Mapy.cz se chystají do iPhonů (první obrázky)

Diskuze čtenářů k článku

Vítězslav Vaník  |  11. 01. 2010 11:51

No lidičky... do Iphonu jsem zkusil několik map, dokonce jsou spešl turistické, které jsou dobré a umí všechno co tady někdo píše, že to Iphone neumí. Iphone v principu umí všechno, když na to někdo udělá aplikaci... jen je buď zdarma, nebo stojí 1 euro.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kocour  |  17. 12. 2009 12:09

Proč tu brečí androiďáci? Stačí jim trekbuddy nebo třeba maverick a stáhnout si mapy ze seznamu. Výhodou je, že je pak mají offline. Mapy se generují v programu TrekBuddy Atlas Creator, kde si jen označím oblast a určím si měřítka, které požaduji. Maverick má výhodu, že spolupracuje s kompasem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mark24124  |  17. 12. 2009 16:50

ale jo, jde o rozmanitost, chci mit jen na vyber ... no kdyz me v necem nevyhovi google maps tak pomuzou seznam mapy, co je na tom mit na vyber, vim minimalne o jedne veci kterou maji seznam mapy lepsi = a sice autobusove a jine zastavky mhd primo v mape, google maps je do mapy nezaznacuje

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mark24124  |  17. 12. 2009 16:51

ani by me nenapadlo v dnesni online dobe jeste stahovat nejake mapove titly do mobilu ... proc taky ? neni to pohodlne ... lepsi jsou online mapy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kocour  |  17. 12. 2009 23:25

Výhoda map na seznamu je pouze u map turistických, které jsou opravdu dobré, jinak je to prašť jak uhoď. Byl jsi někdy v lese? Když tam máš GPRS tak si gratuluj, možná něco i nahraješ, jinak je vždy výhodou offline. Online mapa je dobrá do města, kde máš dobré připojení. Offline mapu máš zhruba za pět minut vygenerovanou a nahranou do mobilu, kde už pak na nic nečekáš. U online map je to někdy děs. A pokud cestuješ do zahraničí, tak chci vidět, jak stahuješ online mapy za ty prachy co stojí datový tarif. Byl jsem v Rusku u Bajkalu a na online mapy bych opravdu spoléhat nechtěl. Jsi vtipálek, který vůbec netuší k čemu jsou offline mapy dobré.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mark24124  |  30. 12. 2009 15:51

rozumim , ale to jsou takovy ty extremy co popisujes ... je fakt ze kdyz du do lesa tak navigaci obvykle neberu sebou nevim proc, tak nejak jsem rad za to ze se muzu chvili navigovat podle barevnych znacek a tak znas to ... no a do zahranici to mas asi pravdu tam je offline urcite lepsi. Tak jako tak ale vetsinou online vytezi, protoze sou aktualnejsi, nemusis se o ne starat a poskytujou vic okamzitych informaci o kolonach ktere se velmi rychle utvari a zase zanikaji ... online v tomhle ma jasnou vyhodu, to asi taky nepopres ne ? vsak uvidis casem, si myslim ze ta ceska k full online komunitni navigaci je uz vykolikovana a je to jen otazka casu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hnedka  |  03. 01. 2010 11:06

Není to pohodlné, ale dá se tím dosáhnout daleko lepších výsledků - mimo jiné toho, že můžu přepínat několik map naráz (od různých vydavatelů a které ani nemusí být online). Nebo si mapy můžu upravovat - třeba do ortofotomap dodělat vrstevnice (což už jsem taky někde viděl) či jiné změny. Některé mapy ani na internetu nejsou (třeba KČT turistické) nebo pro ně není program (ZM10). Je pravda, že zde chybí aktualizace, to většinou není pro turistiku problém. Největší nevýhoda je, že je s tím občas dost práce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mark24124  |  17. 12. 2009 16:52

mimochodem rika ti neco "aktualnost" ? ty offline mapo ? offline rozhodne neni vyhoda ani nahodou

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kido  |  17. 12. 2009 20:32

presne tak ... ty on-line mapy se updatujou v realnem case ... jak je nekde novej vykop nebo prechod pro chodce, do 3 vterin to na nich je ... ty online mapo ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mark24124  |  30. 12. 2009 15:52

ale MOHLO BY coz u offline neni mozne vubec, otazka casu a prizpusobeni informacnich systemu par organizaci ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kocour  |  17. 12. 2009 23:30

