Malý Garmin Dakota a cizí první dojmy

Diskuze čtenářů k článku

Spook  |  25. 08. 2009 20:19

Zdravim, tak Dakota je uz u nas pomerne slusne k sehnani, neprihodi jeste nejaky cerstvy majitel svoje postrehy?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
koko  |  27. 08. 2009 14:42

Dneka jsem ji drzel na chvili v ruce. Je to moc pekny. Taky by me zajimaly zkusenosti z praxe, hlavne ta citlivost a vydrz baterek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 27. 08. 2009 14:48

Dneska mi už taky přišla do redakce :) Je to pěkné zařízení, ale displej je menší než u Oregonu, a to jsem Dakotu ještě nezapnul. Bojím se nižšího rozlišení.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Spook  |  29. 08. 2009 11:17

Vyborne, budete psat i nejakou recenzi?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Kuruc  |  03. 09. 2009 11:01

Recenzi připravujeme. Displej mi přijde zbytečně hrubý, ale rozměry jsou výborné a skvělě se drží v ruce. Uvidíme, jak obstojí v praxi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr K.  |  29. 07. 2009 09:17

Mě se náhodou moc zamlouvá. Osobně mám G. Venture Cx. Geocaching je pro mě jen vedlejší. Mnohem podstatnější je navigace v terénu podle TOPOmapy, typicky na horském kole nebo pěšky po neznačených lesních cestách a pěšinách.
Zvlášť na kole mi něco velikosti Oregonu na řídítkách už překáží a u pasu je taky cítit víc, než by bylo příjemné. Přitom displej na Venture velikostně úplně stačí a citlivost taky (a to to není HCx).
Takže když Picodas nasadí rozumné ceny (cca. do 7 000 Kč včetně mapy), tak nejspíš budu mezi prvními majiteli.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  11. 08. 2009 13:49

Edge 605 vyhovuje všemu (15 až 18 hodin), je plně na výši všech zde uvedených požadavků a na kolo, lyže a kajak jej používám opravdu tvrdě. Dotykový displej na kole v terénu je na rozbití úst. Teď mám UP na TOPO CZ3. Tak naco Dakotu? Jirka alioas Akan

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
falcon  |  12. 08. 2009 17:24

eTrex a Edge mají stejný display,takže uživatelsky vychází eTrex lépe, protože máte co potřebujete za poloviční cenu, pokud ovšem nejste "polykač kilometrů" který využije některé speciální funkce u Edge.
Proč Dakotu - no jednoduše proto, že při menších rozměrech má o 40% větší display (http://www.gpsfix.net/gamin-dakota-20-first-impressions/), a to se počítá milý Jirko.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  13. 08. 2009 11:08

Je Vaše zkušenost opřena o praktické odzkoušení obou typů, tedy Dakoty a Edge nebo jen přebíráte údaje? Je dotykový displej Dakoty lépe čitelný na slunci za jízdy? Je vhodný na kolo do terénu? Byla Dakota míněna jako trekový nebo jiný nástroj? Je eTrex perspektivní? Toto a další jsem zvážil, nežli jsem napsal své mínění v odpovědi na konkrétní reakci Mě se náhodou líbí. Nic víc nic míň.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
falcon  |  13. 08. 2009 12:51

Na to abych viděl, že má Dakota větší display nepotřebuji jezdit s Edge po lese! O ničem jiném jsem nepsal, a pak stačí odkaz který jsem uvedl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
römes  |  28. 07. 2009 23:48

Nerozumim tomu. Mam staricky GPSmap 60c. Kdyz jsem videl Colorado, nebo Oregon (rychlost byla fakt prima), ale TEN DISPLEJ mne naprosto odradil! Fakt neni mozne, aby na novych pristrojich, byt s dotykovou vrstvou byla kvalita podobna? O mobilech ani nemluve...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
amand  |  29. 07. 2009 08:21

drzal som dakotku 20 v ruke a podla mojich subjektivnych odhadov je displej OK, dokonca je citatelnejsi ako Oregon plus mensi displej vacsia vydrz baterii. Na Slovensku je castokrat vidiet Oregon na rajdach ci predstavci a prave tu si myslim, ze Dakota je ovela ovela funkcnejsia v kombinacii s bicyklom. Co sa tyka GPS, tak vdaka Hot Fix je to parada, rychle prichytenie vzdy a vsade...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dan  |  29. 07. 2009 22:52

