Myslím, že na rozdíl od lodí se turista může pohybovat i po silnicích. Tohle nebylo dobré přirovnání.
Nesouhlasím s vámi. Smyslem topomap není jen routování po turistických chodnících. Je třeba vzít v úvahu i silniční komunikace a kromě toho i stezky, které nejsou značeny turistickými značkami, ale dají se používat.
Kde je hranice mezi tím, co se dá a co se už nedá? Je pětikilometrový okruh po horách adekvátní pěti stům metrům po silnici? Pro někoho ano, pro jiného ne.
Vzhledem k velmi individuálním požadavkům je proto jednodušší a nakonec i přesnější, když si člověk cestu v přírodě naplánuje sám a nenechává to na přístroji.
Ani hybrid topo a silniční mapy by cyklistovi nepomohl. Zvláštní mapu by potom potřeboval člověk na silničním kole, zvláštní mapu potom běžný turista, který může jet i na nezpevněné komunikaci, pak člověk, co naopak chce jezdit jen v horách. Někdo vyhledává kopečky, jiný se jim chce vyhnout (u auta je to jedno).
Garminy tato hlediska nedokážou vzít v úvahu, bylo by potřeba vyřešit je přímo v mapě, nastavením priorit různým komunikacím. Pro každého uživatele by byla potřeba samostatná mapa, protože jinak by výsledek byl často nesmyslný, uživatelům by nevyhovoval.