Navigace vestavěná výrobcem auta je podstatně odolnější proti výpadku signálu např. v husté zástavě či v tunelech. Používá totiž gyroskop (sleduje zatáčení vozu) a tachosignál (ujetá vzdálenost). V tunelu, kde nelze GPS signál přijímat pak z těchto údajů polohu auta dopočítává (pouze nějakou dobu, pochopitelně). Zatím jsem však ještě nejel tak dlouhým tunelem, aby se navigace ztratila (pravda, 24km dlouhým tunelem v Norsku jsem zatím s navigací nejel). Předpokládám také, že GPS anténa na střeše vozu bude mít lepší příjem. Proto považuji vestavěné řešení za lepší (ovšem s aktualizacemi map jste zcela v moci výrobce). I proto, že z auta nic neodnáším, navigace je integrována do palubovky vč. rádia, hands free atd což umožňuje bezproblémové používání dynamických dat o dopravní situaci přes RDS (zdarma)i mobilní telefon (placené). Nic nezavazí, nestarám se o napájení atd. Pro úplnost: uvedené se týká navigací Becker v Mercedesech, ale domnívám se, že to platí obecně.