Chystá se nové iGo Amigo: první obrázky

Diskuze čtenářů k článku

Platič  |  27. 02. 2009 17:40

IGo Amigo zřejmě opouští styl sovětských televizorů. Ty byly známé mj. tím, že uživatel si mohl/musel nastavit pomocí hejna čudlíků stádo parametrů, aby se na TV dalo dívat.
Kdežto západní televizory měly minimum voleb a o vše se postarala automatika.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karel  |  05. 03. 2009 21:01

To je primitivní blábol někoho, kdo zná minulost z druhé nebo třetí ruky; případně z Mladé fronty, Lidových novin nebo ČT2. Staré televizory měly více čudlíků než nové, nezávisle na výrobci, ale u žádného z nich jich nebyla spousta. Ovšem ve srovnání s podstatně složitějším menu dnešních výrobků se to nedalo srovnat .
Konkrétně: z hlediska nastavení obrazu mívaly nejstarší elektronkové černobílé televizory 4 prvky a to jas, kontrast a dostavení řádkové a snímkové synchronizace - pokud byl dobrý signál, hýbalo se s nimi výjimečně.
U barevných televizorů přibyla sytost a tón barev; hýbat s nimi bylo třeba jen výjimečně, nebo když byl vysílaný pořad sám o sobě barevně zmršený, třeba příliš dozelena (dáno třeba nevhodným nasvícením scény).
Jinak obvzláštním množstvím čudlíků vynikaly televizory americké, pro systém NTSC (Never The Same Color).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
neplatič  |  10. 03. 2009 08:16

Co čekat od "podnikatele v kamionové dopravě", který je nekritickým příznivcem TT (viz jeho příspěvky...). Jak by mohl pochopit rozdíl mezi očudlíkovaným HW - 30let starým TV přijímačem a parametricky nastavovaným moderním SW - iGo8?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
neplatič  |  10. 03. 2009 08:21

oprava uklepnutí iGo8 >> iGo Amigo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
fík  |  27. 02. 2009 07:32

Když čtu poslední dobou novinky o autonavigacích, tak mi připadá, že místo toho, aby se objevilo něco nového, tak spíše výrobci kopírují navzájem funkce jeden od druhého. Garmin zavádí ecoRoute, se ktrým kdysi přišel tuším Blaupunkt, iGo zavádí výměnné ikony aut (po Garminu a následně po TomTomu), zjednodušuje menu (pamatujete první iGo, sice komplikované, ale šlo tam všechno nastavit?), snižuje počet číselných polí na displeji (právě tím se lišili od jiných), zaváí funkci "Kde jsem?" (nevím po kom originálně kopíruje, ale v konkurenci přesně tahle funkce je) .

Kdysi když se ohlašovalo nové iGo, tak to bylo o nových funkcích (pamatuji např. navigaci v tunelech, kterou nikdo nenabízel) a o novém pokrytí map. Poslední dobou mi přijde, že nic moc nového nepřichází. Jó to za našich mladých let, to byly novinky!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Warek  |  27. 02. 2009 08:14

Mozna proto ze extrapolace je pomerne primitivni cinnost, ale nyni uz toho mame tolik, ze dalsi vylepseni jsou pomerne nakladna. Od iGo je to samozrejme dobry tah aby se zbavilo sveho stinu komplexnosti i kdyz uz klasicke iGo8 byl krok dopredu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
falcon  |  27. 02. 2009 09:17

Komerce světem vládne pane. Je třeba oslovit masu....
Tu změnu vidíte i na fóru - na druhu dotazů. Kde jsou ti fanatici, kteří dali 8 tisíc za černobíleho Legenda?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LK  |  27. 02. 2009 09:34

Připadám si jako poměrně náročný uživatel a upřímně řečeno nenacházím příliš věcí, které bych na iGo 8 měnil. Ano, určitě je řada drobností v uživatelském rozhraní (namátkou třeba zapnutí automatické přepočtu trasy přímo z hlavní obrazovky, ale to se dá dodělat úpravou .ui souboru), ale z hlediska funkčnosti mně toho moc nenapadá. Vyjma uživatelských úprav mapových podkladů. Sice určitě řeknete, že by akorát kopírovali TomTom, ale přijde mi, že to je jediná užitečná funkce, která u iGo 8 chybí. Druhá může být pro ČR specifická záležitost - čísla popisná. V mapových podkladech jsou pouze čísla orientační, když už vůbec.

Mohli bychom se bavit o luxusní grafice s 3D budovami všude (což je jednak zbytečné, druhak pro to nejsou mapové podklady) a podobných drobnostech. Ale napadá vás něco zásadního vyjma těch věcí, co jsem napsal, co iGo 8 opravdu postrádá?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 27. 02. 2009 09:37

Potíž je podle mě v tom, že vy a zřejmě i většina čtenářů Navigovat jsou nároční pokročilí uživatelé. Řekl bych, že konkrétně v iGo se běžný řidič už trochu ztrácí, je to docela komplikovaná aplikace. Být v pozici prodejce, tak ho asi obyčejným uživatelům s ohledem na možné budoucí problémy s ovládáním nedoporučím.

IGo nic nepostrádá, naopak toho má až zbytečně moc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LK  |  27. 02. 2009 09:44

Já reaguji na fíka, který se diví zjednodušování a volá po těch opravdových inovacích.

