Jak mapa Slovakia Topo hledá trasy po turistických stezkách

Diskuze čtenářů k článku

TibX  |  14. 08. 2008 23:35

Autorouting po TZT na ucely navigacie by som moc nevyuzil, skor som to privital kvoli presnejsiemu vypoctu trvania do ciela.

Ake bolo vsak moje sklamanie, ked som uz viac krat v terene zistil, ze casovy odhad do ciela trasy vzdialeneho napr. 2 km odhaduje na 1 min 20 sec! Postupnym priblizovanim sa tento udaj sice zmensoval, ale vobec nezodpovedal skutocnosti. (Garmin eTrex Legend Cx, sposob vypoctu trasy bol nastaveny na „chodec“).
Nakoniec som vzdy skoncil pri odhade casu vzdusnou ciarou, pretoze takto vypocitany udaj bol ovela realnejsi ako pri autoroutingu po TZT...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 15. 08. 2008 11:08

Odhad času se počítá podle rychlostí povolených na jednotlivých silnicích, fugnuje to jen při autonavigaci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
scanjett  |  14. 08. 2008 20:43

mam Colorado 300 a vzdy v teto mape naviguje kolem po silnici jak mamt edy prepnou na navigaci po stezkach, profil mam nastaven an chodce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
millamber  |  13. 08. 2008 12:33

Ide nepochybne o dobru mapu, ale zisla by sa konecne aktualizacia. Chyba totiz cestna siet, ktoru uz najdete napriklad pri City Navigator Europe NT2008. Ide hlavne o mensie ulicky v dedinach, co by som ocenil pri cyklovýletoch. Takto musim dve mapy stale prehadzovat a v City Navigatore zas samozrejme chybaju rieky a podobne..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
karel  |  13. 08. 2008 19:53

Naprosto souhlasim, koupil jsem si Slovenskou Topo2 letos pred dovolenou do Velkeho Mederu - na kolech s ni to byla katastrofa, chybely i spojovaci silnice mezi dedinami, o polnich cestach ani nemluvim, mozna je dobra nekde v horach, ale dole u Dunaje docela na nic

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
millamber  |  13. 08. 2008 21:16

Presne.. Ja chodievam na bicykel prave na zitnom ostrove a polne cesty mi velmi chybaju. Ale verim, ze nova mapa bude coskoro..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
gh  |  13. 08. 2008 12:23

"... Místo toho, aby mapa našla optimální trasu po silnici ... spočítá ji po nejbližších turistických stezkách ..."
Nebude problem v nastaveni routovania (chodec, bicykel, automobil) ? Nemam momentalne po ruke uvedenu mapu, aby som mohol overit, ale toto sa mi zda pravdepodobne.
A len tak mimochodom - nie je zmyslom TOPO map routovat prave po chodnikoch resp. vyhybat sa frekventovanym cestam ? Predpokladam, ze chcete prinutit Mapsource, aby vyratal trasu po ceste cislo 66. Toto je vsak cesta prvej triedy, teda vysoka frekvencia aut a teda nebezpecenstvo aj pre cyklistu, nielen pre chodcov.
Takze moj nazor na optimalizaciu po turistickych chodnikoch je - super vec, len to treba vediet pouzivat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 13. 08. 2008 12:32

Ne, nastavení routování na tohle nemá vliv.

Myslím, že smyslem topomap by mělo být routování „také po turistických stezkách“. Aby přístroj upřednostnil, že raději půjde půl kilometru po silnici než patnáct přes hory. Ale to už jsem u těch individuálních podmínek. U auta je to jednoduché - chci se nejrychleji dostat do cíle. Při turistice má každý jiné požadavky, mnohdy úplně protichůdné, automatickou optimalizací je nelze pokrýt.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
gh  |  13. 08. 2008 13:01

"... smyslem topomap by mělo být routování „také po turistických stezkách“ ... "
Takze TOPO funkcionalita je len pridana funkcnost, ale zaklad je navigacia po cestach ? A co potom namorne mapy ? Tiez maju ako hlavnu funkcionalitu navigovanie po cestach a plavba po mori je uz len bonus ? (sorry, ale musel som si rypnut )
Aby som vas volne parafrazoval :
zmyslom TOPO map je HLAVNE routovanie po turistickych chodnikoch a cestne komunikacie pouzit iba vtedy, ked sa uz anozaj inak neda.
Ale myslim, ze sa zhodneme na jednom - akykolvek vysledok routovania vygenerovany pocitacom by si mal pouzivatel overit, navigacia je iba pomocka (vid nedavny pripad kamionistu, co sa nechal navigovat do uzkej ulicky kdesi na vidieku ...)

Inak vypocet trasy pre cyklistu je dost specificky - moze pouzivat turisticke chodniky, ale moze sa pohybovat aj po cestach. A tym padom by potreboval "hybrid" TOPO a cestnej mapy, aby sa dopracoval k optimalnemu vysledku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 13. 08. 2008 13:30

Myslím, že na rozdíl od lodí se turista může pohybovat i po silnicích. Tohle nebylo dobré přirovnání.

Nesouhlasím s vámi. Smyslem topomap není jen routování po turistických chodnících. Je třeba vzít v úvahu i silniční komunikace a kromě toho i stezky, které nejsou značeny turistickými značkami, ale dají se používat.

Kde je hranice mezi tím, co se dá a co se už nedá? Je pětikilometrový okruh po horách adekvátní pěti stům metrům po silnici? Pro někoho ano, pro jiného ne.

Vzhledem k velmi individuálním požadavkům je proto jednodušší a nakonec i přesnější, když si člověk cestu v přírodě naplánuje sám a nenechává to na přístroji.

Ani hybrid topo a silniční mapy by cyklistovi nepomohl. Zvláštní mapu by potom potřeboval člověk na silničním kole, zvláštní mapu potom běžný turista, který může jet i na nezpevněné komunikaci, pak člověk, co naopak chce jezdit jen v horách. Někdo vyhledává kopečky, jiný se jim chce vyhnout (u auta je to jedno).

Garminy tato hlediska nedokážou vzít v úvahu, bylo by potřeba vyřešit je přímo v mapě, nastavením priorit různým komunikacím. Pro každého uživatele by byla potřeba samostatná mapa, protože jinak by výsledek byl často nesmyslný, uživatelům by nevyhovoval.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor