Bezplatná navigace Nokia Drive i pro ostatní telefony s WP8

Diskuze čtenářů k článku

onik81  |  25. 01. 2013 08:26

Vzhledem k neschopnosti dávat aktualizace map je mi to celé celkem šumák. Navigace je dobrá maximálně pro orientační směr, ale snadno vás překvapí nezanesené "nové" přižovatky na hlavních tazích. Nové v uvozovkách, protože jsou tam víc jak rok. A to nemluvím o zemích na Balkáně, kde některým státůch chybí až polovina silnic včetně dálnic.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ziki  |  25. 01. 2013 11:59

Nevím jak často aktualizují mapy navigace TomTom, Garmin apod., ale za dva roky co vlastním Nokii C6-00 se mi mapy aktualizují myslím cca dvakrát do roka (momentálně mám jen mapy ČR a SK a zrovna před pár dny proběhla aktualizace). Jestli se vám zdá Nokiácká navigace vhodná maximálně pro orientaci kterým směrem, tak si nedokážu představit navigaci, která by vám vyhovovala. To snad potřebujete aby vám navigace říkala i jakou rychlost máte zařadit, že máte dát směrovku při odbočování, rozsvítit světla apod.? Já jsem už s navigací od Nokie projel kus Česka a Slovenska, Nokia nás navigovala při cestě do Norska přes Německo, Švédsko, pak v samotném Norsku skoro čtrnáct dní až na sever a pak zpět přes Dánsko a opět Německo. Takže já si na Nokia navigaci moc stěžovat nemůžu a v neznámých městech/trasách mi už hodně pomohla. Nějaké drobné chybky sice má, např. výpočty některých tras, které znám a jel bych jinak než navrhuje navigace, jednou mě zavedla do slepé, protože se o kousek vedle postavila nová cesta (po aktualizaci to již opravili), párkrát jsem narazil na nový kruháč, kde navigace hlásila křižovatku apod. Ale nějakou závažnou mapovou chybu jsem zatím nenašel. Navíc auto řídí řidič a ne navigace, kdo se spoléhá čistě jen na navigaci, ať raději za volant nesedá .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
onik81  |  25. 01. 2013 13:54

Tim se to vysvetluje. Mate telefon, ktery podporuje aktualizace map. Lumie (windows phone) to nemaji a je to jen problem nokie, ne MS. A presne tu se ukazuje proc je nokie tam, kde je. Lakaji na navigaci zdarma a Lumie je maj zachranit. A pak nefunguji. Cetl jsem, ze to snad uz jde pres betu jejich programu, ale nefuguje s Lumii 710. Evidentne si zakazniku vazi.... Jejich "podpora" mi poradila, at mapu smazu a nainstaluju. A hle, mapa stale ta stara. Konkretne mega krizovatka pres rok hotova u Letnan. Atd... balkan jsem v lete jsel, ale opravdu spise orientacni. Pul mest a vesnic chybi a takova Albanie... I atlas deset let stary byl aktualnejsi!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ziki  |  25. 01. 2013 16:36

Že by ten starý, předpotopní a všemi nenáviděný Symbian dokázal aktualizovat mapy a nové cool windows phone nikoliv? Normálně tu Lumii spojte s PC a věřím, že přes Nokia Suite (dříve OVI Suite a třed tím ještě PC Suite ) mapy aktualizujete, já to taky aktualizuji právě tímto způsobem. A jestli to nepůjde aktualizovat přes Nokia Suite, tak myslím že to nebude problém Nokie jak píšete, ale spíš Microsoftu, protože mapové podklady mají určitě všechny Nokie stejné od Symbianových až po WP8. Já byl s Nokii ve Skandinávii předminulé léto a problém s navigací nebyl ani ve vedlejších uličkách těch nejzapadlejších vesnic. Ale přiznávám, že na Balkáně jsem nikdy nebyl a třeba to tam má Nokia s aktualizací map horší. Možná jsou propastné rozdíly v pokrytí map západní a východní Evropy apod.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
onik81  |  25. 01. 2013 17:19

ne, nejde to. Leda by už Nokia hejbla zadkem a jen nikoho neinformovala. Jediná appka, která podporuje synchronizaci Lumie 710 je Zune. Nokia suite dostala koncem roku 2012 podporu pro Lumii 800 a zřejmě se dá předpokládat, že i pro jiné vyšší modely. Nejsem takový blbec, abych nevěděl o tom, co píšete. Problém je u Nokie. MS neřeši aktualizace, protože to není jeho starost. Nokia aktualizace pro své telefony WP nepodporuje. To výše zmíněné je jakási berlička pro vyvolené telefony

