Garmin Edge 800: Zodpovědný trenér [recenze]

Cyklopočítač Garmin Edge 800 kromě polohy a rychlosti sleduje také tep, šlapání, teplotu, nadmořskou výšku...

Vášniví cyklisté bez rozdílu terénového vyznání by měli zpozornět. Do rukou se nám totiž dostal špičkový cyklopočítač, který patří na vrchol ve své kategorii. Zatímco vloni jsme testovali model Edge 500 s černobílým displejem a bez možnosti navigace, Garmin Edge 800 nám to nyní vynahrazuje.

Je vám téma sport & navigace blízké? Pak byste určitě neměli přehlédnout článek Ajťáci na kole: na řídítka patří počítač

Z Edge 500 si převzal otočný úchyt se snadnou montáží na řídítka (nebo spíše na představec), v balení najdete spoustu k tomu určených gumiček různých velikostí. Konstrukce zařízení působí robustně a určitě vydrží i nějaký ten pád, přední strana imituje karbon, v rámečku se vyjímá dvojice tlačítek Lap/Reset a Start/Stop. Zatímco rámeček je plastový, zadní strana naopak z neklouzavé gumy. Vše dohromady drží viditelné šroubky, při pohledu na horní hranu neujde pozornosti efektní nápis Garmin. Masivní úchyt k držáku na spodní straně funguje bezvadně, odolá nerovnostem a všem vlivům při jízdě na kole.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pro sejmutí je potřeba cyklopočítač vytočit o 90°, pozor na náhodné doteky rukou při přestávkách při jízdě, zámek neklade velký odpor a Edge by mohl po pár metrech upadnout. Zadní strana ukrývá miniUSB konektor pro nabíječku a spojení s počítačem, taktéž slot microSD karet. Oba se schovávají pod gumovými krytkami, takže vlhkost by se dovnitř dostat neměla. Na levém boku pak působí nenápadné tlačítko pro zapnutí. Celá konstrukce Edge 800 zvládá odolnost IPX 7, takže zvládne i silný déšť.

Přivítejte barvy

Edge 800 má dotekový barevný podsvícený displej s úhlopříčkou 2,6" (tedy 6,6 cm) a rozlišením 160 × 240 bodů. Uvnitř je zabudována technologie Ant+ pro spárování s měřičem srdečního tepu, snímačem šlapání a otáček kola. Díky čipu GPS si můžete vést detailní sportovní deník se všemi podrobnostmi, jelikož Edge eviduje kromě rychlosti i čas, vzdálenost, polohu, teplotu, nastoupané/sklesané metry apod. Edge můžete sdílet s více uživateli a koly, stačí si přepnout příslušný profil v nastavení.

Přímo na displeji se můžete kochat grafickým znázorněním profilu aktuální trasy s nadmořskou výškou, tlačítkem pod displejem si oddělíte jednotlivá kola, můžete měření manuálně přerušit nebo nechte pracovat automatiku při zastavení. Displej je parádně čitelný ve všech světelných podmínkách, v těch tmavších se rozsvítí a o nic nepřijdete. Mapové podklady vybízejí k navigaci, také jsou tu tréninkové funkce. Velmi potěšeni budete s rychlostí fixování GPS, ukazatel to efektně odpočítá a během sekund můžete vyrazit.

 

 

Spárování se měřičem tepu je automatické, napovídá poblikávající symbol srdce. Na jedno nabití výrobce udává až 15 hodin provozu, v chladnějším podzimním počasí odhaduji spíše pod 10 hodin, na celodenní výlet to určitě vyjde. Veškerou aktivitu si kromě Edge 800 můžete ukládat na server Garmin Connect, kde uvidíte podrobné údaje o výkonu a trase. To, že Garmin Edge 800 patří mezi špičkové přístroje pro cyklisty, je nezpochybnitelné. Výrobce si za to však nechá pořádně zaplatit a bohužel se nevejdete ani do 10 tisíc. Pokud nepotřebujete barevný dotekový displej a navigaci, pořiďte si také kvalitní model Edge 500 a něco ušetříte.

Klepněte pro větší obrázek 

Garmin Edge 800 ve zkratce

  • zapůjčil: Garmin (www.garmin.cz)
  • cena: 11 990 Kč (bundle se snímači)
  • rozměry: 51 × 93 × 25 mm
  • hmotnost: 96 g
  • mapy: Topo Czech, Cyklo Czech
  • výdrž: až 15 hod
  • propojení: miniUSB, karty microSDHC
  • obsah balení: gumičky pro držák, 2 držáky

 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Témata článku: Navigace, Garmin

9 komentářů

Nejnovější komentáře

  • dusann 14. 12. 2011 0:54:21
    Taky docela nechápu název článku "recenze". Vždyť autor článku zřejmě...
  • SmartMaps 12. 12. 2011 12:23:18
    To je otázka. Pokud např. v těžším terénu není možné přesně určit, kudy...
  • Mafut 15. 11. 2011 16:43:47
    Magneticky kompas u cyklisticke navigace je zbytecny, stejne se pri...
Určitě si přečtěte

Android Auto 2.0: Už kvůli němu nemusíte kupovat nové auto. Vlastně to jde i bez auta

Android Auto 2.0: Už kvůli němu nemusíte kupovat nové auto. Vlastně to jde i bez auta

** Android Auto se šíří jen velmi pomalu, a tak přichází verze 2.0 ** Když to dotáhneme do extrému, používat ji můžete i bez auta ** ...hlavním smyslem ale je použití ve starších autech

12.  11.  2016 | Miksa Martin | 5

Chytré hodinky přestávají zákazníky zajímat. Trh potřebuje nový impulz

Chytré hodinky přestávají zákazníky zajímat. Trh potřebuje nový impulz

** Nejvýrazněji oslabil Apple ** Novou tržní dvojkou je Garmin ** Chytré hodinky zatím nejsou pro každého

31.  10.  2016 | Láska Jan | 96

5 nových vychytávek v Google Mapách

5 nových vychytávek v Google Mapách

** Ukážeme vám několik posledních inovací Google Map ** Ne všechny bohužel fungují v češtině **Narazíme bohužel i na připravené funkce, k nimž chybí další obsah

10.  10.  2016 | Chroust Martin | 8

Londýn, Berlín a teď Praha. Apple Mapy umí navigovat i v hromadné dopravě

Londýn, Berlín a teď Praha. Apple Mapy umí navigovat i v hromadné dopravě

Mobilní aplikace Apple Maps nemusí pomáhat s orientací pouze řidičům. Její navigační funkce lze použít také pro cestování veřejnou dopravou. Nyní je služba dostupná i v Praze.

2.  8.  2016 | Kůžel Filip, Vajner Radek

Týden mobilně 337: Gadgetový speciál

Týden mobilně 337: Gadgetový speciál

Tolik blbinek, gadgetů a příslušenství jsme v jednom Týdnu mobilně ještě neměli. Uvidíte všechno od prachové Wi-Fi ucpávky po multifuknční superstylus.

11.  6.  2016 | Kůžel Filip, Láska Jan | 12