Garmin: Jak bude vypadat nová verze mapy Topo Czech

Diskuze čtenářů k článku

CzechJoker  |  28. 10. 2007 12:55

Osobně bych dokonce i rád zaplatil za skutečně (z mého pohledu) profesionální edici této mapy, která by obsahovala pouze základní mapu, DEM model a možná routovací vrstvu. Tedy žádné POI, žádné přepočítání měřítka, žádné stínování.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 28. 10. 2007 19:32

Pokud vás bude víc, domluvte se s Picodasem, třeba vám - samozřejmě za zvýšenou cenu - připraví individuální edici.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
misch  |  29. 10. 2007 11:49

)) jenže stínování v MapSource se zobrazuje práve na základě DEM modelu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jarda  |  29. 10. 2007 16:39

... které se ale v MapSource dá vypnout...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Richard Musil  |  25. 10. 2007 19:16

Kdysi jsem měl problém (který snad stále přetrvává), že mapa od Picodasu byla záměrně blokovaná, aby nešla nahrát do jiné, než v Česku koupené GPS. Takže mám na své GPS celou mapu západní Evropy, Severní Ameriky, ale Českou nemám a ani mít nemohu, protože jsem si koupil GPS v US. Zajímalo by mne, zda tato "vstřícnost" pokračuje i s novou verzí?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 25. 10. 2007 21:06

Nevím o tomto omezení. V každém případě dnes už žádné takové není, sám mám amerického Garmina a v něm českou Topo Czech.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
CzechJoker  |  28. 10. 2007 12:52

Toto omezení platilo před cca třemi a více lety, tedy v době, kdy měl Picodas prakticky monopol. Konkurenční Magellan neměl žádnou ani vzdáleně srovnatelnou mapu, takže mohli omezit mapy pouze na přístroje z jejich (tedy jediného "legálního") dovozu - všechny mapy se aktivovali u nich a pokud nesedělo sériové číslo, tak astalavista bejby.
Dneska už to naštěstí neplatí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
koko  |  25. 10. 2007 22:49

Tak tohle opravdu slysim poprve. Jakou mas GPS? A o jakou mapu jde?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
garry  |  25. 10. 2007 23:14

To se jako pri koupi mapy ptaji do jake GPS chcete mapu dohrat?

grr

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
A  |  26. 10. 2007 09:01

To omezení kdysi bylo, ale již není. Více najdeš na www.skyfly.cz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xpj  |  26. 10. 2007 10:30

To by bylo na hlavu. Kdysi jsem o tomto omezení také slyšel, ale nyní mám v US verzi GPSky Topo Czech bez problémů.

Pak bychom se také mohli dostat do situace, že do EU verze nepůjde nahrát US Topo nebo City Navigator US. Tím by se samozřejmě snížily prodeje a to by u těchto map, co jsou docela drahé, byl docela problém.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
CzechJoker  |  25. 10. 2007 15:44

že tyto nové mapy budou zase více náročné na paměť a výkon přístroje, nemluvě o mizerné podpoře Garminu a problémech se současnou topomapou (shazování gps). Pokud nebude možné vyhodit tisíce zbytečných poi, případně zvolit vrstvy, které nepotřebuji, asi mi už GPSmap60C stačit nebude a novou GPS rozhodně kupovat nehodlám...

Jo a co mi vadí je neustálá záměna firem Garmin (USA) a Picodas (ČR). Existuje mezi těmito firmami nějaký vztah (joint-venture, kapitálová účast), nebo je to jenom zjednodušování ze strany autora? Chápu, že se lokální firmička snaží dostat na vyšší úroveň tím, že se kryje (vydává) za název svého dodavatele (ostatně i doména garmin.cz původně nepatřila Picodasu, ale brněnskému Fonsu), ale v zájmu objektivity by byl lepší titulek článku "Picodas: Jak bude..."

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 25. 10. 2007 15:57

Já bych naopak řekl, že z úrovně podpory Garminu by si hodně jiných firem mohlo vzít příklad. Mapa bude náročnější, to je jisté, ale na aktuálně prodávaných turistických modelech pojede.

