. Zřejmě mne chtěla navigace vyvarovat křižovatek, předností v jízdě a dalších nepříjemností.

Navigace nepostrádá bluetooth, ve spojení s mobilem tedy poslouží jako hands-free. Zároveň nechybí zábavné funkce, přehrávání hudby, videa a prohlížeč obrázků.

Na trhu nezapadnou

Navigace Becker jsou trošku svérázné. O kvalitách zpracování není nejmenší pochyb a ani po stránce vzhledu nezapadnou do šedého průměru. Navigační aplikace se však snaží být až příliš jednoduchá a přímočará, začínajícím uživatelům bude dozajista vyhovovat. Zkušenější uživatelé možná budou marně hledat své navyklé postupy při práci s mapou a samotnou navigací. Jsem velmi zvědav, jak si upravené iGo povede při běžné každodenní navigaci.

 

Ve zkratce: automobilová navigace Becker Z 204

Rozměry: 125 x 83 x 19 mm
Hmotnost: 197 g
Displej: 4,3", 480 x 272 bodů
GPS přijímač: Sirf Star III
Baterie: 800 mAh
Komunikace: Bluetooth, funkce handsfree
Příslušenství: aktivní držák, napáječ do automobilu s RDS-TMC anténou, synchronizační kabel, DVD
Mapové podklady: 42 zemí Evropy
Cena: 7 642 Kč

Témata článku: Pro řidiče

3 komentářů

Nejnovější komentáře

  • Jméno 12. 9. 2009 17:45:23
    autor nevie o com pise
  • Audis 11. 9. 2009 8:01:03
    Kdyby tam nechali původní igo8, možná by udělali lépe. Uvidíte a -me z...
  • Pavelos 11. 9. 2009 7:55:05
    Jak je to u Beckera s aktualizací map? Plánuji pořídit Becker Z100 na...
Určitě si přečtěte

T-Mobile dostane vaše auto do mobilu. Za 75 Kč měsíčně [vyzkoušeno]

T-Mobile dostane vaše auto do mobilu. Za 75 Kč měsíčně [vyzkoušeno]

** Malé zařízení, které změní i starší auto na chytré ** Startovací cena je 1 449 Kč za zařízení, plus 75 Kč měsíčně ** Funguje doma v ČR i na dovolené v rámci EU

21.  11.  2016 | Kůžel Filip | 83

Android Auto 2.0: Už kvůli němu nemusíte kupovat nové auto. Vlastně to jde i bez auta

Android Auto 2.0: Už kvůli němu nemusíte kupovat nové auto. Vlastně to jde i bez auta

** Android Auto se šíří jen velmi pomalu, a tak přichází verze 2.0 ** Když to dotáhneme do extrému, používat ji můžete i bez auta ** ...hlavním smyslem ale je použití ve starších autech

12.  11.  2016 | Miksa Martin | 5

5 nových vychytávek v Google Mapách

5 nových vychytávek v Google Mapách

** Ukážeme vám několik posledních inovací Google Map ** Ne všechny bohužel fungují v češtině **Narazíme bohužel i na připravené funkce, k nimž chybí další obsah

10.  10.  2016 | Chroust Martin | 8

Týden mobilně 334: dvakrát tři v jednom

Týden mobilně 334: dvakrát tři v jednom

Jak je možné, že hraním hry v mobilu pomůžete výzkumu vážné nemoci? Ukážeme vám 3v1 navigaci a 3v1 pouzdro na iPhone.

21.  5.  2016 | Kuruc Jiří, Kůžel Filip, Čížek Jakub | 23

Autify: Jak na snadné přepínání aplikací při řízení

Autify: Jak na snadné přepínání aplikací při řízení

Hledáte šikovnou utilitku, která by vám usnadnila přepínání mezi aplikacemi při řízení auta?

16.  5.  2016 | Kůžel Filip | 3