Garmin Oregon: přes čtrnáct hodin provozu i s podsvícením (oživeno)

Diskuze čtenářů k článku

Radomír  |  24. 07. 2008 22:47

To by asi fakt chtělo vidět vedle sebe. Jinak jsem četl, že letošní Invex plánuje rozsáhlejší akci GPS, tak možná tam bude možno si přístoje vedle sebe "osahat" a porovnat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 24. 07. 2008 23:00

Na Invexu bude velká expozice GPS, tam budete moci přístroje porovnat. A zřejmě se tam i potkáme.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
fotrik  |  24. 07. 2008 18:39

A co kryt displeje? Skrabe se? Potrebuje opatrnejsi zachazeni, protoze je dotykovy? Potrebuje ochrannou folii?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 24. 07. 2008 18:48

Displej je zapuštěný několik milimetrů pod přední stranou. Zatím se nepoškrábal, ale totéž mohu tvrdit o jakékoli své předchozí navigaci. Fólii bych na něj nedával, už tak je hodně tmavý. Navíc by se tím určitě změnily vlastnosti dotykového displeje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
fotrik  |  24. 07. 2008 20:05

Diky. Ted jen jestli je ten displej tak tvrdy, aby opravdu vydrzel me spatne zachazeni. Vaham mezi Coloradem a Oregonem. Oregon na me dela lepsi dojem, ale kdybych mel mit za rok problem s displejem, tak si radsi necham zajit chut.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lukowicz  |  24. 07. 2008 20:48

tak,tak,taky jsem uvažoval o nějaké fooolii. Taky váhám mezi oregonem a coloradem,ale chtělo by ty displeje srovnat vedle sebe za stejných světelných podmínek , a ukázat na nějakém videu. Plánujete něco podobného?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 24. 07. 2008 22:29

Nevím, jestli se mi to podaří. Colorado nemám k dispozici.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radomír  |  24. 07. 2008 22:50

Těžká otázka. No a který přístroj se Vám tedy zdá lepší?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 24. 07. 2008 23:03

Přesně tuto otázku jsem si kladl. Mám totiž Colorado v servisu a problém se bude zřejmě řešit výměnou za nový přístroj, přičemž mám nabídku, že by mohlo jít o Oregon.

Když jsem ho minulý týden v pátek dostal do ruky, byl jsem po prvním osahání přesvědčen, že do toho nejdu. Displej je opravdu mnohem horší než na Coloradu. Ale pak jsem s Oregonem strávil víkend, zjistil, že displej v podstatě stačí a když tak se pustí podsvícení. Že ovládání dotykovým displejem je úžasné - přestože jsem osobně velkým příznivcem tlačítek. Navíc je Oregon vodotěsný, na rozdíl od v tomto ohledu problematického Colorada.

Takže jestli tady bude možnost, vyměním Colorado za Oregon.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
fotrik  |  24. 07. 2008 23:41

Dik, to jsem potreboval slyset. Teda cist.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 23. 07. 2008 22:18

Oregon už čtrnáct hodin drží s podsvětlením nastaveným na 50 %. Potvora :)

Doufal jsem, že ještě teď večer pustím finální test bez podsvětlení. Možná to ale ještě zvážím, protože tady hrozí, že budu celý den bez Oregonu, a už bych s ním potřeboval něco dělat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
reidy  |  24. 07. 2008 13:14

Dobrý den pane Marku, tak zvažuji nákup nového přístroje GPS ( momentálně jsem vlastík visty HCx ) no teď nevím do jakého stroje jít!
Z Vaší zkušenosti co byste mi dopotučil COLORADO nebo počkat na OREGON ? O kolik je na oregonu ten displey horší?
Díky Radomír.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
TaKiBoY  |  24. 07. 2008 14:44

