K čemu mají SIMkarty? Aneb o inovaci brněnských automatů na jízdenky

V DPMB (Dopravní podnik města Brna) v současné době probíhá pilotní projekt diagnostiky stavu jízdenkových automatů v rámci projektů EU Civitas. Prvních deset jízdenkových automatů a dispečerské centrum již byly osazeny systémem diagnostiky v polovině června a v této době probíhá zkušební provoz, který by měl být ukončen v polovině srpna. Po vyhodnocení zkušebního provozu a případných úpravách systému pak budou osazeny i zbývající jízdenkové automaty (142 ks). Celkové náklady na projekt činí 3,9 mil.Kč, z čehož příspěvek EU je ve výši 50%.

A co to vlastně znamená? DPMB jako dominantní provozovatel veřejné dopravy na území města Brna spravuje 152 jízdenkových prodejních automatů. Systém správy a údržby jízdenkových automatů je založen na pravidelné kontrole údržbáři nebo na základě oznámení o problémech s jízdenkovým automatem, např. od cestujících nebo řidičů. Doba mezi jednotlivými kontrolami je závislá na umístění jízdenkového automatu, v centru města denně, ale v jiných oblastech až jednou týdně. Do doby pravidelné kontroly nebo oznámení není žádná informace o funkčnosti jízdenkového automatu. V současné době tak chybí především informace o stavu jízdenkového automatu (např. porucha, nedostatek papíru pro tisk jízdenek apod.). Je také možné, že v zápětí po pravidelné kontrole se objeví další problém, který zůstane nevyřešen až do další kontroly nebo ohlášení poruchy zákazníkem.

Klepněte pro větší obrázek 
Foto: DPMB

Do každého jízdenkového automatu je v rámci projektu instalován systém jeho diagnostiky, který pomocí technologie GPRS předává automaticky a v reálném čase zprávy do řídícího centra. Systém tak umožní zefektivnit systém údržby jízdenkových automatů a současně umožní zkrátit dobu potřebnou pro odstranění poruchy jízdenkového automatu.

Článek vyšel v časopisu DPMB Šalina

Diskuze (16) Další článek: Hledáme partnery pro prodej předplatného časopisů

Témata článku: , , Auto, DPMB, CEM, Dispečer, Prodejní automat