Garmin zlepší práci s objížďkami

Diskuze čtenářů k článku

Kopis  |  20. 03. 2008 13:32

Je až nepochopitelné, že tato funkce (uživatelské vyhnutí úsekům) je již opradávna v softwarových navigacích od Garminu, dříve iQue, nyní Garmin Mobile XT (tedy již asi skoro pět let) a do řady Nüvi ji přidají slavnostně s takovýmto "menším" zpoždění.
Totéž asi bude s trasou přes více průjezdních bodů, ukládáním projetých tras nebo zobrazením aktuální rychlosti (to vše umí Mobile XT).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 20. 03. 2008 13:56

Já tomu docela rozumím. Cílem Garminu bylo udělat Nüvi maximálně jednoduché - čím méně funkcí, tím lépe. Zatímco PDA používají spíše zkušení uživatelé, přenosné navigace si kupují běžní lidé "z ulice". Znalost navigací se postupně zvyšuje, uživatelé už vědí, co s nimi, lze proto postupně přidávat další funkce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kopis  |  20. 03. 2008 14:43

Asi ano. Je ostatně třeba brát v úvahu, že primární je americký trh a tam jde o jednoduchost opravdu v první řadě. Dvakrát, maximálně třikrát stisknout velké tlačítko a vyrazit. Takže je fajn, že budou postupně přidávat více funkcí.
Ale pořád doufám, že Garmin někdy doplní do svých navigací schéma příštího manévru. To je věc, která mně (především ve větších městech) docela chybí a myslím, že nejsem sám. Ale zatím ani náznak, že by Garmin něco chtěl změnit. Snad to konečně změní fakt, že čím dále více navigací už řeší navigaci pro více jízdních pruhů, kde už ta ultrajednoduchá šipka od Garminu opravdu nestačí. Takže snad je konkurence donutí trochu více popřemýšlet o tom, jak oznamovat příští manévr.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 20. 03. 2008 14:55

U schematu příštího manévru to možná vypadá nadějně. Už byl vidět na displeji chystaného nuviphonu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Beaumont..  |  20. 03. 2008 14:32

Prima, ale ví se, jestli se tahle funkce při aktualizaci FW objeví i ve starších typech Nüvi?
Je sice fajn, že tahle funkce je v programu MapSource (díky za info, taky jsem to nevěděl), jenže do toho zase bez instalačního DVD nelze instalovat mapu celé Evropy...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 20. 03. 2008 14:55

Pochybuji, tohle Garmin moc nedělá. Viz třeba Nüvi 760, kde lze používat více průjezdních bodů, ale jiné navigace to zatím stále neumí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lemra  |  20. 03. 2008 16:11

Schema nasledujucej krizovatky uz je aj v novej rade nuvi 205, 255, 860 ...
Dalo sa to vidiet na Cebite. Musim uznat, ze je to zasa spravene pekne - jednoducho a prehladne. Zasa citit tu americku snahu po jednoduchosti a blbovzdornosti. Bohuzial takuto aktualizaciu firmware pre existujuce zariadenia neplanuju :(
Uz len cakat ci sa nenajde "sikovnicek", ktory by prisiel na sposob ako dostat novy firmware z nuvi 255 do nuvi 250 :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Beaumont..  |  21. 03. 2008 08:26

Škoda, nicméně díky za info.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
honzaaa  |  20. 03. 2008 19:38

Ve foru na Pocketnavigation.de se dasto diskutuje o dvouch chybach vsech verzi Nüvi:

- Pokud clovek nastavi, ze se chce vyhybat dalnicim, tak - alespon v Nemecku - program nevylouci pouze dalnice ale i dulezite hlavni silnice. To dela tuto funkci casto prakticky nepouzitelnou.

- Na druhou stranu, nastaveni vyhybat se dalnicim nevylouci dalnice uplne "natvrdo" ale pouze ovlivni algorithmus vypoctu trasy tak, ze pri kratsnich trasach vetsinou nejsou pouzivany. Pri delsich trasach (casto se zminuje delka >60km) vyluka dalnic prakticky nefunguje - Nüvi toto nastaveni v podstate ignoruje.

Trochu se divim, ze jsem v recenzich na Navigovat.cz nikdy nic o techto nedostatcich necetl.

Mimochodem, pro nemciny mocne, doporucuje skvely dokument Nüvi-Tipps ze jmenovaneho fora. Mimo jine jsou v nem zminene i jmenovane chyby.

http://forum.pocketnavigation.de/thread.php?threadid=1037321&sid=

honzaaa

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 20. 03. 2008 19:56

O těchto chybách nevím. Může to být třeba použitou mapou a u českých tento problém není. Na druhou stranu při testech se většinou pohybuji mimo dálnice, takže je nemusím vypínat.

V českých diskuzích jsem o těchto problémech uživatelů ale také nic nečetl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Andílek1  |  23. 03. 2008 18:11

Nevím jestli přímo tady v diskuzi nebo na POI jsem toto četl - zrovna že při vypnutí dálnic vede nav hroznýma dírama. Podle všeho vynechává i silnice 1.třídy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sauvage  |  24. 03. 2008 16:27

Ono je to spojeno s označením vrstvy té které komunikace. V Evropě je jiné členění než v USA, proto se někdy pod jednu vrstvu mohou strkat dálnice i jedničky.
Tyhle chyby Garmin neopraví, protože k tomu nemá důvod. Pár lidí na fórech na to upozorní, ale pro ně je přístroj, který již uvedli na trh mrtvý a veškerou energii směřují do nového. Proč by měli opravovat chyby ve stávajících zařízeních, když by pak logicky neprodali tolik nových...?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
honzaaa  |  25. 03. 2008 00:41

Problem je v tom, ze podle diskuze na Pocketnavigation.de je to problem prakticky vsech autonavigaci od Garminu - i tech novych modelu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
honzaaa  |  25. 03. 2008 00:42

Jo, presne to by odpovidalo...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor