GPS na motorce: vrah svobody, nebo cenná pomoc?

Diskuze čtenářů k článku

avatar
30. 09. 2018 22:01

celý článek, nadpis a diskuze je naprosto nesmyslná. Když chcete někam dojet a nevíte kudy, vždycky se navigace hodí. V http://www.motogart.cz/motoservis-sluzby... mi ji na motorku instalovali na pevno před sezónou a říkali že si to tam teď nechává dát skoro každý. Když jedu za nějaký cílem je navigace neskutečně praktická. A když jedu jen tak pro radost za nosem tak ji PROSTĚ NEZAPNU. :D konec diskuze. A i když jedu jen tak "za nosem" tak aspoň vím kudy se vrátit zase zpátky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anders  |  01. 10. 2013 08:48

S GPS na motce mam najeto pres 60000km a podle mapy bych jezdit nechtel, zvlaste v noci nebo v desti je mapa uplne k nicemu.
BTW: Pokud by lokator žral 5V/1A, měnič 12V/5V by měl 100% účinnost(což nebude) a baterka má 12V 10Ah, tak se baterie vybije za 10/0,416=24hodin provozu lokatoru...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zizor  |  28. 08. 2013 12:12

Je fajn kdyz GPS lokator vyuziva baterky motocyklu. Zajimalo by me, jak dlouho asi vydrzi, kdyz bezna motorka ma akumulator o kapacite kolem 9Ah. Jestlize k tomu pridame GSM radio, tak po destivem tydnu v podzemni garazi si muzem skocit rovnou na kolo.
Kdyz se ted divam po internete, typicky na 0.8Ah interni baterku tracker vydrzi 2 dny...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
liv  |  28. 08. 2013 22:59

Dobrá úvaha, ale zapomínáš že GPS lokátor obvykle jede na 5V, zatímco moto má aku 12V.
Není tedy Ah jako Ah, musíš vzít v úvahu i napětí.
Vytáhneš-li moto z garáže alespoň jednou za měsíc, nemusíš myslím mít strach o baterii.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
falcon  |  30. 08. 2013 14:04

Vysvětlete nám nevzdělancům jak Ah z 5V je jiná než Ah z 12V aku.
Aby nám bylo jasno, tak nejlépe nějaký vzorec o kapacitě aku, kde bude také napětí!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 08. 2013 14:33

Nebuďte tak skromný ohledně svého vzdělání...
Energie E = C * U * 3600 [J; Ah, V].
Tedy ze 12V baterie s kapacitou 2,5 Ah lze teoreticky získat 2,5*12*3600 = 108 kJ energie (30 Wh).
Ze stejné tužkové baterie s napětím 1,2 V je to desetkrát méně, 10,8 kJ (3 Wh).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
falcon  |  01. 09. 2013 07:35

Souhlasím, ale to se bavíme o akumulované energii, nikoliv o dostupné kapacitě.
Mám-li např. dvě baterie 6V/10Ah (60Wh) a 12V/10Ah (120Wh) a budu-li z obou odebírat 1A, tak obě vydrží 10 hodin.
Jiná situace je, budu-li z obou odebírat stejný příkon 10W, pak ta 12V vydrží logicky dvojnásobnou dobu.
To ale není případ připojeného GPS zařízení (5V, xA) - jakým black-boxem dosáhnete toho aby si z 12V baterie odebíralo Příkon a ne Ampéry a ty nadbytečné Volty neskončily jako teplo?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Orfanik  |  05. 09. 2013 17:23

Slušný měnič má účinnost přes 85%.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  29. 08. 2013 10:43

Co takhle GPS a rádio vypnout?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  27. 08. 2013 08:37

Seděl autor někdy na motorce? Než jsem si zlomil nohu a vzal to jako důrazné varování (a taky, co je to za radost jezdit na motorce, když doma po celou dobu žena šílí jestli se vrátím), tak jsem jezdil zásadně s GPS. Právě proto, že cesta je cíl. Nastavil jsem na ni navigaci domů. A pak se toulal. Občas koukl na "čas dojezdu" a když ukazoval dobu, kdy jsem potřeboval být doma, tak jsem ji začal poslouchat.
GPS je maximálně o svobodě, protože jsem se mohl bez stresu a co nejdéle toulat beze strachu, že promeškám zákazníka nebo pívo s kamarády.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dýzl  |  26. 08. 2013 20:34

To je zase článek na skomírajícím Navigovat. Doufal, jsem, že jako motorkář se dovím něco zajímavého o motocyklových navigacích a místo toho naprosté bláboly o motorkářské volnosti která může být ohrožena používáním svazující navvigace. což tedy nejde nějak dohromady s vedením knihy jízd a podrobných záznamech o každém kilometru o nějaký odstavec níže.
Pro používání navigace na motorce jsou přesně stejné důvody jako v autě, ba co víc, jak správně psal Ivan, z důvodu bezpečnosti ještě větší.
Osobně používám autonavigaci, stařičkého Holuxe který mám na řídítkách v obalu za pár šupu z Hamy. Nejsem až tak vášnivý cestovatel, abych vrazil majlant do předražené motonavigace. Stačí mi, nahrubo si umístit trasu z map v hlavě a za jízdy občas kouknout na pidimonitorek, hlavně při změnách směru. Zatim mi to stačí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vláďa.bk  |  26. 08. 2013 20:52

Při jízdě na skútrů občas používám navigaci v mobilu htc oné x,be on road přes bluetoth do přilby přes interphone 3. Stačí hlasové naváděni,mobil mám v kapse,takže neřešim držák ani viditelnost displaye na slunci

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ivan  |  26. 08. 2013 15:35

A že by někdo z přispěvovatelů cokoliv napsal k věci?
GPS používám v letadlech, autech i na motorce 20 let. Tady je řeč o motorce - komu GPS ubírá svobodu, může ji vypnout, ten argument nechápu. Já jezdím turistiku (přes 200 tisíc km) a kromě databáze prošlých tras a bodů zájmu (ubytování, pěkná místa atd.) je GPS i bezpečná. Bez mapy se při mototuristice obejít nedá. Nedělá mi problém mapa papírová, ale pod slídou na tankvaku to není bezpečné, zkuste jet - byť jen občas - s prstem zapíchnutým v mapě a očima neustále přeskakujícíma z mapy na vozovku před sebou. Nehledě k tomu, že v mapě nenajdete půjezd městem atd. atd. atd.
Na druhou stranu slepé spoléhání na navigaci je blbost a jezdit podle ní, když to není potřeba, taky.
Doporučuji speciální motocyklové navigace, s lepší viditelností displeje na slunci, možností ovládání v rukavicích, odolné proti dešti, prachu, v případě endura i proti vibracím a nárazům.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ipetr  |  26. 08. 2013 15:56

Já používám na motorce při turistice GPS v mobilu. Pokud jedu danou trasu, tak si jí dopředu naplánuji a jedu podle povelů do hf v helmě a ani se na navigaci nemusím koukat. Pokud mám toulací náladu s jasným cílem, tak si nastavím offroad mód, který mi ukazuje jenom směr k cíli.
Na zápis trasy používám starý android mobil hozený pod sedačkou a programem everytrail.com

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
thegrid  |  26. 08. 2013 18:59

Jo to handsfree asi budu muset na moto vyzkoušet. Předpokládám také větší výdrž mobilu v případě že jedu na baterku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
thegrid  |  26. 08. 2013 18:57

Bohužel tyto navigace co popisujete jsou vcelku předražené.
Používám náhražku mobil se superamoled displejem, který je čitelný parádně i když souhlasím, že ovládání je naprd když člověk musí zastavit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petrohrad  |  26. 08. 2013 19:03

No, už se nám rozmáhají telefony s citlivou dotykovou vrstvou, která může být ovládána i v rukavicích. A ve spojení třeba s některou Nokií, která má ještě vrstvu Clear Black s lepší čitelností na slunci by mohl být telefon dobrá alternativa k drahým navigacím.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
thegrid  |  26. 08. 2013 19:27

o tom jsem jen četl, ale ještě neviděl v prodeji takový telefon, ale když k tom co říkáš připočtu to, že dnešní mobily jsou už někdy i vlhkotěsné, tak to je už solidní náhrada. No počkejme si

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ipetr  |  26. 08. 2013 21:18

