Jenže takto to je snad ve všech oborech. Tyto licence, oprávnění, členství, regulace apod jsou tu od toho, aby se v dané činnosti pohyboval jen takový člověk, který na to má potřebné znalosti. Případně, že takový člověk byl pro danou činnost prověřen jako způsobilý. Doktor musí mít atestaci, Elektrikář paragraf, pilot letadla pilotní licenci a tak dále.
V případě taxikáře je licence dokladem toho, že řidič byl prověřen, otestován a je způsobilý převážet lidi. Dokladem toho, že tomuto člověku lze věřit, protože to za mě udělal někdo jiný. Na rozdíl od řidiče, který licenci nemá, tudíž vůbec nelze ověřit, zda je spolehlivý nebo problémový. Místopis je potřeba k tomu, aby se v dané lokalitě orientoval, aby zbytečně nebloudil. Jasně stačí GPS, ale co když selže?
Uber sice také ověřuje řidiče, ale popravdě je to slabota. Tam se řidičem může stát prakticky kdokoli. Žádný osobní kontakt, žádné otestování. Jasně, je tam hodnocení řidiče, ale nováček? Vzít si nováčka je totéž, jako nasednout k úplně cizímu člověku bez licence, o kterém nic nevíte, a který nebyl nijak ověřen.Tyhle licence, regulace apod jsou tu od toho, aby chránil ostatní. Bez těchto "regulací" by mohl být taxikářem (, ale i doktorem, pilotem, elektrikářem) kdokoli, tedy i člověk naprosto nezkušený, psychopatický, nevyrovnaný apod. Takový člověk pak způsobí mnohem větší škody. A to nechce nikdo dopustit.