Mam asi podobny problem, az nato, ze momentalne mam nemapove GPS
Najprv som sa rozhodoval medzi Vistou HCx a Coloradom, teraz k tomu pribudol Oregon a mozno aj Nuvi 500(teda ak bude mat kompas a podporu geocachingu)...
Idealne by ich bolo osobne vyskusat

Zatial u mna vyhrava Oregon.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
reidy  |  24. 07. 2008 15:06

To je právě to, chtělo by to vidět na vlastní oči, na videu displey na Oregonu vypadá opravdu příšerně i při 100% osvětlení

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
TaKiBoY  |  24. 07. 2008 16:06

Ked som cital prvotne informacie o Oregone bol som nadseny(konecne ich napadlo pouzit dotykovy display a screenshoty boli tiez pekne :) ), ale po precitani prvych postrehov mam z toho zmiesane pocity...

Pockam na uvedenie do obchodov a potom navstivim kamenny shop a pozriem si ho nazivo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
WAV  |  23. 07. 2008 20:52

Logické uspořádání a bohatost menu mě příjemně překvapila. Až mě doslouží 60CSx, tak budu silně uvažovat o této koncepci. Snad se do té doby ještě vylepší displej.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Juras  |  23. 07. 2008 20:43

Jaká byla kapacita těch baterií? Byly nové nebo jen plně nabité?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ben.  |  23. 07. 2008 20:58

Myslím, že pan Lutonský použil alkalické baterie, tudíž nenabíjecí... zajímali by mě třeba ještě lithiovky od energizeru. Ale 70kč za baterku nechám na Vaše uvážení . Nevím jestli lithiovky nemají smysl jenom v zimě...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 23. 07. 2008 21:03

Nebyly to akumulátory, ale alkalické jednorázové baterie Panasonic Xtreme Power.

S akumulátory Sanyo 2700 mAh (po pár desítkách nabití) mi Oregon vydržel asi čtrnáct hodin. Odhadem 2/3 doby jsem ho používal bez podsvětlení, 1/3 s podsvětlením na 50 %.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Chmelda  |  09. 08. 2008 09:27

Pro měření výdrže baterií je nejlépe změřit proud odebíraný z baterie. Během krátké doby lze změřit všechny možné odběrové režimy a výslednou dobu zjistím jednoduše podělením kapacity baterie naměřeným proudem.
Měřící sondu lze jednoduše udělat z izolepy a kousku alobalu, která se skřípne baterií ke kontaktu. Proud je malý a lze změřit libovolným měřákem (kategorie 100kč)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kaczmarczyk  |  18. 08. 2008 16:01

Nemáte možná až tak docela pravdu. Jednou jsem to takhle zkusil, konkrétně u digi zrcadlovky Pentax K100D (napájené čtyřmi AA bateriemi) a vnitřní odpor ampérmetru měřáku (kategorie 100 kč) je tak velký, že se přístroj ani nezapne v důsledku velkého úbytku napětí na tomto měřáku.
Hezký den přeji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 23. 07. 2008 20:03

Nevkládejte prosím do diskuze příspěvky, které pouze informují o různých obchodech.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ludek Novotny  |  23. 07. 2008 20:19

Zdravim.. myslite ze je mozne aby uz byl prostroj v distribuci at uz v jakemkoliv obchode? jake jsou oficialni data? mate nejake blizsi info?
Diky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 23. 07. 2008 20:23

Zatím bohužel nevím. Hodně znaků napovídá, že oficiální distribuce ještě nenastala. Na druhou stranu mě ale mate, že se Oregon už dá koupit i s mapou Topo Czech 2.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
marek  |  23. 07. 2008 20:02

http://www.kabely.cz/newWeb/index.htm

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Piker  |  23. 07. 2008 18:05

Pro nedockavce jako jsem ja. Spektrum Pruhonice Oregon 300, Topo2, cena 10490,- Skladem asi dvacet kousku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lukowicz  |  23. 07. 2008 19:19

S topo pro nebo bez pro? Mají i eshop? hledám eshop

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor