Dynavix Atto a NavRoad NR360: dvě stejná vejce (test)

Dvě navigace si zasloužily jeden společný test. Na pohled jsou totiž úplně stejné, liší se ale navigačními aplikacemi. NavRoad a Dynavix přinášejí nejmenší navigační přístroj na trhu.
Dynavix Atto a NavRoad NR360: dvě stejná vejce (test)
Kapitoly článku
Podobný článek, jako je tento, ještě na Navigovat.cz nevyšel. Původně ani neměl vyjít, byla to jen běžná recenze přenosné navigace NavRoad NR360. Když jsem ale před jejím dokončením vybalil z krabice nový Dynavix Atto, nastalo déjà vu. Jak se NavRoad mohl dostat do krabice s Dynavixem?

Oba přístroje jsou totiž po hardwarové stránce naprosto shodné. Výrobci NavRoad i Dynavix koupili stejný hardware s Windows CE, ale každý do něj nahrál jinou navigační aplikaci. O navigacích, které jsou z poloviny stejné, jsem nechtěl připravovat různé články, udělal jsem to proto jinak. V této recenzi si postupně přečtete o hardwaru obou navigacích, potom o softwarové části NavRoad a nakonec o navigační aplikaci Dynavix.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nebýt natištěného loga, nepoznáte rozdíl

Tohle je opravdu noname?

Většina čínských krabiček s Windows CE si nezaslouží dlouhý popis. Je na nich až příliš vidět snaha o co nejnižší cenu, většinou špatné konstrukční zpracování; takřka všechny jsou úplně stejné. V tomto případě se ale jedná o velmi výraznou výjimku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Stejné jsou zepředu i zezadu

NavRoad a Dynavix patří mezi nejmenší navigace, hlavně kvůli své tloušťce 12 mm. Ostatní dva rozměry také nejsou neúměrné: 96 × 75 mm. Když se k tomu přidají zaoblené hrany, je výsledkem přístroj, který se vejde kamkoli a opravdu dobře vypadá.

Zařízení je nadprůměrné také kvůli kvalitě zpracování. Nikde nezůstala ostrá hrana, všechny díly přesně lícují a drží u sebe. Po hardwarově-vzhledové stránce může tento přístroj bez obav soutěžit se značkovými navigacemi. Skutečně se povedl.

Displej s úhlopříčkou 3,5“ je už samozřejmě za zenitem, menší se pro přenosné navigace už ani nedělají. Ale i když je mapa na širokých displejích v každém případě přehlednější, malý displej není zase tak podstatnou překážkou. Dá se s ním žít. Má matné provedení, je samozřejmě dotykový, jeho jas lze nastavit.

Na boku je zastrčena paměťová karta microSD, přičemž vnitřní paměť NavRoad má kapacitu 1 GB. Aby se k NavRoad dala připojit sluchátka, musí mít malý jack, pro spojení s počítačem stačí běžný USB kabel. Prostřednictvím stejného konektoru se pak přístroje i nabíjí. Dynavix potom navíc v balení dodává ještě přijímač dopravních zpráv RDS-TMC, který se připojuje k nabíječce. Toto příslušenství jsem ale netestoval.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
USB rozhraní a hlavní vypínač na boku, na horní hraně je pohotovostní tlačítko

Vypínač si vzal dovolenou

Hlavní vypínač na boku způsobí reset přístroje, pohotovostní tlačítko na horní hraně zapne navigaci ve stejném stavu, v jakém byla před vypnutím. Při používání s aktivním držákem jsem se ale u obou přístrojů občas setkal s problémy při zapínání přístroje. Jakoby se vložením do držáku tlačítka vypnula a přestala reagovat. Po vyjmutí se navigace v takových případech nedaly zapnout jinak než resetem, nebo opětovným vložením do aktivního držáku.

Odhaduji, že na vině bude zřejmě automatické vypínání při vyjmutí navigace z držáku, kdy si tato systémová funkce úplně nesedne s navigačními aplikacemi. Kromě toho se po vložení do držáku přístroje nebo po zapnutí tlačítkem přístroje vždy ocitly v systémové nabídce a bylo nutné znovu spouštět navigační aplikaci.

NavRoad a Dynavix mě celkem dostaly svým aktivním držákem, v této cenové třídě bych ho nečekal. K tomu je držák konstrukčně i vzhledově velmi povedený, upevňuje se samozřejmě na čelní sklo. Signál z GPS loví šestašedesátikanálový a dostatečně citlivý čip MTK.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Aktivní držák v této třídě se jen tak nevidí

Od baterie s kapacitou 500 mAh nelze očekávat dlouhou výdrž. Při použití v autě a občasném naplánování trasy mimo nabíječku sice bude stačit, ale bez externí energie přístroj nevydržel ani slibovanou hodinu. Možná, že výše zmíněný problém se zapínáním měl někdy příčinu právě v nedostatku energie.

Klepněte pro větší obrázek
Kabel nabíječky se připojí přímo do držáku

Nejednou jsem měl pocit, že procesor s taktem 360 MHz je už na svých výkonnostních limitech. Reakce obou dvou navigačních aplikací byly často velice pomalé, po stisknutí tlačítka se někdy muselo dlouho čekat na nějakou odezvu. Občas to dokonce bylo až na hranici použitelnosti.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Kontakty pro aktivní držák a mřížka reproduktoru na zadní straně

Po hardwarové stránce ale navigace hodnotím velmi dobře. V třídě, do které patří, se jedná o nadprůměrně kvalitní produkty. A jde se k softwaru.


V druhé kapitole si přečtete o přístroji NavRoad se dvěma navigačními aplikacemi

Témata článku: Testy navigací, Pro řidiče, Test

149 komentářů

Nejnovější komentáře

  • Milan 4. 12. 2011 21:58:46
    Ahoj. Mohl bys mi prosím tě poradit jak na to? Napiš mi na mejl. Díky...
  • thorn 28. 9. 2011 15:56:38
    Ahoj, da se do teto navigace nahrat igo primo i s mio pocketem a pak je to...
  • tvrdoň roman 16. 4. 2011 9:21:13
    Važený pne Lutonský JÁ OSOBNĚ jsem navigaci reklaoval již tři krát...
Určitě si přečtěte

Nokia 3310 (2017): jen čirá nostalgie [recenze]

Nokia 3310 (2017): jen čirá nostalgie [recenze]

** Legenda se vrací a je kolem toho velký humbuk ** Dokáže navázat na úspěch předchůdkyně? ** Ve světě patřícím smartphonům to bude mít pořádně těžké

Dnes | Láska Jan | 2

LG G6: vydařený návrat na vrchol [recenze]

LG G6: vydařený návrat na vrchol [recenze]

** LG G6 jako jediný telefon na světě podporuje Dolby Vision i HDR 10 ** Na rozdíl od svých konkurentů využívá starší Snapdragon 821 ** Evropská verze nemá bezdrátové dobíjení ani převodník Quad DAC

21.  5.  2017 | Měchura Milan | 31

Honor 8 Pro: povedený výlet mezi nejlepší [recenze]

Honor 8 Pro: povedený výlet mezi nejlepší [recenze]

** Skvěle odladěný hardware i software ** Spousta výkonu kdykoliv k dispozici ** Nejdražší Honor všech dob, pořád ale s rozumnou cenovkou

14.  5.  2017 | Herodek Martin | 16

Huawei P10: zralé čínské jablko – jen se zakousnout [recenze]

Huawei P10: zralé čínské jablko – jen se zakousnout [recenze]

** Nový vlajkový model Huawei neskrývá silnou designovou inspiraci ** Má dost výkonu i výborný fotoaparát ** Patří mezi cenově dostupnější top smartphony

12.  5.  2017 | Láska Jan | 15

Sony Xperia XA1: na půli cesty k bezchybnosti [recenze]

Sony Xperia XA1: na půli cesty k bezchybnosti [recenze]

** Poctivá střední třída se slušným výkonem a tenkými krajnicemi ** Největším překvapením je baterie, zklamáním naopak foťák ** Pochvalu Sony zaslouží za rozumně nastavenou cenovku

7.  5.  2017 | Miksa Martin | 28

Nubia N1 Lite: Dobrý základ, na kterém lze stavět [recenze]

Nubia N1 Lite: Dobrý základ, na kterém lze stavět [recenze]

** Proti šedé nudě bojuje méně obvyklou barevnou kombinací ** Sází na dobrou čtečku otisků prstů a trojici slotů na karty ** Chybí výraznější prvek, který by telefon odlišil od konkurence

5.  5.  2017 | Herodek Martin | 8

Chytrá auta od Googlu míří mezi lidi. Co Tesla a další?

Chytrá auta od Googlu míří mezi lidi. Co Tesla a další?

** Waymo v Arizoně spouští veřejné testování svých autonomních vozů ** Dočkají je stovky zájemců z Phoenixu ** Co vlastně brání masovému nasazení?

29.  4.  2017 | Polesný David, Čížek Jakub