Medion: nové souhvězdí navigační oblohy (3× test)

Vyzkoušeli jsme tři nové navigační přístroje Medion GoPal, které se prodávají i v Česku: GoPal E3115, E3315 a P4410. Překvapila nás kvalitní a příjemná navigace. Ukázky na videu.
Kapitoly článku
O zákazníkovu přízeň se uchází nová řada navigačních zařízení Medion GoPal E3xxx. Navigační přístroje na první pohled těžko rozeznáte, rozdíly ve vybavení jsou patrné až po spuštění. Ale i nejjednodušší Medion E3115 dokáže svého majitele spolehlivě dovést k cíli v rámci Evropy. Kromě navigace obsahuje také prohlížeč obrázků a budík. Vybavenější Medion E3315 dokáže navíc přehrávat hudební soubory a můžete ho využít i jako telefonní sadu handsfree do auta.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Medion GoPal E3115 a E3315 lze na pohled poznat jen podle označení

Většina z nás při výběru navigace musí brát ohled nejen na to, jak se bude líbit a navigovat, ale také o kolik jeho koupě ulehčí peněžence. Jednodušší Medion E3115 si obchodníci cení na 7 100 Kč včetně DPH, vybavenější model E3315 ponese visačku s cenou 8 400 Kč.

Později jsem měl možnost otestovat ještě Medion P4410, nejvybavenější přístroj s širokoúhlým displejem. O něm si přečtete v poslední třetině tohoto článku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Medion GoPal P4410 má velký displej

ML komentuje: Protože jsem během vánočních svátků s Medionem také jezdil, do článku touto formou přidám své vlastní poznatky. Marek Lutonský.

Klíčové vlastnosti

  • jednoduché ovládání
  • mapy evropských zemí
  • kontrastní displej velikosti 3,5“ (úhlopříčka 89 mm)
  • navigace „od domu k domu“, možnost zadávání cíle i podle PSČ
  • součástí balení je paměťová karta s nainstalovanými mapami (E3115)
  • přístroj má vlastní ovládací pero (stylus)
  • příjemné ovládání důležitých funkcí hardwarovými tlačítky
  • možnost propojení s PC přes USB

Hlavní nedostatky

  • chybějící pouzdro na přístroj
  • v balení chybí síťový adaptér
  • neatraktivní design
  • horší český překlad

Medion GoPal E3115 a E3315: ve zkratce
cena 7 100 Kč • 8 400 Kč
typ navigace přenosná navigace
rozměry 92 × 80 × 18 mm
hmotnost 148 g
GPS přijímač Centrality Atlas III
displej 70 × 52 mm, 320 × 240 bodů, dotykový
paměť flash, paměťová karta (SD)
mapy České republiky Navteq
mapy Slovenska Navteq
3D zobrazení mapy ano
česká nabídka ano
česká hlasová navigace ano
doprava RDS-TMC ne
Podrobné parametry najdete v katalogu: E3115E3315

S Navteqem na palubě

Když jsem se před převzetím navigace doslechl, že mapové podklady jsou vytvořeny firmou Navteq, ovládla mně mírně pesimistická nálada. Při svém posledním testování přístroje s těmito mapami jsem si s Navteqem moc nezajezdil. Pokrytí se s konkurencí vůbec nedalo porovnávat. Na mapách jednoduše nebylo mnoho silnic, a pokud ano, tak končily dvacet metrů po odbočení z dálnice.

Navteq se ale už řádně pochlapil, jak jsme už několikrát psali u přístrojů Navigon a Garmin. Vyřešil zmíněné nedostatky a již dokonce nabízí vybírat kromě jmen ulic také čísla domů, i v některých menších městech. Příjemná je také možnost zadat vyhledávání cíle dle PSČ, kdy se jednoduchým vyťukáním několika čísel k názvu obce dostanete snadněji, než klasickým postupem na klávesnici.

Mapa Evropy je bezešvá a pokrývá 41 zemí. Díky časově náročnému testování v praxi jsem tentokrát nezjišťoval stav pokrytí východní Evropy, kde v minulosti mnoho silnic chybělo. Zato místa navštívená při testování byla pokryta naprosto perfektně. U Švýcarska, Německa a Rakouska ostatně nelze čekat nic jiného.

V ceně jsou tyto mapy: Albánie, Andora, Belgie, Bosna a Hercegovina, Bulharsko, Česká republika, Chorvatsko, Dánsko, Estonsko, Finsko, Francie, Gibraltar, Irsko, Itálie, Lichtenštejnsko, Litva, Lotyšsko, Lucembursko, Maďarsko, Makedonie, Monako, Německo, Nizozemsko, Norsko, Polsko, Portugalsko, Rakousko, Řecko, Rumunsko, Rusko, San Marino, Slovensko, Slovinsko, Španělsko, Srbsko a Černá hora, Švédsko, Švýcarsko, Vatikán, Velká Británie.

ML komentuje: S mapami Navtequ v České republice je to trochu složitější. Změna v poslední verzi je samozřejmě velmi významná, mapy ve většině případů odpovídají skutečnosti. Občas se ale budete setkávat se situacemi, kdy byste přístroj nejraději hodili z okna. Trasu proto velmi doporučuji po spočítání zkontrolovat.

Střízlivá elegance

Ani jeden z Medionů „trojkové“ řady si nepotrpí na zbytečně podbízivé prvky, alespoň pokud jde o design. Jednoduchou krabičku z černého plastu byste mohli mezi nablýskanějšími přístroji v prodejním regálu snadno přehlédnout. Ale uvnitř obalu tepe srdce skutečného navigátora, který si může dovolit klamat střízlivějším kabátem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Pro představu o velikosti

Vše, co na Medionu najdete, má své opodstatněné místo a plní přesně určenou funkci. Už dopředu mohu prozradit, že jakmile jsem se s funkcemi Medionu (hlavně modelu E3315) seznámil podrobněji, stali jsme se blízkými přáteli. Pokud neseděl v držáku za předním sklem za účelem družicové komunikace a navigování, našel místo v kapse bundy, kde jsem ho díky nízké hmotnosti vůbec necítil a mohl mít klidný pocit, že jsem navigaci nemusel složitě schovávat uvnitř auta.

ML komentuje: Já nebudu tak diplomatický, protože design mi připadá velmi neatraktivní, až nehezký. To by tolik nevadilo, navigaci si nekupujeme kvůli kráse, plastové čelní kryty se ale velmi snadno odřou a výsledek nepůsobí dobře.


Článek pokračuje v další kapitole: vzhled a ovládání

Témata článku: , , , Regál, Nov, Běžný poslech, Noční zobrazení, Výborná výdrž, Podzemí, Med, Nálada, Zástrčka, Nový cíl, Poslední záložka, Poslední test, Test, Automatický přepočet, Mateřský jazyk, Rychlá orientace, Druhá záložka, Velká nevýhoda, Oblíbený bod, Opakované přehrávání, Dobíječka