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
onik81  |  25. 01. 2013 18:46

Takže znovu odzkoušeno :) Nokia neumožňuje jakoukoli aktualizaci map pro Lumii 710. Ani přes Nokia suite :) Takže mě jen utvrdili, že Nokii nikdy víc :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
28. 01. 2013 15:57

Aktualizace aplikací ve WP probíhá přes Marketplace.
1) Vyberte Marketplace.
2) Zkontrolujte a nainstalujte aktualizace z hlavní nabídky Marketplace
Pokud není k dispozici žádná aktualizace pro Nokia autem, tak používáte aktuální verzi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
onik81  |  28. 01. 2013 16:42

Diky. Tohle uz ale znam. Vyznam se v telefonu vyborne... Mam nejnovejsi verzi, ale tenhle postup neupdatuje mapy. Pro Lumii 710 neexistuje zpusob aktualizace map. Nokia sama na podpore tape. Takova podpora o nicem a nic ani dal neresi. Zatim vzdy mi rekli... Prosim, budte trpelivy )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Posrané slipy  |  31. 01. 2013 17:42

http://www.nokia.com/cz-cs/podpora/produkty/no... ...
Jak mohu v telefonu Nokia se systémem Windows Phone aktualizovat data map? - Nokia - často kladené dotazy
Chcete-li do telefonu nainstalovat nejnovější data map, musíte odinstalovat a znovu nainstalovat aplikaci Nokia Autem a nahrát data map znovu:
V nabídce aplikací přidržte položku Nokia Autem.
Zvolte možnost odinstalovat.
Otevřete web Marketplace.
Vyhledejte text „Nokia Autem“
Klepnutím aplikaci Nokia Autem nainstalujte.
Po dokončení instalace přidržte položku Nokia Autem a možností připnout na úvodní obrazovku přidejte aplikaci Nokia Autem na úvodní obrazovku.
Spusťte aplikaci Nokia Autem.
Zvolte možnost Další > Nastavení > Spravovat mapy a stáhněte si do telefonu nejnovější mapy zemí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
onik81  |  31. 01. 2013 19:23

vyzkoušeno... nefunguje to

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
...  |  31. 01. 2013 22:10

Hmm, mně to fungovalo; taky mám Nokii 710. Původně jsem odinstaloval jen mapy, ale teď jsem to přeinstaloval celé a mapy mám aktuální - to mám ověřeno. Jakou máš verzi map (The version number of the currently installed map data can be seen in More > About)?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
...  |  31. 01. 2013 22:38

Mám verzi map 0.2.47.103 ze 17.12.2012; měla by být poslední.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
onik81  |  01. 02. 2013 11:56

Už jsem měl skoro radost, že jsem se spletl a špatně koukal na mapu.... Nehodlám se tu vysmívat Nokii a hodně stupidnímu způsobu aktualizace...
http://mapy.cz/...
Na tomhle odkazu je už dost dlouho křižovatka, která na mapě byla jinak. Už je aktuální její základní tvar, ale chybí tam celé pruhy! Není to žádná okreska, ale hlavní tah na německo a ještě u největšího nákupního centra v republice. Nemumím si představit, co by omluvilo takovou chybu v navigaci. Jezdí tam tisíc aut denně.
Ještě otestuju mapu Albánie. Tam jsme jezdili jen podle tvaru státu a srovnávali to s atlasem, který i po deseti letech byl aktuálnější než mapy nokie (léto 2012)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
...  |  02. 02. 2013 00:22

To jo, ten způsob aktualizace je tragickej. Co se týká aktuálnosti a přesnosti tak - za mě - to vcelku ujde. Ty mapové podklady jsou předpokládám NAVTEQ, tak to bude stejné i na jiných navi.
Škoda, že to nemá čísla popisná.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ziki  |  24. 01. 2013 19:27

Tak tento krok pomůže leda tak Microsoftu a rozšíření jeho WP8, ale Nokii rozhodně ne. Zdarma hlasová navigace s aktualizovanými mapami celého světa byla pro Nokii velká konkurenční výhoda o kterou ale pod vedením Microsoftu přijde .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lister0  |  24. 01. 2013 17:04