Jinak moje zkušenost z BFU okolí je ta, že iGo 8 se líbí všem a to i těm, co byli dosud zvyklí na TomTom. Bohatě jim stačí základní menu, do pokročilých voleb jsem jim vlezl pouze já, abych povypínal takové to podivné výchozí nastavení typu "varovat při překročení rychlosti hlasem" apod. Ostatně dnes jsem iGo8 koupil pro bratra, který dosud viděl jen TomTom na kamarádově PNA, tak uvidíme, budu mít další zkušenost, co na to BFU

V tomhle ohledu je pro mně iGo 8 špička, protože BFU jsou spokojeni se svým základním menu a já jsem nadšen expertními volbami a uživatelskými kabátky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Marný  |  27. 02. 2009 11:13

BFU, který byl zvyklý na TomToma, se na iGO vykašle a vrátí se k jednoduchému TomTomu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LK  |  27. 02. 2009 11:45

Docela by mě zajímala ta vaše jistota. Kolik takových BFU znáte? Já znám tři, co od TomToma přešli na iGo 8 v základním nastavení a libují si. A neznám žádného, který by se vrátil zpět. Samozřejmě to není statisticky významný vzorek, ale na váš sebejistý výrok mi to moc nesedí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Warek  |  27. 02. 2009 13:06

Mam podobne zkusenosti jako LK, iGo 8 i v pokrocilem nastaveni je pomerne jednoduche i pro tzv. BFU pokud je nasmeruji jen na zakladni funkce

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
michal  |  27. 02. 2009 15:29

Pár věcí na vylepšení u iGO mě napadá:
- Zlepšení hlasové komunikace - hlavně zestručnění, aby to jeden manévr neříkalo 4x (stále ale doufám, že se to podaří vyřešit konfiguračně stručnějším hlasovým souborem - nevíte o něm náhodou někdo)
- Pokud je více POI na jednom místě nezobrazovat ikonu mulitpoi, ale všechny ikony (třeba vedle sebe/nad sebou) ikona multipoi je nanic

Jinak je iGO fakt surp pro náročné uživatele a zhednodušování je ubírání jeho hlavních výhod... iGO není pro uživatelé co požadují jednoduchou navigaci - ti ať si koupí Garmin, nebo přepnou iGO na základní režim.

Zatím,
Michal.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vovi  |  27. 02. 2009 21:37

Mrkni se na www.tomasii.cdc.cz.

Tam je pár nově namluvených hlasů pro osobní použití grátis. A chodí na Miomap3.3/iGo2006, iGo8 ve verzích 8.0 i 8.3

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dejza  |  27. 02. 2009 15:11

Mne na IGO8 chyba vlastnost Mapshare,ktoru ma Tomtom..Mapy su v nom aktualnejsie jak v IGO

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
falcon  |  27. 02. 2009 16:19

Jistě výborný marketingový tah a téměř bezplatný zdroj úprav mapových podkladů. Mohl byste mi říci, kolikrát jste se již setkal s praktickým dopadem? Myslíte, že se to týká alespoň 3% uživatelů?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Platič  |  27. 02. 2009 17:27

Ten tah je výborný nejen marketingově ale i svou podstatou. Je přece fajn, že uživatelé využívají opravené mapy, ne? A nejlepší na tom je, že opravy zdarma využívají i takoví bulíci jako jsi ty, který naříkáš, že to k ničemu není.
Jak jsi přišel k údaji 3%? Může to využít každý uživatel TT, který umí zastrčit kabel do USB.

http://www.tomtom.com/news/category.php?ID=4&NID=659&Lid=10&TT=7a1281a3%3Ababa37bd%3A00000000%3A0 0000000%3A00000000%3A00000000%3A7m35hrsnqbnsuod38cvhbbiln5

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
fík  |  27. 02. 2009 22:46

V evropskych diskuzich jsem cetl, ze mapshare nefunguje, jak by mel. Nejsem si jist, v tuhle chvili nepouzivam TT, ktery by to podporoval. Ale zajimala by mne zkusenost nekoho, kdo to skutecne pouziva. Je tu nekdo?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
OndraK  |  28. 02. 2009 10:41

Nejsem z funkce nijak nadseny, nicmene funguje. Napriklad cestou z Prahy do Mostu je kousek pred cilem objizdka a naplanovana trasa vede pres ni. Urcite si ale TT dobre pohlida, kde je hranice moznych uprav map uzivateli a kde zacina potreba novych map.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
med  |  28. 02. 2009 21:49

Suhlas. Cakam, ze kedy sa uz konecne v navigacii bude dat vybrat model auta - osobne, nakladne, nakladne s navesom a podobne. Ono kazde potrebuje trochu inu trasu - koli hmotnosti, podjazdom, ostrym zakrutam a jednosmerkam..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
michal  |  01. 03. 2009 22:42

To med: Toto se v iGO nastavit dá - osobák, taxi, bus, tir, prv.pomoc, chodec, kolo...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LK  |  02. 03. 2009 11:27

Pokud navigace nebude brát ohled na výšku, hmotnost vozidla a počet náprav a podobné věci důležité pro řidiče náklaďáků, je to dost o ničem. A protože v mapových podkladech vesměs podobné informace chybí, navigační aplikace s tím nic moc nenadělá.
Samozřejmě je fajn, že se iGo snaží a v režimu TIR se vyhýbat centrům měst apod., ale když na to není spoleh, je to pro profesionály na nic.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor