Hejt na jablko: Apple se mění v „Americký Samsung“

Dnes z jiného soudku – hejt na Apple za úplné otočení filozofie a za to, že jsou pásky pro hodinky stěžejní součástí tiskové konference.

Americký Forbes si pustil pusu „na špacír“ a neskrývá zklamání nad nedávným představením iPhonu SE. Už v nadpisu článku zmiňuje, že se Apple „smutně transformuje v Americký Samsung“. Jak to autoři článku mysleli?

Apple na tiskové konferenci (21. března) oznámil, že chce rozšířit své mobilní portfolio. Pomoct mu k tomu mají tři nové produkty, které vlastně nejsou příliš nové: iPhone SE (menší iPhone 5S s novým čipsetem), iPad Pro 9.7 (menší verze velkého Pro) a hodinky Apple Watch (nové barvy, nové pásky).

Klepněte pro větší obrázek
Apple představuje iPhone SE

Forbes se pozastavuje nad absurditou ohlušujících ovací v sále, když Apple představil nylonové pásky pro své aktuálně prodávané hodinky Apple Watch. Forbes si tak klade otázku, kdo vlastně seděl v hledišti, a kdo z Applu chtěl z nových pásků udělat jeden z pilířů tiskovky. Podle Forbesu zde chyběl nápad i jiskra a ukázalo se, že chce Apple maximalizovat prodej hodinek, ovšem zřejmě pro to chce udělat jen nezbytné minimum.

Americký gigant podle Forbesu již není lídrem trhu ale jen dotahuje, z novinek se pak snaží vytvořit „něco, co tu ještě nebylo“. Přitom smartphony s menšími displeji ale se srovnatelným výkonem jako „velké“ modely zde byly již dříve (typicky řada Sony Xperia Compact). Výhody velkých 13" tabletů se pak v podání Applu vlastně smrsknou na nevýhody, aby se vytvořila kategorie pro 9,7" model, který tak přebírá žezlo s nápisem „nejlepší tablet“.

Klepněte pro větší obrázek
Další novinkou byl 9,7" iPad Pro

Forbesu vadí zejména současný přístup Applu, který se liší od chování, které americkou značku vyneslo na vrchol - jediné zařízení, do kterého je vloženo vše, v co společnost věří, a počítá s ním i do budoucna. Apple se rozhodl najet na stejný model, který na vrchol vynesl třeba jihokorejský Samsung - mít spoustu zařízení v různých cenových spektrech. 

Apple za poslední roky neměl problém s generováním zisků, s trochou nadsázky by se dalo říci, že na čem se objeví nakousnuté jablko, prodává se jako pověstné housky na krámě. Apple přitom celou dobu stavěl na tom, že oproti konkurenci má pouze několik zařízení, která zvládnout „vše“, což si jako inovátor trhu mohl bez problémů dovolit.

Teď se Apple uchyluje k tomu, že na trh dodá smartphony a tablety v různých specifikacích a v různých cenových spektrech. Což je strategie, kterou razí všichni ostatní výrobci a sice se jedná o velmi bezpečnou strategii Tima Cooka, ale na druhou stranu také o velmi nudný přístup. Má to vůbec „zajištěný“ Apple zapotřebí?

U Applu už není vše o jednom produktu, už se nejedná o sdílenou vizi, cílem je vytvořit celou řadu zařízení v krabičkách, a každý rok prodat stejným uživatelům krabičku s novějším číslem. Výroba pojede na plné obrázky, držitelé akcií budou spokojení, telefony zaberou celou řadu cenových spekter, ale nebude to v konečném důsledku podraz na zákazníky? Že si firma nestojí za jednotnou vizí, ale začne své portfolio drobit, jako každý jiný výrobce? A znovu zopakujme: má to Apple zapotřebí?

Diskuze (59) Další článek: Recyklace je pro Apple zlatým dolem. Doslova

Témata článku: Apple, Samsung, , , , , , Apple iPad Pro, Apple iPad Pro 128GB LTE, Apple iPad Pro 128GB Wi-Fi, Apple iPad Pro 9.7, Apple iPad Pro 9.7 128GB LTE, Apple iPad Pro 9.7 128GB Wi-Fi, Apple iPad Pro 9.7 256GB LTE, Apple iPad Pro 9.7 256GB Wi-Fi, Apple iPad Pro 9.7 32GB LTE, Apple iPhone, Apple iPhone 16GB, Apple iPhone 4GB, Apple iPhone SE, Apple iPhone SE 64GB, #Apple, Forbes, Americký Samsung, APP,