Tak to jsou pitomci si myslím. Rozhodně MS nemá vůči Nokii tak výraznou pozici, aby si mohl dovolit podmínkovat. Vždyť kde by byl WP bez Nokie, která zajišťuje největší podíl v prodejnosti a značka Lumia je zdaleka nejlepší minimálně na WP trhu. Tohle akcionáři opravdu rádi neuvidí. Kdyby měla Nokia Drive alespoň obchodní model, ale ona nemá reklamu a je zdarma.
Jediné, co vidím jako dobrý důvod pro Nokii uvolnit Drive ostatním je zpeněžení. Jednak může být pro ostatní WP telefony zpoplatněná, nebo můžou jiní výrobci posílat tučné peníze za licencování, což Nokii pomůže výrazně v cash-flow. Jako další možnost vidím ve dvojích verzích, kdy si Nokia ponechá některé nadstandardní funkce v Nokia Drive pouze pro sebe a základ bude licencovat. Co myslíte vy?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Garp  |  24. 01. 2013 15:51

No hlavne ze NOKIA Drive Beta+ co se objevila na storu funguje zatim jenom v USA,Kanada a UK . Skoda a ja jsem uz slavil .... pitomej HTC ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
24. 01. 2013 18:47

No jo, a dokonce to i píšou v tom článku, který komentuješ.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mimonaut  |  24. 01. 2013 15:27

Proboha co je to zas za tendenční článek..
Proč to pane Lásko píšete, jako že ten zlý Microsoft zpřístupnil navigaci pro ostatní a že tím (opět) hází nebohé Nokii klacky pod nohy?
a) byla to normální obchodní dohoda, Nokia to určitě nedala zdarma a peníze teď potřebuje na další investice.
b) je důležité, aby se WP platforma dostala mezi lidi, jinak nebude ani Nokia.. (alespoň ne v telefonech) a kvalitní navigace k tomu může přispět. Je jedno, že to teď sebere Nokii pár zákazníků na úkor jiných značek, z dlouhodobého hlediska je to dobrý strategický krok a při stoupající popularitě WP z toho samozřejmě budou mít profit i Finové..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
neurol23  |  24. 01. 2013 17:25

kdyz se wp platforma rozsiri, tak z ni stejne nakonec bude profitovat samsung.
samsung muze nabidnout nevykonnejsi hardware. co muze nabidnout nokia?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ivkopivko  |  24. 01. 2013 17:39

kvalitu, sluzby a podporu - to co samsung neumi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
neurol23  |  24. 01. 2013 17:49

to neumi ani nokia

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ivkopivko  |  24. 01. 2013 17:56

jak myslis. ja te nenutim ji pouzivat ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
odstraneno9094  |  24. 01. 2013 18:19

přidal bych jedinečný a neokoukaný design a kvalitní konstrukci, která se nerozpadne, když telefon spadne ze stolu na zem.. To sammy opravdu poslední dobou zanedbává a dělá i z těch nejdražších kousků pouhopouhý spotřebák.. Nebylo to tak vždy, ale když porovnám starou elegantní a precizně provedenou Omnii7 s použitím vybraných materiálů (tvrzené sklo, anodizovaná tvrdá plechová záda..) s momentálně nejpopulárnějším plasťáčkem SGS3..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
onik81  |  25. 01. 2013 08:58

Kvalita HW souhlas, podpora mě stála tolik nervů, že jsem to už vzdal a co prostě Nokia nezvládá, akceptuju jako dočasné a příště Nokii už nikdy!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
24. 01. 2013 15:00

Zavery tohohle clanku jsou zcestne a kazdy, kdo to bere vazne by se mel zamyslet...
Fakt si nekdo mysli, ze MS Nokii k necemu donutil? Leda ve snu. Nokia Drive na ostatnich telefonech ma stejny duvod, jako Nokia Maps na vsech telefonech:
MS se s Nokii dohodl na financnich podminkach. Nic min, nic vic.
Nokia uz pri oznameni Nokia Maps na Windows Phone 8 rekla, ze Nokia Drive bude dostupne i pro ostatni vyrobce (pokud se dohodnou). Akorat se Nokia nedohodla primo s konkretnimi vyrobci, ale primo s MS a predpokladam, ze bude dostavat nejaky pausalni poplatek za kazdy prodany WP8 telefon... A o to jde - mapova divize Nokie vydelava. A v konecnem dusledku to je dobre pro cely ekosystem WP, tedy z dlouhodobeho hlediska i pro divizi mobilnich telefonu Nokia.

