HERE: „Nic se nemění, naše mapy tu budou pro každého“

Vypadá to, že HERE mapy jsou v dobrých rukou. Německé automobilky je chtějí nadále rozvíjet a poskytnout řešení všem zájemcům.

Mapová divize HERE, kterou od finské Nokie odkoupilo konsorcium německých automobilek Audi, BMW a Daimler, bude nadále pokračovat ve strategii otevřené platformy pro koncové zákazníky i byznys. Zaměří se hlavně na vylepšování poskytování mapových informací v reálném čase, což přispěje k efektivnějšímu rozhodování o výběru trasy profesionálním i individuálním řidičům. Vyplývá to z tiskové zprávy, kterou dnes firma pod hlavičkou HERE Deutschland vydala.

Klepněte pro větší obrázek
3D model HERE hustoty provozu v Berlíně během všedního odpoledne

Mapová aplikace HERE zůstane bezplatně dostupná pro všechny tři hlavní mobilní platformy – Android, iOS a Windows. Na bázi HERE map budou moci zájemci nadále budovat svoje aplikace nebo vlastní mapová řešení. Vedle toho bude firma rozvíjet strategická partnerství na úrovni B2B. Použití navigačního systému v automobilech vyráběných konsorciem je samozřejmostí, HERE se ale mohou objevit také u dalších značek.

Budoucností jsou automatizované systémy

HERE uvažuje i dopředu a chce se stát jednou z hlavních platforem pro rodící se segment autonomních automobilů. Postaví se tak přímo konkurenčnímu Googlu, jeho mapám a systému Android Auto. HERE se chce věnovat také inteligentním systému na úrovni celých měst a států, chytrým systémům dopravy (C-ITS) a cloudovým řešením.

Klepněte pro větší obrázek
Mapovací auto HERE s 3D snímáním v Chicagu

V současnosti používají HERE mapy na 80 tisíc nejrůznějších zdrojů, ze kterých „skládají“ data poskytovaná v mapových aplikacích. Základem jsou 3D mapovací auta, k tomu mnoho statistických údajů a dynamických anonymizovaných dat, která generují připojené automobily. Konsorcium, které stojí za HERE Deutschland, se nebrání ani vstupu dalších investorů a možnému rozšíření vlastnické struktury. Tím chce společnost zajistit nezávislost na byznysu jednotlivých automobilek.

Témata článku: Navigace, Mapy

5 komentářů

Nejnovější komentáře

  • 8. 12. 2015 18:53:43
    Každá offline navigace " vrací zpět " nic jiného ani dělat nemůže!...
  • xvasek2 8. 12. 2015 15:00:05
    Google mapy bych doporučil spíš majitelům 4x4, když jedu podle nich, tak...
  • Vojtěch Šimon 7. 12. 2015 22:48:32
    Bohužel nastavíte nic, celá sláva této navigace je v tom, že je zadarmo....
Určitě si přečtěte

Android Auto 2.0: Už kvůli němu nemusíte kupovat nové auto. Vlastně to jde i bez auta

Android Auto 2.0: Už kvůli němu nemusíte kupovat nové auto. Vlastně to jde i bez auta

** Android Auto se šíří jen velmi pomalu, a tak přichází verze 2.0 ** Když to dotáhneme do extrému, používat ji můžete i bez auta ** ...hlavním smyslem ale je použití ve starších autech

12.  11.  2016 | Miksa Martin | 5

5 nových vychytávek v Google Mapách

5 nových vychytávek v Google Mapách

** Ukážeme vám několik posledních inovací Google Map ** Ne všechny bohužel fungují v češtině **Narazíme bohužel i na připravené funkce, k nimž chybí další obsah

10.  10.  2016 | Chroust Martin | 8

Londýn, Berlín a teď Praha. Apple Mapy umí navigovat i v hromadné dopravě

Londýn, Berlín a teď Praha. Apple Mapy umí navigovat i v hromadné dopravě

Mobilní aplikace Apple Maps nemusí pomáhat s orientací pouze řidičům. Její navigační funkce lze použít také pro cestování veřejnou dopravou. Nyní je služba dostupná i v Praze.

2.  8.  2016 | Kůžel Filip, Vajner Radek

ČVUT tvoří navigaci pro nevidomé. Vystačí si bez GPS

ČVUT tvoří navigaci pro nevidomé. Vystačí si bez GPS

Pohyb ve městě je pro slepce náročný a konvenční navigace příliš nepomůže. Tým vývojářů z ČVUT to chce změnit, vystačí si bez GPS a s „hloupým“ telefonem.

16.  5.  2016 | Pavec Jan | 1