Picodas se za český Garmin neprohlašuje, to v článcích dělám já sám. A jelikož de facto skutečně jde o český Garmin, tak s tím zatím nehodlám přestat. Pod titulkem si jinak představte značku přístrojů, pro které mapa bude, ten nemá s distributorem nic společného.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
CzechJoker  |  28. 10. 2007 12:49

No z druhou částí odpovědi budu polemizovat, protože na Invexu byl taky "Garmin" a ne "Picodas", alespoň jsem si tedy žádného loga lokálního dealera nevšimnul.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 28. 10. 2007 19:31

Stánek Garminu na Invexu provozoval Picodas a Fons. První z nich je výhradní distributor, druhý dealer. Do smluv o zastupování značky a práv vystavovat za ni nevidím, takže to nemohu hodnotit - vy ty smlouvy znáte?

A není to třeba úplně jedno?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukas Kalista  |  25. 10. 2007 01:10

Ja myslim, ze neni dulezity termin, ale aby byly data kvalitni. Tudiz at si klidne daji nacas, ostatne soucasna mapa je myslim celkem dostatecna. Ale jakmile bude lepsi, tak urcite jdu do ni!
Pro mne osobne je v soucasnosti spis zavaznejsi sukanda o koupi Garminu, protoze pokud se potvrdi, tak to pro mne znamena konec s GPS - Garmin by byl pro mne nepouzitelny a konkurence u nas neexistuje

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xxmz  |  25. 10. 2007 08:10

O kvalitu dat bych obavy nemel, podle meritka bych rekl ze konecne koupili vektorove vrstvy statniho mapoveho dila ZABAGED a ted jde asi jen o to vytvorit dostatecne presnou sit stezek, protoze ty stavajici rozhodne v 1:10 000 nejsou. Skoda jen mizerne vizualizace dat ve stavajicich Garminech. Rastrova mapa v Ozim porad jeste jasne vede :).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xpj  |  25. 10. 2007 10:37

A nakolik je ta "rastrová mapa v Ozim" interaktivní? (pozn. tuším, co je Ozim, ale nesetkal jsem se s tím, jen mě to prostě zajímá

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xxmz  |  25. 10. 2007 11:14

Záleží na tom co myslíš interaktivitou. Všeříkající článek je zde http://www.ce4you.cz/articles/detail.asp?a=245 . Osobně mám na jednu oblast více map (uliční, turistické, vojenské, ZM10 atd..)podle potřeby si je přepínám (hledám obchod,geocash atd..). Routovat pochopitelně nejde, existuje zdarma dostupná databáze bodů (podrobná i pro ČR) pomocí které můžeš vyhledávat body zájmu (většinou města,obce). Zadáš Praha a ono ti to rastrovou mapu posune na Prahu. Co je zde hlavní nejsi omezen na jednoho dodavatele map.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xpj  |  25. 10. 2007 11:25

Tou "interaktivitou" mapy jsem myslel právě toto. Zadám "Praha" a jak se s tím rastrová mapa vyrovná. Takže pokud nemám nahrané (řekněme) nadstandardní body zájmu, mapa je neinteraktivní.

A co se týče dodavatele mapy, zřejmě nejsi omezen jen na jednoho výrobce, ale skenování a následné kalibrace mi nepřijdou triviální.

(můj názor, nic víc

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 25. 10. 2007 11:31

Interaktivita je zajištěna, nad rastrovou vrstvou mohou být různé databázové vrstvy. Jde jen o to, jestli třeba tato konkrétní mapa ČR tato data má.

Spíš tady jde o různou koncepci. Osobně mi vektor vyhovuje víc kvůli větším možnostem práce s měřítkem mapy, které nemají vliv na kvalitu. S jednou mapou mohu mít detaily i přehled v malém měřítku najednou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xxmz  |  25. 10. 2007 12:00

Je dobře ze je zde na výběr, každému co mu vyhovuje a na co má prostředky. A také je dobře, že se dodavatelé mapových podkladů rozhodli jít do měřítek pod 1:50000.
Vrstvy z amapy.cz jsou pravděpodobně také odvozeny z dat ZABAGED čili podrobností lesních a polních cest budou asi odpovídat tomu co chystá Garmin. Na příladu jde vidět jak to vypadá (stovnání s leteckou mapou), když se špatně sesadí vrstva lesů se zbytkem mapy :)
http://amapy.atlas.cz/?from=amapy.cz#x=-604772@y=-1158198@cs=1@sidx=12@pg=1@app=0

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pz  |  25. 10. 2007 15:04


taky preferuji vektor. jeste pripomenu vlastnost ktera
na bitmape takrka nejde -- track up..


Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukas Kalista  |  25. 10. 2007 12:05

Ja nejcasteji vyuzivam "Hledej jidlo" Funkce k nezaplaceni...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor