14.  11.  2009    Testy navigací

Mio Moov V505 TV: přál si někdo televizi?

U navigace Mio Moov V505 se vše točí okolo vestavěného přijímače DVB-T. Ideální společník pro čekání v kolonách na D1. Zvládá ale i to podstatné, tedy navigaci?


Klíčové vlastnosti:

  • vestavěný DVB-T přijímač
  • navigační aplikace Mio Spirit s mapami celé Evropy
  • 1 GB paměti, slot pro microSD karty
  • displej 4,7", 480 x 272 bodů
  • GPS přijímač SiRFprima s InstantFixII
  • 600 MHz procesor
  • přirozené hledání adres
  • čtyři režimy optimalizace trasy
  • PC aplikace MioMore Desktop 2 pro správu navigace

Hlavní nedostatky:

  • pasivní držák a nevhodně umístěný konektor nabíjení
  • pomalejší a méně intuitivní prostředí
  • velmi špatná intonace základní hlasové navigace
  • nekontrastní informační panel při navigaci
  • pomalé přepínání kanálů v DVB-T
  • postrádám kontextovou nabídku v mapě
  • chybí elektrická nabíječka a po připojení k počítači nelze navigaci používat
  • navigace nedokázala naladit RDS-TMC

Někteří výrobci s velkou pompou ohlásí slibnou novinku, nalákají novináře a novináři čtenáře, aby se pak uvedení v naší zemi protáhlo na několik měsíců. Ne tak u Mia, vždyť model V505 TV jsme vám představili na začátku října a již nyní si ji můžete zakoupit za cenu od 6 500 Kč. Než tak ale učiníte, přečtěte si naše zkušenosti.

 

Do třetice a zase jinak

Pokud měl Marek v recenzi modelu Moov S555 radost z toho, že má v rukou konečně zbrusu novou navigaci, já budu naopak spílat, že Mio V505 není zcela stejné jako S555. Mio vytváří paralelně několik firmware pro své navigace, a tak se V505 od S555 v některých ohledech liší. Nezbývá, než prostředí důkladně prozkoumat a dohledat všechny klíčové změny.

  
Mio V505 TV: na první pohled navigace jako každá jiná

Výrobce se snaží své navigace zatraktivnit lesklým rámečkem okolo displeje s úhlopříčkou 4,7 palce. Jistě si ale uvědomuje, že jde o úkrok od praktické použitelnosti, lak přeci jen odráží nepříjemné sluneční paprsky víc, než povrch matný. Velikost navigace je dána rozměry displeje, Mio ale pochválím za příjemnou tloušťku a tím i přenositelnost. Na čelní straně zaujme virtuální dotekové tlačítko s oranžovou čárkou sloužící k návratu na úvodní obrazovku.


Dotekové tlačítko občas stisknete i omylem

Posuvník na horní straně nabízí tři polohy: uprostřed se navigace uspí, vlevo zapne a konečně po přesunutí doprava dojde k resetu. Nemusíte se přitom bát, že byste si přístroj resetovali při každém vypnutí. Na opačné, tedy spodní straně pak najdete konektor mini USB pro dobíjení a synchronizaci. Jak správně tušíte, právě na toto umístění budu dále v recenzi ještě žehrat. Vedle mini USB se nachází i slot pro paměťovou kartu microSD a v základním balení zeje prázdnotou. Veškeré mapy Evropy se totiž vměstnaly do interní paměti s kapacitou 1 GB.

 
Posuvník pro zapnutí navigace • nabíjecí a synchronizační konektor • slot pro paměťovou kartu 

A konečně nejzajímavější zadní strana, zbarvená antracitovou stříbrnou. Oko přitáhne především výstup reproduktoru, mnohem důležitější jsou však dvířka nad ním.

 
Zadní strana v antracitově šedé barvě • velmi hlasitý reproduktor • dvířka DVB-T přijímače

V balení totiž najdete extra zabalený televizní přijímač, jakýsi modul s plechovým stíněním a výstupem na anténu. A právě sem jej musíte vložit. Velmi bych chtěl znát odpověď na otázku, proč není přijímač přímo integrován do těla. Na funkčnost to ale samozřejmě nemá vliv.

  
Modul musíte nejprve připojit do navigace, všimněte si konektoru pro připojení externí antény

Nad dvířky, tedy z čelního pohledu v pravém horním rohu, vykukuje něco jako stylus. Nejde však o ovládací pero, nýbrž o interní, výsuvnou anténu DVB-T přijímače. Přestože působí pružným dojmem, doporučuji zejména při zatahování maximální opatrnosti.


Článek pokračuje v další kapitole: Obsah balení, televize za volantem





X

Doporučit článek

Vaše jméno:

Váš e-mail:

E-mail adresáta:

Komentář:

kontrolní kód

Odeslat

Re: pokrok zpátky? Ortík 14.  9.  2010 10:21
jestli tohle neumí, tak letí Ortík 14.  9.  2010 10:18
mio petrumr 28.  11.  2009 9:49
Re: odpověď Gyroman 20.  11.  2009 12:48
Re: odpověď Jiří Kuruc 19.  11.  2009 8:39


Další články

Mapy.cz konečně vyhledávají spoje MHD a Seznam koupil Pubtran

Mapy.cz konečně vyhledávají spoje MHD a Seznam koupil Pubtran

30.  4.  2015  |  Čížek Jakub  |  21

Mapy.cz jdou do světa, mají nové auto a batoh

Mapy.cz jdou do světa, mají nové auto a batoh

Mapy.cz nadále výrazně rostou. Dostanou nové vyhledávání, zapojí se do OpenStreetMap, pohnou s 3D modely a snímat je bude nové auto i pěší batoh.

14.  4.  2015  |  Sedlák Jan  |  5


TomTom Rider: motorkářům šitý na míru

TomTom Rider: motorkářům šitý na míru

Motorkáři mají specifické cestovní požadavky, a tak potřebují i specifickou navigaci. TomTom ji přináší pod jménem Rider 400.

13.  4.  2015  |  Kůžel Filip  |  11


Zkuste úžasné AirPano a cestujte u počítače či tabletu

Zkuste úžasné AirPano a cestujte u počítače či tabletu

Je to rouhání a cestovatelé si budou ťukat na čelo, ale AirPano je v mnoha ohledech lepší, než skutečné cestování.

5.  4.  2015  |  Kůžel Filip  |  1


I Mapy.cz ctí prvoaprílovou tradici. Co v Seznamu vymysleli?

I Mapy.cz ctí prvoaprílovou tradici. Co v Seznamu vymysleli?

1.  4.  2015  |  Kůžel Filip  |  11

Česko brázdí modrá auta, mapy Here dostanou „Street view“

Česko brázdí modrá auta, mapy Here dostanou „Street view“

30.  3.  2015  |  Polesný David  |  8

Mapy.cz nově naplánují okruh pro pěší i cyklisty

Mapy.cz nově naplánují okruh pro pěší i cyklisty

6.  3.  2015  |  Čížek Jakub  |  13

DEJTE NÁM TIP NA ČLÁNEK