Mne se koncept Dakoty zamlouva, ale s hodnocenim pockam, az to budu drzet v ruce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mikke  |  07. 08. 2009 17:50

Na www.gpsklub.cz je fotka na slunci!!Myslí, že je to ucházející.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
fellow  |  28. 07. 2009 09:01

Jestli má opravdu méne citlivý čip, tak je to dost provar. Stejný jako u nejstarších eTrexů. V novější řadě se poučili a dali tam MediaTek. Mam eTrex Legend HCx a citlivost je výborná. Teď vymysleli náhradu za eTrexy a zase experimenty s čipem? Kvůli nízké ceně nebo proč? Někdo by asi měl dostat u Garminu par facek, že z levných navigací dělají pokusné králíky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Romstar  |  28. 07. 2009 10:05

Zdravím, osobně si myslím, že je to tak jak uvádí pan Lutonský. S novými FW se to bude zlepšovat tak jak to bývá u všech přístrojů značky Garmin. Ale nelíbí se mi, že to nevyladí dříve než pustí gps do prodeje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Yoki  |  28. 07. 2009 10:11

Presne, to co mozna usetreji na novych cipech, tak to ztrati na novych zakaznicich. Uz to bude zazity, ze tyhle gps maji spatny cip, ja osobne, bych uz si ji teda nekoupil...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vandenbulcke  |  29. 07. 2009 12:38

Zákazníci, kteří kupují tyhle GPS jsou buďto nepoučení, nebo naopak informovaní a počkají na nový fw buďto s koupenou GPS, nebo bez ní a koupí ji později. Garmin chtěl asi stihnout turistickou sezónu na hlavních trzích, prototo vypustil syrový produkt. A za rok? Kdeže loňské sněhy jsou, nikdo ani neštěkne po Dakotě, stejně jako dneska nikdo neštěkne po Coloradu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kypo  |  28. 07. 2009 08:23

Ak je pravda to s tym GPS prijimacom, tak je to dost spatne. Nechapem naco experimentuju so vselijakymi vyrobcami GPS chipov. Naco to je dobre? Ked je overeny a spolahlivy vyrobca. Fakt nerozumiem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
m.  |  28. 07. 2009 09:00

umi mod nalezato?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mikke  |  07. 08. 2009 17:48

Neumí!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 28. 07. 2009 09:35

Díky těmto a jiným experimentům mohou klesat ceny. Kdyby výrobci zůstávali jen u jednoho dodavatele, nezískají od něj tak dobrou cenu, jako když stále zkouší a hledají nové možnosti.

Informaci o určitých problémech s příjmem zatím nepřeceňuji. Je to první verze firmwaru. Po uvedení Garminu GPSmap 60CSx se Sirf Star III choval podobně šílené a nakonec to také vyladili.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kypo  |  28. 07. 2009 15:32

Ok, to berem, ale nech si testuju a experimentuju do aleluja, ale vo vlastnej rezii a ked budu mat odskusane a otestovane tak potom nech vypustia novy model. Nie testovat na zakaznikoch preboha ziveho...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kypo  |  28. 07. 2009 17:00

inak celkom by ma zaujimalo, kolko percent z ceny pristroja je za GPS chip... To netusim, ale tipujem ze maximalne tak 10%, takze s tym setrenim ceny to az take zerave asi nebude...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vandenbulcke  |  29. 07. 2009 12:35

Počítej do 5 USD, reálně 1-2 USD. Nezapoměň na masovost produkce, čipů se chrlí miliony ročně a na trhu je víc výrobců a konkurence cenu tlačí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor