Huawei navýšilo tržby z prodeje smartphonů a upevnilo pozici světové trojky [infografika]

Spotřebitelská divize Huawei oznámila kumulované finanční výsledky za první polovinu roku 2017. Tržby z prodeje meziročně narostly o 36,2 % na 105,4 miliard CNY (čínských jüanů). Počet prodaných smartphonů pak dosáhl 73,01 milionu, což odpovídá meziročnímu navýšení o 20,6 %. Údaje o zisku společnost nezveřejňuje. Podle údajů Strategy Analytics zůstává Huawei ve druhém kvartálu světovou smartphonovou trojkou a dýchá na záda Applu.

Nejvíce se společnosti dařilo v její domovině a také na evropském kontinentu. V Číně dosáhl Huawei tržního podílu 22,1 % a prodej zde meziročně stoupl o 24 %. Rapidní růst byl zaznamenán i v Evropě, oproti loňsku vzrostl o 18 %, přičemž mimořádný úspěch slavila společnost ve střední, východní a severní Evropě. Významného průlomu dosáhla Huawei Consumer BG i na trzích Asie a Pacifiku, kupříkladu v Thajsku, Malajsii, Japonsku a Jižní Koreji.

Nové značkové prodejny

V oblasti střední, východní a severní Evropy dosáhl tržní podíl společnosti Huawei v první polovině roku 2017 výše 18,7 %, což znamená 48 % meziroční nárůst. S 50% růstem (20,2 % v H1 2017 oproti 13,5 % v H1 2016) v oblasti střední a východní Evropy a 46% růstem (14,9 % v H1 2017 oproti 10,2 % v H1 2016) v severní Evropě se silná tržní pozice společnosti v těchto regionech dále upevňuje.

Firma, posílená dobrými prodeji, si věří a připravuje strategii globální expanze. Huawei hodlá rozšířit svou maloobchodní síť – do konce roku 2017 má počet kamenných obchodů celosvětově vzrůst na 56 tisíc, což je od loňského května o 21 tisíc prodejen více. Jeden z těchto značkových obchodů již funguje také v Praze.

Infografika Huawei (údaje za 1. pololetí 2017):

Klepněte pro větší obrázek

Jak vybrat mobil s nejlepším poměrem výkon/cena: 

Diskuze (4) Další článek: TP-Link prodává modelovou řadu Neffos a přidá nový X1 Lite

Témata článku: Huawei, , , , , , , , , Druhý kvartál, Kamenný obchod, Letní akce, Meziroční navýšení, Střední východ, Dobrý prodej, Evropa, Pro +, Jižní Korea, Značkový obchod, Pacifik, SMA, Střední evropa, Info, Consumer bg, Thajsko