Garmin předstihl TomTom, prodal nejvíc navigací

Analytická společnost Canalys minulý týden vydala zprávu o výsledcích prodejů mobilních navigačních systémů v druhém čtvrtletí letošního roku. Vedle přenosných navigátorů se do ní započítávají i softwarové navigace pro kapesní počítače a mobilní telefony. Začneme tabulkou s počtem prodaných kusů letos a loni, s podílem na trhu a vyjádřeným meziročním růstem.

Výrobce Q2 2007 podíl Q2 2006 podíl růst za rok
Garmin 1 852 150 24,9 % 699 370 20,3 % 164,8 %
TomTom 1 806 970 24,3 % 829 790 24,1 % 117,8 %
Mio Technology 683 500 9,2 % 290 590 8,4 % 135,2 %
Magellan 421 080 5,7 % 64 950 1,9 % 548,3 %
Navman 232 780 3,1 % 171 410 5,0 % 35,8 %
ostatní 2 451 570 32,9 % 1 389 430 40,3 % 76,4 %
celkem 7 448 050 100,0 % 3 445 540 100,0 % 116,2 %

Garmin – podle Canalys – poprvé za dva roky předstihl svého rivala, výrobce TomTom, a ocitl se na prvním místě žebříčku. V druhém čtvrtletí prodal nejvíc navigací. Rozdíl není nijak velký, druhý kvartál se u TomTomu trefil zrovna do doby bez produktových novinek a proti modelů Go 720 to Garmin zase bude mít trochu těžší. Ale je první, a to se počítá.

Asi šedesát procent prodejů tvořily země regionu EMEA (Evropa, střední východ a Afrika), kde měl TomTom vždy hlavní slovo. Garminu zaslíbená Amerika se podílela jen 26 %, ale meziroční nárůst 300 % se u tohoto světadílu muselo projevit. EMEA narostla jen o 82 %.

Více než devadesát procent ze sedmi a půl milionu navigačních produktů tvořily přenosné přístroje (PND). Chytré telefony a komunikátory se podílejí šesti procenty.

Trh s navigacemi stále roste. Celkově při srovnání s druhým čtvrtletím roku 2006 počet prodaných kusů narostl o 116 %, což zhruba odpovídá i růstu TomTomu (118 %). Garmin se může chlubit nárůstem 165 %. Rychleji než TomTom rostlo i Mio, v absolutním pohledu je však stále třikrát menší. Novou mízu chytil Magellan, jehož přístroje se ale na českém trhu příliš neobjevují, v Americe je ale tento výrobce na druhém místě za Garminem. Škoda, že Canalys podrobněji nerozebírá výrobce v položce „ostatní“, neboť jejich podíl na trhu je v součtu vyšší než u prvního Garminu.

Témata článku: Předstih, Druhý čtvrtletí, Tom