Directus: navigace ve zpětném zrcátku

Diskuze čtenářů k článku

Einstein  |  12. 11. 2009 17:04

Mají to nějaký rozbitý. Na navigačním displeji je vidět (modrá šipka), že jsou na sjezdu z dálnice a přitom ve zpětném zrcátku je vidět, že jsou na nějaké obyčejné okresce mezi vodami

Navíc jedou blbě, navigace jim přikazuje držet se rovně na Garden State Parkway a oni místo toho odbočují na Secaucus.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mitak  |  12. 11. 2009 16:18

V článku postrádám dost zásadní informaci, jestli jde o kompletní výměnu zrcátka anebo se to přidělává na současné zrcátko. Kdysi jsem se tímto řešením zabýval kvůli parkovací kameře a prakticky všechny produkty byly pouze nasazovací na původní zrcátko, které tam zůstalo. Nevýhody jsou zřejmé. Celý tento objekt je dohromady opravdu masivní a překáží a zpětné zrcátko se tím o dost přiblíží očím a zaostřování nakrátko je pak ještě nepříjemnější.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Kuruc  |  12. 11. 2009 21:25

Podle manuálu se přemontuje místo původního

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Maxik  |  12. 11. 2009 10:41

Měl jsem auto zarovnaný po střechu a tak jsem PDA s navigací přigumičkoval na zrcátko. Ovládání za jízdy nic moc. Ale používám navigaci jako nápovědu k zatáčkám a horizontům. A tady byla pěkně v zorném úhlu. Až jsem byl překvapen. Určitě bude záležet na konkrétním vozu. Upozorním, že s rozšířením zrcátka do stran se přidají problémy se sluneční clonou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
AK  |  28. 01. 2010 14:35

Vi nekdo o prodejci v CZ, ktery by prodaval neco podobneho?

Na Ebay jeden nabizi super cenu pekny komplet ale ja tomu neverim
bud to nebude to co ma nebo kvalita plastu / kamery/ HW bude otresna.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vocho  |  12. 11. 2009 09:37

VDO neco takoveho jiz par let prodava http://www.vdodayton.com/default2_and_fz_menu=product_documents_and_dataid=528077.aspx a v cinskych obchod je jich spousta http://www.alibaba.com/trade/search?SearchText=rear+view+mirror+navigation&Country=&CatId= 0&IndexArea=product_en&ssk=y&sq=y

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LK  |  12. 11. 2009 09:08

Tyhle věci montované do zrcátek mi nepřijdou jako dobrý nápad. Například proto, že mám samozatmavovací zrcátko s kompasem a výměnou za tohle bych o to přišel. Nebo proto, že se dělají například záznamníky jako tento http://tinyurl.com/dbttmy a opět - buď jedno nebo druhé.

No a v neposlední řadě proto, že mi přijde umístění pěkně nešťastné. Znám to sám - nejlepší je mít údaje od navigace promítány na čelní sklo. Druhá nejlepší možnost je IMHO navigace u A-sloupku či vestavěná s displejem uprostřed palubky pod čelním sklem, kde kouknutí na displej zabere relativně minimum času a není nutno až tak moc přeostřovat. Navíc mám vozovku neustále v periferním vidění, jak je zmíněno v článku.

Suverénně nejhorší mi přijdou vestavné navigace s displejem ve středovém sloupku, protože i jednoduché juknutí na displej znamená koukat do relativního šera, zcela mimo zorný úhel výhledu z vozidla.

Navigaci ve zpětném zrcátku jsem ještě nezkoušel, ale obávám se, že sledování navigačních instrukcí v místech, kde ten displej je, bude také pěkně nepraktické. Jediná výhoda asi bude, že to docela pěkně vypadá, minimálně v porovnání s přicuclým PNA na čelním skle. Navíc ta cena.... moc šancí tomu nedávám.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Kuruc  |  12. 11. 2009 09:19

Osobně mám také nejraději navigaci u A-sloupku, nicméně u některých kousků se zde projevuje stínění. Třeba takový iPhone se opravdu líp cítí uprostřed :)

Mne by od zrcátka odrazovalo právě ono přeostřování na blízkou vzdálenost. Také ovládání navigace - s rukou nad hlavou - nebude dlouhodobě moc pohodlná.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
libor_m  |  12. 11. 2009 09:22

Na obrázku běží navigace iGO. Navíc i na zmíněném odkazu je "DIRECTUS NAVIGATION powered by Nav N Go". V článku je chyba.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MaPa  |  12. 11. 2009 09:29

Také mi není jasné kde autor přišel na Navigon, a ještě to umocnil slůvkem "známý"...
Ale chybičky se stávají, škoda že už na ně není reakce, docela by mne (a nejen mne) zajímalo kde přišel např. i na to že Edge umí rastrové mapy (viz nedávná bleskovka) - to považuji za poměrně vážnou chybu, která tam stále ještě je.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Kuruc  |  12. 11. 2009 09:37

Zdravím,

kterou bleskovku myslíte? Tu o ceně Edge 500? Je zde věta: Edge 500 je klasickým cyklopočítačem s monochromatickým displejem, na rozdíl od svých sourozenců z řady Edge tedy nezobrazuje rastrové mapy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MaPa  |  12. 11. 2009 09:41

Ano, a který přístroj z řady Edge umí rastrové mapy?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Kuruc  |  12. 11. 2009 09:52

Žádný

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MaPa  |  12. 11. 2009 10:11

Díky, a trochu se omlouvám za prudění
V první chvíli jsem ale doufal že třeba něco nevím. No, tak zase počkáme, třeba s tím Garmin něco udělá

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Kuruc  |  12. 11. 2009 15:40

Ale kdepak, máte pravdu. Měl jsem na mysli jednoduše "obrázkovou" mapu. Jestli Garmin upraví FW i pro Edge bohužel nevím, ale také myslím, že když už má know-how na novější modely, mohlo by to jít i na Edge.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Kuruc  |  12. 11. 2009 09:44

Došlo u mne k mýlce. Na trhu je nabízen i totožný přístroj s názvem SmartMirror od společnosti Azentek, a právě ten používá Navigon. Již je to v článku opraveno.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
x12345678  |  12. 11. 2009 10:11

Navíc je to dost fuk, jádrem bude stejně winCE a tedy každý hobbybastleršikula dokáže nav-n-go-igo nahradit navigonem, tomtomem, dynavixem či čímkoli jiným, co ukradl na webu. Mezi námi, dnes, kdy jsou si navigace kvalitou map už rovny, je to stejně fuk, co v zařízení máte. Snad jen igo8 je lepší pro hračičky s potřebou mít hafo dat na displeji, ale jinak vás cokoli k cíli dovede stejně dobře.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Kuruc  |  12. 11. 2009 15:38

Tak s tím s vámi zcela souhlasím, ale jen tiše... neoficiálně...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LK  |  12. 11. 2009 15:56

Já tedy nesouhlasím . Přijde mi to asi podobné, jako říct, že všechna auta jsou víceméně stejná, protože vás dovezou do cíle. To je sice pravda, ale otázka je, s jakým komfortem. Stejně jako dnes u aut nikdo nevychvaluje fakt, že vůbec jezdí, protože se to od nich tak nějak očekává, i navigace dospěly do stavu, že když dovedou dobře do cíle, není to nic k pochvale, ale základní věc. A v komfortu a nabízené funkčnosti jsou mezi navigacemi velké rozdíly.

Ani v kvalitě map si navigace nejsou rovny. Jednak proto, že různé navigace mají různě kvalitní a časté aktualizace a hlavně proto, že kolikrát pocházejí z různých zdrojů. Srovnejte třeba kvalitu ČR v mapách Navtequ (jakž takž použitelné), TeleAtlasu (použitelné) či CEDY (špičkové).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
x12345678  |  13. 11. 2009 09:54

By mě fakt zajímalo, jaký je rozdíl v pokrytí silniční sítě (jde o autonavigaci a tedy není řeč o polních cestách a turistických stezkách) mezi mapami TA a Ceda, když digitalizaci dělala pro TA právě CEDA. A Navteq? Znáte jeho produkty pro ČR v posledních dvou letech? Mám v jednom autě mapu Navteq 2009, v druhém teleatlas 2009 a v mobilu Igo8/2009-2. Ubezpečuji vás, že rozdíly jsou jen v POI a číslech popisných a i v tom bez vítěze, jen prostě některé chybí v jednom a jiné v druhém.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LK  |  13. 11. 2009 11:12

Nevěřím. Měl jsem k dispozici poslední mapy od TA a CEDY a například tam, kde TA má průjezdnou ulici, přestože průjezdní není, to bylo u CEDY správně. Nebo jednosměrka, silnice u babičky, která v TA vůbec není apod.

Navteq má pokrytí dobré, ale mizerné POI a hlavně nepřesné zařazení silnic dle kvality vozovky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor