Mio Moov V505 TV: přál si někdo televizi?

U navigace Mio Moov V505 se vše točí okolo vestavěného přijímače DVB-T. Ideální společník pro čekání v kolonách na D1. Zvládá ale i to podstatné, tedy navigaci?

Tady naviguje duch

Mio V505 TV naviguje prostřednictvím vlastní navigační aplikace Mio Spirit, pro kterou Marek v recenzi modelu Moov S555 nenacházel mnohá slova chvály a já také nebudu alespoň z počátku hýřit nadšením. Hned po několika minutách odhalíte, že navigace nepatří k žádným rychlíkům a v některých situacích zdržuje až nepříjemně. Pokud ale navigaci necháte trošku „rozkoukat“, prostředí se urychlí a opětovný výběr voleb zabere již méně času. Přesto se nevyhnete situacím, kdy budete volbu zuřivě mačkat několikrát s tím, že navigace na první stisk nezareagovala. Všiml jsem si také, že se reakce navigace zrychlily po vyjmutí televizního přijímače.

 
Mio startuje poměrně rychle • po resetu se nevyhnete základní konfiguraci

Navigace disponuje matnou obrazovkou s klasickou resistivní technologií. Z počátku jsem s navigací poněkud bojoval, jak se však ukázalo, problém tkvěl v nedokonalé kalibraci displeje. Skutečný dotek se aplikuje více doleva a nahoru. Především při psaní na klávesnici se mi stávalo, že po doteku větší částí prstu třeba na písmeno „s“ a jen minimálním doteku „w“ se zvolilo právě „w“. Nebo velmi důležitou šipku zpět jsem musel mačkat spíše v pravém spodním rohu a nedoléhat na ni celým bříškem prstu. V nastavení bohužel možnost kalibrace displeje chybí, byť pod Spiritem běží Win CE .NET 5.0 kalibraci obsahující. Jen se k ní není jak dostat. Bohužel také nevím, zda jde o problém konkrétního kusu, nebo celé série.

 
Hlavní nabídka navigace Mio působí příjemně

Na první pohled by prostředí navigace mohlo působit nepřehledným dojmem, vždyť jen hlavní obrazovka obsahuje 18 ikon. Vedle těch klasických, jako najít, mapa a podobně, obsahuje hlavní nabídka i výtah důležitých zkratek: položky jako benzín, jídlo, parkoviště či hotovost slouží k okamžitému vyhledání daných míst zájmu ve vašem nejbližším okolí. Nejsem proti, jde o funkce, které běžní uživatelé od navigace požadují nejčastěji. Proč jim je tedy skrývat hluboko do nabídky?

 
Třetí obrazovka hlavní nabídky • typický seznam, který můžete posouvat prstem nebo tlačítky

Dlouhé nabídky můžete posouvat dvojím způsobem: buď chycením a posunutím jako u iPhonu, nebo pomocí šipek. Rozhodně doporučuji druhý způsob.

 

Hledání tak trochu jinak

Nabídka pro hledání cíle obsahuje několik položek: najít adresu, vyhledat podle klíčového slova, najít PSČ, vyhledat nejblíže a najít město nebo oblast. Z počátku budete zmateni, kterou položku vlastně vybrat. Hledání adresy se totiž nehodí ve chvíli, kdy nehodláte zadat název ulice. Navigace totiž očekává formát ulice, město a pokud například zadám Radějov, navigace mi prediktivně vnutí Radějovskou ulici ve Strážnici a není způsob, jak získat pouze Radějov. V takové chvíli musíte zvolit položku hledání měst a oblastí. Na rychlosti se však projevuje neustálé porovnávání s databází a netradičnímu vyhledávání ale zřejmě padla za oběť inteligentní klávesnice. Pro zajímavost si můžete nechat hlasem opakovat stisknutá písmena klávesnice.


Nabídka Najít a zadávání adresy. Všimněte si, jak navigace napovídá

Ne vždy ale cestujeme na konkrétní anebo známou adresu a často chceme prostě vybrat cílové místo z mapy. Můžete při hledání zadat hledání z mapy, objeví se však podstatně zmenšené okno se špatnou orientací. V takovém případě je lepší nejprve vyhledat klasicky nejbližší město a pak klepnout na náhledovou mapu. Zde již, na celé obrazovce, můžete libovolné místo snáze najít a přidat jako cíl trasy. Tento postup však není příliš intuitivní a absence jakékoli kontextové nabídky přímo v mapě mi chybí.

 
Náhled trasy a podrobný itinerář

Chtěl bych zkrátka vybrat místo na mapě klepnutím, načež by se objevila nabídka s položkami: zvolit jako start, cíl, uložit do oblíbených, přidat jako průjezdní bod. Tyto funkce Mio umí, avšak velmi zdlouhavě a nepohodlně přes nabídky, volby, vypisování – zkrátka přesně danými postupy, které se musíte naučit. Některé z nich jsem si nezažil ani po třech týdnech s navigací. Příklad za všechny: po naplánování trasy z bodu A do bodu B, a pokusu o její simulaci mám podezření, že si navigace určuje místo startu podle toho, odkud právě fouká vítr. Právě vyhledání trasy mezi dvěma místy lze provést ještě jiným způsobem. Simulaci obvykle nevyužijete, takže nejde o žádný problém.


Tvorba nezávislých tras a vyhledání města

Orientaci v mapě poněkud zhoršuje rychlý úbytek zobrazených cest při oddalování. Již při zabrání celého malého městečka na obrazovce vidíte pouze hlavní průjezdní tah a nikoli cesty vedoucí do okolních vesnic. Díky tomu se nevyhnete neustálé změně měřítka a s radostí uvítáte klasickou papírovou mapu. Přitom ale Mio S555 si zachovávalo podrobnost cest i při velkém oddálení.


Článek pokračuje v další kapitole: V automobilu, body zájmu a závěr

Témata článku: , , Dlouhý kabel, Sportovní přenos, Naplánovaná trasa, Pasivní držák, Oblíbený cíl, Dopravní přestupek, Pár kliknutí, TV +, Přestupek, Vestavěná anténa, Jednoduché řešení, Penalizace, Bedlivý pozor, Naplánování trasy, Čelní okno, Zátěžový test, Typická situace, Ostrá zatáčka, Klíčové slovo, Lékárna