Fakt nechapu, jak na tyhle bludy, ze MS Nokii k necemu donutil a ze bude nasledovat okamzity doom Nokie, nekdo muze prijit...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět

Něco na to je, nevím ale jestli tyto poplatky dokáží vyrovnat (nebo nahradit) pokles prodejů Lumií.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
24. 01. 2013 15:44

Jestli je navigace jedinym duvodem, proc si koupit Lumii, pak je Nokia uz tejne v pr*eli... To predpoklada, ze Lumie jsou v necem horsi, nez jine WP8. Komu prijde L920 jako velka a tezka cihla s osklivym designem, ten si ji stejne nekoupi, bez ohledu na navigaci. A pro Nokii je lepsi, kdyz si takovy zakaznik koupi radsi treba HTC 8X, nez Galaxy SIII. Jednak kvuli ekosystemu, jednak nyni samozrejme i proto, ze z prodaneho 8X dostane jeste vice penez (uz driv dostala za licensi Nokia Maps).
Myslim, ze Nokia nabizi dostatecny rozdil v pridane hodnote, v porovnani s ostatnimi vyrobci. Staci se podivat na Nokia Collection a porovnat. Kdyz si prictu podporu a to, jak moc se Nokia vuci WP snazi, povazuji to opravdu za dobre duvody, proc zvolit Nokii.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět

Souhlasím. Přidaná hodnota Lumií samozřejmě není jen v navigaci. Svou L920 bych za nic nevyměnil právě kvůli podpoře, fotoparátu, designu a softwaru v Nokia Collection. Bohužel právě poslední jmenovaná věc je v málokteré recenzi zmíněna a když tak jen strohým: "Máte tu nějaké bonusové aplikace od Nokie". Jaké? Co umí? Jsou k něčemu? To už se nedozvíte, dokud vám telefon nezůstane v ruce delší dobu. Za to se nikdy neopomene omlátit o hlavu, že je to cihla co má 185g.
Jediná navigace byla uznávána jako "pádný" důvod proč Lumii a ne třeba HTC. A bohužel hodně lidí se tím řídí a na ostatní už nekoukají, speciálně pak jisté skupiny lidí. Že je hlavní devizou Lumií a potažmo celého WP je rychlost, jednoduchost a spolehlivost se těžko marketingové prodává.
Paradoxně Nokii škodí to, že jejich telefony nemají osm jader, dvanáct giga RAM a čtyři sloty na kartu. Vysvětlujte lidem, že je nepotřebuje. Jediný argument co tito lidé byli ochotni uznat bylo, že to má "plnotučnou" navigaci a třeba právě o je donutilo, podívat se na konkrétní telefon a tím pádem celý systém blíže. Takhle každý půjde pro SGS 3 a neopomene v diskuzích plivnout nad těžkou cihlou, kterou ale nikdy nedržel v ruce déle než deset minut.
Snad z toho pochopíš, co jsem tím myslel

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JeCh  |  24. 01. 2013 15:24

Od kdy proboha divize map vydělává? Už nějakou dobu je ve ztrátě. V Q4 2012 jí sice zmírnili, ale pořád to je ztráta. Jediný, co v Nokii vydělává je divize Nokia Siemens Networks. Telefony se sice v Q4 lehce přehouply do plusu, protože byly vánoce, ale očekává se (i dle vyjádření vedení Nokie) opět propad do ztráty.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lahvon  |  24. 01. 2013 17:02

No hurá, alespoň někdo je tu schopen rozumného úsudku, někdo kdo si umí dát informace do souvislostí a uvažovat logicky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bigt  |  24. 01. 2013 14:52

To snad ne, Nokia si řeže větev na které stojí... Okamžitě bych ty manažerský parchanty povyhazoval... Co teď krom "pureview" může nabídnout...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět

Tak tohle je fatální průser pro Nokii. Jejich Lumie (jakkoli dobré telefony to jsou) ztratí jednu ze svých devíz proti konkurenci, hlavně u těch, kde hraje prim cena - naprosto oprávněně. Pokud bude tato navigace zdarma (jakože ano), málo kdo si Lumii koupí, neboť Samsung a ostatní výrobci nasadí jistě agresivnější cenovou politiku. Pokud bude za peníze jako řekněme obdobná placená na Androidu za ceny +- 1200 Kč, pak to může být zároveň výhoda příjmu z prodejů navigace pro majitele ostatních značek a zároveň Lumii zůstane "výhoda" je že je navigace v ceně. Tomuto ale sám příliš nevěřím.
Microsoft jen vykořisťuje a systematicky likviduje Nokii (nejdřív označili za referenční HTC telefony, pak Nokii sebrali exkluzivitu map a teď i navigaci). Co to bude příště? Pureview? Jde jim evidentně o to, aby Nokii stáhli na co nejnižší cenu, za tu ji koupili a tradá - máme hardwarovou divizi pro výrobu "Surface Phone"! Jak praví klasik: "A mám to zadarmo!!!"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lahvon  |  24. 01. 2013 16:59

A ono je to přitom možná přesně naopak.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 01. 2013 14:43

Co by bylo fajn,kdyby se tyto Nokiacké navigace objevily, začaly nabízet i pro mobily s Androidem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ladin2  |  19. 05. 2013 12:35

do androidu navigace od nokie v žádném případě ,proč by měla podporovat android ,když má windowsy?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
24. 01. 2013 14:37

Snad to brzy uvolní i pro telefony s Androidem, bral bych to.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 01. 2013 14:45

Předběhl jste mne s názorem .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JeCh  |  24. 01. 2013 15:18

Proboha proč by to dělali? Komerčních navigací pro Android je spousta a lepších. A dávat to zadarmo konkurenci, tak takoví blbcí to zase nejsou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
4hill  |  24. 01. 2013 15:32

A které jsou lepší? Nokia má své mapy vždy přesné a aktuální..narozdíl od konkurentů. Doporučuji nejdřív vyzkoušet než začnete dělat hloupé závěry.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
onik81  |  25. 01. 2013 08:45

přes rok zkoušeno... naprosté neaktuální! (Limia 710)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JeCh  |  25. 01. 2013 08:47

Navteq mapy (čily ty, co koupila Nokia), mají kolem mýho bydliště už spoustu let špatně jednosměrky. Ve Slovinsku po cestě do Chorvatska neznají sjezd z dálnice, abych nemusel platit známku. Mně osobně vždy poslouží mnohem líp OSM mapy.
Jinak jsem mluvil o navigaci, nikoliv podkladech. Z navigací se mi líbí slovenský Sygic a české Be-on-road a Mapfactor Navigator. Jiné navigace navádějí hůř a nemají tolik možností nastavení a naplánování trasy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
piErcE  |  25. 01. 2013 11:41

Navteq mapy jsou úplně v pohodě (resp. neznamená to žádné negativum)... otázka je, jak starou verzi mapových dat Nokia koupila .)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JeCh  |  25. 01. 2013 12:06

Nokia nekoupila mapy od Navtequ, ale celou firmu Navteq. Ta je nyní divizí Nokie a je už pár let neustále ve ztrátě. Je to další z velmi výhodných kroků a investic bývalé finské firmy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mrtin  |  25. 01. 2013 11:47

Najde to velky (popisny) cisla? Ja jsem mel noia mapy naposled na n95, tak se ptam, protoze tehda to neumelo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
24. 01. 2013 16:17

Včera jsem nainstaloval Be-on-road a ta OpenStreetMapa není nic moc. Nějaké další tipy na offline navigaci zdarma?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JeCh  |  25. 01. 2013 08:42

Nic jinýho zdarma než mapy postavený na OSM neseženeš. OSM jsou fajn ve velkých městech, tam mají nejlepší pokrytí ze všech. Ale malý vesnice a města jsou zatím zmapovaný poměrně špatně.
Pokud chceš lepší pokrytí i tam, musíš si navigaci koupit. Mně se svejma možnostma nejvíc líbí Sygic. Navigon a NDrive jsou hodně jednoduchý. A nebo může koupit komerční mapu do Be-on-road nebo Mapfactor Navigatoru.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mrtin  |  25. 01. 2013 11:49

Podle me google mapy nejsou spatny.... Nepotrebuju sarapaticky okolo, staci navigace, ktera umi navigovat. Mam koupenej tomtom v iphonu (za 90€+30€ za rok za dopravu, ktera uz mi doprsela) a nakonec vetsinou poustim jen google mapy, jelikoz jsou easy a dovedou dobre, ale verim, ze nejaky mladsi zajemci mozna vyzadujou vice fukci, ale k praci to naprosto nepotrebuju. Mluvim samozrejme pouze za sebe.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mrtin  |  25. 01. 2013 11:50