Já mohu potvrdit funkčnost ovládání v rukavicích u Samsung S4 a to jsem neměl puštěnu funkci na zvýšení citlivosti. Mám držák na řidítka, taková kapsa se zipem. Jediné co se stává ve velkém vedru, že se telefon při dobíjení přehřeje a odpojí dobíjení. Tu kapsu mám na prostředku řidítek za plexi a tak na něj při jízdě nefouká.
Viditelnost mapy parádní ale jak jsem psal, spíš poslouchám povely přes HF. Jinak HF mám nějaké levné China, před lety dva kousky za 90 dolarů. Mám ale v plánu koupit F5-tku, už jsem testoval a rozdíl je opravdu veliký. Ta China nemá ráda vodu, a tu jsme si při letošní cestě do Petrohradu a v pobaltských státech opravdu užili.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Milan  |  26. 08. 2013 19:34

Prosím který typ mobilního zařízení se super amoledem používáte? Já mám zkušenost se superamoledy na moto příšernou. Není vidět ani prd. Zlatý ips.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
thegrid  |  26. 08. 2013 19:37

No Galaxy SII.
Neříkám, že je to nějaký žůžo, ale docela se to vidět na plný jas je a to přes to mám ještě folii. Řekl bych pořád lepší čitelnost, než starý TomTom s rezistivní dotikovou plochou

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Milan  |  26. 08. 2013 19:40

Tak to máme aktuálně stejný stroj ale já na něm neviděl nic. Jak se opře slunce tak konec. Teď tam mám galaxy tab 7 a je to o hodně lepší.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
martin79  |  26. 08. 2013 20:58

Ja obcas hodim pod slidu iphone a taky zadna hitparada. Ale jde to.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kamil  |  26. 08. 2013 14:56

Pche, co je to za svobodu jet nějak na řvoucí smradlavé motorce? Petr by měl udělat něco pro své tělo a zajet si do Itálie na kole. Kdo je zvědavý na nějakou vyjížďku do Itálie, kterou pak uvidíme na mapě? OMG, podobnou věc jako GPS tracker umí každý lepší mobil už x let...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kamil  |  26. 08. 2013 15:04

Jo navlíknout na sebe gay obtáhlý dres a vyjet nadychat se smogu. To je to pravé!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Noclaf  |  27. 08. 2013 11:29

Mas problemy se svou sexualitou? :) Jezdim na kole i masine a oboji ma svoje skvele stranky - a oznacovat cykloobleceni jako "gay"...nevim proc - je to funkcni obleceni, ktery je vyborne udelany aby splnilo co ma. Stejne jako rukavice nebo bunda s paterakem na motorku...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kamil  |  26. 08. 2013 14:55

Ano.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kamil  |  26. 08. 2013 15:03

Ne

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek  |  26. 08. 2013 14:21

Napřed by si měl mamlas koupit novou žárovku do světla, když mu nesvítí

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MaClaud  |  26. 08. 2013 14:29

Tlumená a dálková světla vám asi nic neříkají co? U některých motorek, jenž mají přední světlo rozdělené se to právě řeší tím, že jedno ze světel nesvítí a je to právě světlo dálkového svícení...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek  |  01. 09. 2013 15:21

Ovšem VFR má dvě H4. Vždy mu svítí dvě tlumená nebo dvě dálková.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mraki  |  11. 04. 2014 10:19

VFR nemá H4! H4 jsou 50/55 Watů a originál žárovky od Hondy tam mají být 45/50 Wattů.. Tahle motorka se mě něco natrápila s regulátorem dobíjení a pak jsem zjistil, že tam nějaký šikula předemnou hodil H4ky místo drahých žárovek, které tam měli být originál! Odběr tím stoupnul o dvě Ampéry a přes velmi silný alternátor to byl opravdu problém! Pokud mi nevěříte podívejte se do manuálu od motorky,.. MLuvíme o modelu VFR800Fi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Motobejk  |  26. 08. 2013 14:41

Mamlas Mirek by se měl nejprve někdy na motorce aspoň projet, pak teprve psát "inteligentni" komentare...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek  |  01. 09. 2013 15:23

Mám najeto přes 500.000km Kolik máš na motorce odjeto ty?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
martin79  |  26. 08. 2013 20:54

Vy jste uplne mimo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor