Asi mi to nedá a musím se vyjádřit k plánování tras Navigonu.
Když čtu výsledky plánování Dynavixu - mám pocit, že "zákazník" by mohl být s výsledky spokojenější. Asi plánování trasy u Navigonu vychází z trošku "jiné filozofie", než by Čech očekával.
Mám totiž navigaci Navigon 70 Premium. Ta má v nastavení čtyři možnosti profilu trasy - optimální, rychlá, krátká a krásná. Ke každé volbě pak při výpočtu nabídne 3 alternativní trasy. Pokud budu chtít dosáhnout "vašich" výsledků co do km a času - nastavím si Krátkou trasu a jedna z nich určitě povede přes Bystřici pod Hostýnem.
Navigon zřejmě vychází z trošičku jiné filozofie - a třeba Rychlou trasu považuje spíš za trasu "po které se dá jet rychle a pohodlně" - nikoliv asi že se do cíle dostaneme rychle (jak by asi Čech předpokládal spíš). Je dosti diskutabilní, jestli cesta přes Otrokovice a Zlín by se třeba dala považovat za rychlou - když mi znalí víme, že tento úsek sice pojedu po relativně slušné cestě, ale než projedu od začátku Zlína na konec Otrokovic - můžu počítat, že mě zabere i +- 45 minut. Bude tedy opravdu tak rychlá, jak různé navigační softy spočítají???
V každém případě si myslím, že Navigon rozhodně není špatná navigace, nabídne mi v podstatě 12 různých tras a záleží na zákazníkovi, k čemu tíhne dřív či víc. Z článku to ale vypadá, že Navigon nás honí po čertech ďáblech, takže stojí za "málo". Není to pravda.
Je taky pravda, že já tu popisuji PNA Navigon, kdežto článek byl o Navigonu pro iPhone. Jestli má nějaké možnosti nastavení "krátké trasy" tato varianta, to nevím.