A hlavne tomtom po aktualizaci neumi vyledavat skrz google..... To je ten problem, proc jsem je prestal pouzivat, jelikoz potrebuji ledat firmy...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JeCh  |  25. 01. 2013 12:14

Mapy Googlu jsou celkem fajn, jenže musím mít přístup na net, což mimo republiku není zrovna levná záležitost. Navíc nemají moc možností, jak nastavit navigaci (který silnice proferovat, nastavení, jak jezdim rychle, průjezdní body atd.)
Když jedu někam po republice, kde to neznam, a může dojít k problémům s průjezdností, tak mi jako nejlepší přijde Waze. Celkem slušně naviguje a bere v potaz hustotu dopravy.
Na delší trasy mimo republiku preferuju OSM mapy, protože velký silnice jsou tam dobře zpracovaný a mají nejaktuálnější data.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
needyejt  |  24. 01. 2013 18:03

Nevím ale mám dojem že je a nebo bude za poplatek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
24. 01. 2013 18:49

V článku je odkaz na Phone Store, kde je velkým písmem napsáno "Free".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirkaone  |  24. 01. 2013 14:33

Skoro offtopic, ale Nokia už zveřejnila ofiko výsledky za 4Q, oznámila, že nevyplatí dividendy a ofiko uvedla, že 808ka byl poslední Symbian. To se všechno dovíte, ale až tak za 14 dní s aktuálností mobilmania serveru...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
24. 01. 2013 14:16

Stále mi připadá, že podmínkování Microsoftu nezná hranic. Z počátku jsem jejich podmínky poměrně schvaloval, konkrétně teď myslím podmínky k HW telefonu, jako je spoušť fotoaparátu, 512MB paměti a další, ale postupem času si z toho dělají holubník. Začalo to Lumií 610, která měla jen 256MB paměti (stále mluvím o RAMce), teď už s prominutím kecají i do software, který bude a který nebude komu přístupný.
Nokia určitě svoje mapy brala jako velké plus, já je také považoval a považuji za výborné a byl to jeden z faktorů, když jsem se rozhodoval, jaký telefon s WP si pořídit ke své SGS3. Teď o tuto konkurenční výhodu díky MS Nokia přichází. Skoro to vypadá (bez nadsázky), že MS by rád Nokii koupil, ideálně za pár dollarů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
amafrolph  |  24. 01. 2013 14:20

..nekde jsem cetl, ze MS a nokia ma v podstate stejne vlastniky (investicni spolecnost) prez kterou je to vsecko ovladano jako loudkove divadlo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lahvon  |  24. 01. 2013 16:57

A jak víš, že to tak je? Na základě novinářské spekulace a pocitu?
Jak já si dovolím jinoumspekulaci se zcela opačným závěrem.
Nokia však hledá záchranunve všech segmentech podnikání. A podařilo se jí vyjednat výhodnou dohodu s Microsoftem, který aplikaci Nokie zpřístupní aplikaci i pro uživatele WP na mobilech jiných výrobců. Akcionáři Nokie mohou být nadmíru spokojeni, jelikož budou firmě plynout pravidelné licenční poplatky z každého stažení aplikace. Paradoxně tak bude vydělávat i na prodeji jejích konkurentů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
onik81  |  25. 01. 2013 08:34

Pořád nokia může appku stáhnout a nabízet jí přes svůj vlastní program pro synchronizaci. Je ale neschopná ho udělat pro všechny své founy. Dál k těm mapám. Jsou tak výborné..... nedají se aktualizovat a i když mapy smažeš a stáhneš znovu, tak zjistíš, že jsou neskutečně zastaralé! MS má právo poskytnout všechno všem, co je nabízeno přes jeho store ;) To vidím spíš jako skvělý krok. Za rok, co mám Lumii, mě Nokia přesvědčilo o totální neshopnosti a zaslouží si krach. Zatím neděljí změny k lepšímu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek  |  24. 01. 2013 14:13

chytrej tah... Co jinýho může teď Nokia nabídnout, nic... Samozřejmě, teď sem budou Nokiáci psát, že Nokia je nejlepší a ten luxusní HW...
(btw Microsoft to udělal celý moooc chytře)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor