Dynavix Atto a NavRoad NR360: dvě stejná vejce (test)

Dvě navigace si zasloužily jeden společný test. Na pohled jsou totiž úplně stejné, liší se ale navigačními aplikacemi. NavRoad a Dynavix přinášejí nejmenší navigační přístroj na trhu.
Kapitoly článku
Podobný článek, jako je tento, ještě na Navigovat.cz nevyšel. Původně ani neměl vyjít, byla to jen běžná recenze přenosné navigace NavRoad NR360. Když jsem ale před jejím dokončením vybalil z krabice nový Dynavix Atto, nastalo déjà vu. Jak se NavRoad mohl dostat do krabice s Dynavixem?

Oba přístroje jsou totiž po hardwarové stránce naprosto shodné. Výrobci NavRoad i Dynavix koupili stejný hardware s Windows CE, ale každý do něj nahrál jinou navigační aplikaci. O navigacích, které jsou z poloviny stejné, jsem nechtěl připravovat různé články, udělal jsem to proto jinak. V této recenzi si postupně přečtete o hardwaru obou navigacích, potom o softwarové části NavRoad a nakonec o navigační aplikaci Dynavix.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nebýt natištěného loga, nepoznáte rozdíl

Tohle je opravdu noname?

Většina čínských krabiček s Windows CE si nezaslouží dlouhý popis. Je na nich až příliš vidět snaha o co nejnižší cenu, většinou špatné konstrukční zpracování; takřka všechny jsou úplně stejné. V tomto případě se ale jedná o velmi výraznou výjimku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Stejné jsou zepředu i zezadu

NavRoad a Dynavix patří mezi nejmenší navigace, hlavně kvůli své tloušťce 12 mm. Ostatní dva rozměry také nejsou neúměrné: 96 × 75 mm. Když se k tomu přidají zaoblené hrany, je výsledkem přístroj, který se vejde kamkoli a opravdu dobře vypadá.

Zařízení je nadprůměrné také kvůli kvalitě zpracování. Nikde nezůstala ostrá hrana, všechny díly přesně lícují a drží u sebe. Po hardwarově-vzhledové stránce může tento přístroj bez obav soutěžit se značkovými navigacemi. Skutečně se povedl.

Displej s úhlopříčkou 3,5“ je už samozřejmě za zenitem, menší se pro přenosné navigace už ani nedělají. Ale i když je mapa na širokých displejích v každém případě přehlednější, malý displej není zase tak podstatnou překážkou. Dá se s ním žít. Má matné provedení, je samozřejmě dotykový, jeho jas lze nastavit.

Na boku je zastrčena paměťová karta microSD, přičemž vnitřní paměť NavRoad má kapacitu 1 GB. Aby se k NavRoad dala připojit sluchátka, musí mít malý jack, pro spojení s počítačem stačí běžný USB kabel. Prostřednictvím stejného konektoru se pak přístroje i nabíjí. Dynavix potom navíc v balení dodává ještě přijímač dopravních zpráv RDS-TMC, který se připojuje k nabíječce. Toto příslušenství jsem ale netestoval.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
USB rozhraní a hlavní vypínač na boku, na horní hraně je pohotovostní tlačítko

Vypínač si vzal dovolenou

Hlavní vypínač na boku způsobí reset přístroje, pohotovostní tlačítko na horní hraně zapne navigaci ve stejném stavu, v jakém byla před vypnutím. Při používání s aktivním držákem jsem se ale u obou přístrojů občas setkal s problémy při zapínání přístroje. Jakoby se vložením do držáku tlačítka vypnula a přestala reagovat. Po vyjmutí se navigace v takových případech nedaly zapnout jinak než resetem, nebo opětovným vložením do aktivního držáku.

Odhaduji, že na vině bude zřejmě automatické vypínání při vyjmutí navigace z držáku, kdy si tato systémová funkce úplně nesedne s navigačními aplikacemi. Kromě toho se po vložení do držáku přístroje nebo po zapnutí tlačítkem přístroje vždy ocitly v systémové nabídce a bylo nutné znovu spouštět navigační aplikaci.

NavRoad a Dynavix mě celkem dostaly svým aktivním držákem, v této cenové třídě bych ho nečekal. K tomu je držák konstrukčně i vzhledově velmi povedený, upevňuje se samozřejmě na čelní sklo. Signál z GPS loví šestašedesátikanálový a dostatečně citlivý čip MTK.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Aktivní držák v této třídě se jen tak nevidí

Od baterie s kapacitou 500 mAh nelze očekávat dlouhou výdrž. Při použití v autě a občasném naplánování trasy mimo nabíječku sice bude stačit, ale bez externí energie přístroj nevydržel ani slibovanou hodinu. Možná, že výše zmíněný problém se zapínáním měl někdy příčinu právě v nedostatku energie.

Klepněte pro větší obrázek
Kabel nabíječky se připojí přímo do držáku

Nejednou jsem měl pocit, že procesor s taktem 360 MHz je už na svých výkonnostních limitech. Reakce obou dvou navigačních aplikací byly často velice pomalé, po stisknutí tlačítka se někdy muselo dlouho čekat na nějakou odezvu. Občas to dokonce bylo až na hranici použitelnosti.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Kontakty pro aktivní držák a mřížka reproduktoru na zadní straně

Po hardwarové stránce ale navigace hodnotím velmi dobře. V třídě, do které patří, se jedná o nadprůměrně kvalitní produkty. A jde se k softwaru.


V druhé kapitole si přečtete o přístroji NavRoad se dvěma navigačními aplikacemi

Témata článku: Testy navigací, Pro řidiče, Test

149 komentářů

Nejnovější komentáře

  • Milan 4. 12. 2011 21:58:46
    Ahoj. Mohl bys mi prosím tě poradit jak na to? Napiš mi na mejl. Díky...
  • thorn 28. 9. 2011 15:56:38
    Ahoj, da se do teto navigace nahrat igo primo i s mio pocketem a pak je to...
  • tvrdoň roman 16. 4. 2011 9:21:13
    Važený pne Lutonský JÁ OSOBNĚ jsem navigaci reklaoval již tři krát...
Určitě si přečtěte

Huawei Nova: víc než jen módní doplněk [recenze]

Huawei Nova: víc než jen módní doplněk [recenze]

** Smartphone nabízí celokovové zpracování a pohodlný úschop ** Výkon zajišťuje Snapdragon 625 a 3 GB RAM ** Štědrá kapacita baterie zajišťuje nadprůměrnou výdrž

27.  11.  2016 | Měchura Milan | 7

Acer Liquid Zest Plus: několikadenní držák [recenze]

Acer Liquid Zest Plus: několikadenní držák [recenze]

** Bez zbytečností, nic důležitého ale ve funkční výbavě nechybí ** Avizovanou třídenní výdrž lze s Acerem dosáhnout ** Nižší výkon nemusí být nezbytně negativem

23.  11.  2016 | Herodek Martin | 21

T-Mobile dostane vaše auto do mobilu. Za 75 Kč měsíčně [vyzkoušeno]

T-Mobile dostane vaše auto do mobilu. Za 75 Kč měsíčně [vyzkoušeno]

** Malé zařízení, které změní i starší auto na chytré ** Startovací cena je 1 449 Kč za zařízení, plus 75 Kč měsíčně ** Funguje doma v ČR i na dovolené v rámci EU

21.  11.  2016 | Kůžel Filip | 64

Xiaomi Mi 5s: čínský šampion s bolestivým handicapem [recenze]

Xiaomi Mi 5s: čínský šampion s bolestivým handicapem [recenze]

** Praktičtější materiál, lepší výkon, výdrž i foťák, bohužel ale i ústupky** Ultrazvuková čtečka znamená v praxi jen minimální přínos ** Hlavním překážkou zůstává absence LTE v pásmu 800 MHz

20.  11.  2016 | Miksa Martin | 30

Sony Xperia X Compact: pohrobek slavné řady [recenze]

Sony Xperia X Compact: pohrobek slavné řady [recenze]

** Kdo očekával typického nástupce Xperie Z5 Compact, bude zklamán ** Kdo očekával rozumnější cenu, bude potěšen** Zůstaly malé rozměry, pohodlný úchop, zmizela voděodolnost

13.  11.  2016 | Vrbacký Jakub | 35

Android Auto 2.0: Už kvůli němu nemusíte kupovat nové auto. Vlastně to jde i bez auta

Android Auto 2.0: Už kvůli němu nemusíte kupovat nové auto. Vlastně to jde i bez auta

** Android Auto se šíří jen velmi pomalu, a tak přichází verze 2.0 ** Když to dotáhneme do extrému, používat ji můžete i bez auta ** ...hlavním smyslem ale je použití ve starších autech

12.  11.  2016 | Miksa Martin | 5

Apple iPhone 7 Plus: dlouhý a širokoúhlý [recenze]

Apple iPhone 7 Plus: dlouhý a širokoúhlý [recenze]

** První telefon od Apple se dvěma čočkami ** Odstranění 3,5mm jacku zatím bolí a ne málo ** Zvýšená odolnost a dvojice reproduktorů byla nutná evoluce

9.  11.  2016 | Michlovský Jakub | 70