Virtuálové pod O2 omezují práva spotřebitelů, konstatoval ČTÚ

V rámci pátečního zasedání Rady konstatoval Český telekomunikační úřad (ČTÚ), že jako závadu shledal zpoplatnění servisní linky přes kterou má účastník právo uplatňovat reklamace, a to zejména u (ne)virtuálů pod křídly společnosti O2 Czech Republic. Řeč je o BleskMobilu, Gorile a Tesco Mobile, což jsou projekty buď přímo v režii O2 nebo provozované v součinnosti s ní. Jde o tzv. přeprodejce služeb (tzv. brand reseller), nejnižší možný stupeň virtuálního operátora. V této souvislosti je opět třeba připomenou, že není virtuál jako virtuál.

ČTÚ konstatoval, že výše uvedené je v rozporu se zákonem, konkrétně uvádí § 13 zák. č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, a § 1813 a § 1814 občanského zákoníku zakazující ujednání, která vylučují nebo omezují spotřebitelova práva z vadného plnění nebo na náhradu újmy.

Zpoplatnění linky, prostřednictvím které se uplatňuje reklamace, považuje ČTÚ za způsobilé omezit práva spotřebitele z vadného plnění. Podle zákona přitom má prodávající přijmout reklamaci i v sídle, nebo místě podnikání a nikoliv si vynucovat podání reklamace pouze jediným způsobem, který je nadto zpoplatněn,“ uvádí ČTÚ ve zprávě ze zasedání Rady dne 31. října 2014.

V rámci ochrany práv spotřebitelů tak bude tuzemský regulátor zajisté požadovat nápravu.

Diskuze (15) Další článek: Videohovory jsou stále oblíbenější, hlavně v USA a západní Evropě

Témata článku: , , , , Spot, Jediný způsob, Spotřebitel, BleskMobilu, Vir