Najezdím s iGO8 v Touch Cruisu průměrně 5 tis. km měsíčně, převážně Jihočeský kraj ale i jinde. Jezdím po cestách všech tříd, po městech, vesnicích i osadách a za každého počasí. V osm hodin večer, za tmy, uprostřed vesnice kdesi u Blatné, za hustého deště nepoznáte, kde je jih nebo sever, která cesta vede do kravína, která na louku a která domů, kam máte ještě sto km. V tomto případě je navigace opravdu k nezaplacení!
Ale jsou naopak chvíle, a není jich bohužel zase tak málo, kdy bych celou navigaci i s telefonem hodil s okna.. anebo programátory. Npaříklad: zadám nějakou vesnici, všeobecnějšího jména; vyskočí mi tři stránky možností téhož názvu. U první je okres nebo větší město, poznám, že je to vesnice na Moravě, tu nechci. Ale co ta hromada sedmi, deseti dalších? Nepoznáte, jestli je to v Čechách, na Moravě, u Humpolce nebo u Klatov. A celou proceduru s hledáním musíte opakovat, dokud se netrefíte do té vesnice, kterou chcete-anebo hledat na mapě. Obojí je "rychlé" a zdržuje.
Další: objíždka; v domnění, že navigace trasu přepočítala, jedu jedu a ejhle - po dvou, třech kilometrech mi to ukáže obrátit do protisměru a zpět. Tiše zuřím a nastavuji objíždku v odhadnutelné délce 10km. Jenže objíždka má další objíždku a musím jet jinudy.. a iGO8 mě tvrdošíjně po určité vzdálenosti zase vrací na původní objíždku! Pak už jedu raději nazdařbůh, abych se někde chytil, protože navigace je naprosto mimo mísu a jenom furt zmateně něco přepočítává.
Další: ačkoliv vypnuté nezpevněné cesty, klidně mě iGO8 nažene na polní cestu mezi vesnicemi (dvakrát, třikrát týdně), se kterou by mělo starosti i SUVéčko, natož můj Citroen, kde bych nechal vanu od motoru, neřkuli i s nápravou.
Další: kolem města obchvat, ale cca o sto metrů delší, než přes město, nicméně průjezdný obchvat. Navigace, nastavena na nejrychlejší, mě ale žene přes město, i když částečně, nicméně přes čtyři křižovatky navíc a hafo přechodů..! Tak jak to programátoři myslí, nejrychlejší? Vždyť tam na těch křižovatkách a hlavně přechodech strávím věčnost...
Dalo by se pokračovat o mapách; tady dělají (zkoušel jsem tři různé navigace i od kamarádů, není podstatné, které) téměř identické kopance; na stejném místě mě přikazují směr někam, ačkoliv bych tam v životě nevjel, neboť je to třeba cesta do pole (!), na stejném místě mě ženou přes město místo po obchavtu, na stejném místě ukazují, že cesta je přerušena (a tudíž navigují o kilometry úplně jinak, neboť s tou silnicí vůbec nepočítají) a není to pravda-je tam normální asfaltka i pro kamiony. Jinými slovy, mapy jsou sakramentsky nedokonalé a výrobci navigací by na "mapaře" měli sakramentsky přišlápnout, a je v nich chyb jako máku-u všech, jestli je to iGO8, TomTom atd. Pokrytí domovní sítí je ubohost sama-nebo města jako Písek, Strakonice, Jindřichův Hradec jsou malá městečka, že mají jenom "střed ulice, nebo "centrum města"? Těch 25% pokrytí domovní sítí je značně zkreslující údaj, vztažený k obyvatelstvu a ne k počtu vesnic a měst; domovní sítí jsou pokryta jen krajská města-a Praha, samozřejmě.
Prostě výrobci navigací by měli přestat vymýšlet krásně vystínovaná tlačítka, líbivé skiny, přehrávače MP3 a jiné ptákoviny-já chci a potřebuji navigaci, která mě dovede rychle k cíli, aniž potřebuji terénní nebo obojživelné vozidlo, najde mi dům, kam musím jet za prací a kde nemusím hledat pl hodiny tu pravou vesnici mezi osmi jinými stejného jména po celé republice. Řidiči přepravních služeb by mohli vyprávět.
Na závěr: navigace jako taková, a iGO8 zvlášť, je k "nezaplacení", jezdit se bez ní skoro nedá, ale někdy bych programátory hnal dubovou větví....
P.S. Místo nějakých muzeí a chrámů ve městě bych na displeji uvítal plastický terén (všude, a nejenom ve městě), abych věděl, že za touhle ostrou zatáčkou doprava je padák dolů a za ním zase stoupání doleva nahoru-prostě takový "spolujezdec" jako v rally, "vidět" pár vteřin za zatáčku před sebou ...něco, jako se pokouší Navigon v 3G...