Aktuálnost? Turistické mapy se na seznamu mění každou minutou? To mě opravdu musíš poučit, protože žiji v jeseníkách a nevěděl jsem, že se mapa každou minutou mění. Asi vznikají nové trasy. Já vůl stále používám papírovou, 30 let starou vojenskou mapu, která je kupodivu stále přesná. Vygeneruji si prostě před cestou mapu a pak ji používám, protože je to rychlé a hlavně spolehlivé řešení, kdy se můžu bez signálu stále navigovat a nejsem odkázán na signál nebo rychlost sítě. Bohužel to měšťáci, co znají maximálně park nepochopí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
buds  |  26. 12. 2009 22:23

Tak líp bych to nenapsal, miluju ty rádoby "turisty" co si myslej, že se turistický stezky měněj každou chvíli a ještě navíc každá ta změna se dostane k výrobci na aktualizaci ještě než doschne barva na stromu
Nemluvě o tom, že na turistice je právě podle mne to nejkrásnější ty cesty objevovat a na tohle jsou právě vojenský mapy nejlepší - přesnej popis terénu a nic víc člověk nepotřebuje

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mark24124  |  30. 12. 2009 15:54

hele klidek ... tady to uz trochu hori rekl bych ... dokazujete svoji pravdu tim ze dovadite sva tvrzeni ad absurdum, to bych si vyprosil ... je fakt ze ja vyhodu online map vydim spis u navigace automobilove, u turistickych je to asi uplne jinak uznavam.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jirka  |  16. 12. 2009 10:53

No, vypada to mozna hezky, ale v zakladu vestavene Google Maps jsou vicemene stejne, najdou, co je potreba a HLAVNE-napriklad navigace Navigon v posledni versi 1.4.0 je prave s temito mapami v iPhonu provazana. Takze najdete si na mapach v GoogleMaps aplikaci cil a Navigon vam k nemu okamzite vytvori trasu. To asi ceske mapy.cz umet nebudou.....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mark24124  |  17. 12. 2009 16:54

naprosto to same se da pravdive rici i o androidu, avsak stejne bych nad senamem nelamal hul, treba prijdou s necim navic.. street view to asi nebude ale neco urcite vymysli ... treba google mapam chybi jakakoliv moznost vyhledat si trasu od do s vyuzitim MHD, ... no a tady by mohl seznam ve spolupraci s idosem dost zapracovat na sve PRIDANE HODNOTE :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tuwok  |  16. 12. 2009 08:36

Hezke, ale pokud to neudelaji i pro android moc radost z toho nemam ... a jak znam cesky seznam ... tam lidi delaji jen to co zrovna sami chteji, takze pokud si koupili iphony je po vsem ostatnim veta

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ivan Mikula  |  16. 12. 2009 08:47

V této chvíli připravujeme verze pro iPhone a platformu Symbian, o implementaci pro Google android zcela vážně uvažujeme a je v našich plánech.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
thomas  |  16. 12. 2009 11:31

Fajn, díky za info to je dobrá zpráva ... bude to free ? Budete to plně suplovat všechny api nožičky které mají gmaps ? ... no to je jedno hlavně rad slyší že v seznamu nemáte proti droidovi nějakou antipatií což bych chápal vzhledem k tomu že za ti stojí konkurent no1 ;) každopádně dik za důležitou informaci ;-

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tonjik  |  25. 12. 2009 19:26

Díky za informaci, to je dobrá zpráva. Uvažujete o nějaké podpoře pro geocaching? Zobrazení kešek na české turistické mapě by myslím uvítalo hodně geocacherů...
Zdravím

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mark24124  |  30. 12. 2009 15:43

s geocachingem je velky problem .. .nemuzou pouzit primo databazi geocaching.com protoze by porusili jejich vlastnicka prava ... je to soukromy subjekt, uzavrena databaze ... nelze se k ni jen tak pripojit ... seznam by musel vytvaret svoji vlastni databazi kesek a tim de fakto tristit sily coz taky neni moc dobry napad .... je to tezka situace.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hnedka  |  03. 01. 2010 10:58

Stačilo by, aby ten program od Seznamu podporoval formát GPX. Do tohoto formátu se dají kešky vyexportovat v počítači a v mobilu pak jen otevřít jako soubor a zobrazit na mapě. To by mimo jiné umožnilo i používání vlastních bodů zájmu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  16. 12. 2009 13:23

Adroid musí mít, protože i přes současné úspěchy skončí Apple jako Palm - jediný výrobce nemůže navždy konkurovat X výrobcům s X krát X výrobky na platormách Android a Windows Phone, případně Symbianu. A každý náskok vždy ostatní časem dotáhnout. Takže Android bude dříve nebo později pro Mapy.cz nutností...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mark24124  |  30. 12. 2009 15:46

ano ty v podstate citujes stanovisko takovych tech organizaci co odhaduji budouci vyvoj trhu, jako treba gartner, forrester ... ti vsichni se vicemene shodnou na tom ze android bude uz nekdy v pristim roce valcovat vsechny ostatni platformy snad jedine s vyjimkou iphonu ktery ma velky naskok a jeste chvili to potrva ale nakonec i iphone padne protoze je to jen jeden telefon a to jeste pomerne drahy

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Bleša  |  16. 12. 2009 07:59

No jo, ale dostane se tahle aplikace do AppStoru, když zjevně konkuruje existujícímu produktu Apple? Ani bych se nedivil, kdyby to Apple "típnul". Apple koupil před časem mapovou firmu a bude chtít sám těžit ze služeb nad mapami.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
thomas  |  16. 12. 2009 11:25

Samozřejmě že to Apple zablokuje , to je nevýhoda téhle iPhone platformy je v ní jasný prvek diktatury a porucnikovani všech uživatelů .. apple už zablokoval spoustu užitečných aplikací jen proto že tzv. Duplikovali existující funkci telefonů ... což volně přeložit můžeme jako .. byla to konkurence applu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
noname  |  15. 12. 2009 21:44

Pěkné, moc pěkné. Mohli by zaimplementovat nějakou "prefetch" funkci, aby si mohl člověk nadiktovat kam pojede a stáhnout si mapu a další údaje dovnitř aby nemusel tolik stahovat přes datovou síť a pak by to byla bomba. A samozřejmě další integrace s mobilem - navigace ke kontaktu, kontakt na mapě, doplnění kontaktu z databáze firem a tak dále.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
thomas  |  16. 12. 2009 11:15

Přesně to už umí Google Navigation ... automobilová navigace založena na Google mapách

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Survival  |  15. 12. 2009 16:35

Ostrožská Lhota na Budějovicku? Já bydlím v Ostrožské Lhotě na Uherskohradišťsku :-. (Jižní Morava)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bobrs  |  15. 12. 2009 23:11

Mají to chlapci ze Seznamu nějaké rozbité, nevím jak v seznamu ale v Googlu vědí, že Ostrožská Lhota je jen jedna a to na Uherskohradišťsku. Když to ví Google, tak by to snad mohl umět i Seznam

Po takového screenu přestávám mít na tuto aplikaci chuť. Jedině, že bych chtěl navštívit nová místa, něco jak kam nás dneska Mapy.cz dovedou

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mitak  |  15. 12. 2009 23:28

Je to sice kravina, ale taky jsem si toho okamžitě všiml. Možná Ostrožskou Lhotu používají jako ukázkový cíl a umisťují její pozici tam, kde se jim to zrovna hodí Jinak si nedovedu vysvětlit, že na dalším screenshotu je uvedená textově jako okres Mladá Boleslav, Středočeský kraj...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karif  |  16. 12. 2009 07:13

No na fotkách je tuším Bělá p. Bezdězem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukáš Pulda  |  17. 12. 2009 13:04

Ostrožská Lhota na mapě je samoz. pouze ukázkově umístěna pro potřeby grafického návrhu a nijak nesouvisí s přesnou polohou dle Mapy.cz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sp  |  16. 12. 2009 18:44

Buďte rád, že Vám dělají reklamu. Filmaři tomu říkají product placement, u seznamu vymysleli "place replacement".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tonjik  |  25. 12. 2009 19:22

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Scarab  |  15. 12. 2009 14:07

Taky si myslím, že hlavní výhodou map Seznamu proti Google je v turistických mapách. Na druhou stranu si myslím, že jakákoliv turistická on-line navigace nemá smysl, protože tam kde je třeba turistická mapa je zpravidla špatný nebo žádný signál, takže pro turistiku budou dále vítězit offline systémy (Trekbuddy, OZIexplorerCE,...).
Větším přínosem budou možná obsáhlejší informace Seznamu o hospodách a jiných zájmových bodech dosažitelných v civilizaci (na to ale turistické mapy nejsou potřeba).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mk  |  15. 12. 2009 14:18

Seznam má pořád lepší db bodů zájmu - bankomaty, restaurace, lékárny, pošty apod.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  15. 12. 2009 14:23

... ktere si v pohodě stáhneš z poi.cz do offline navigace

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vrty  |  15. 12. 2009 21:58

Souhlasim, aplikace by mela mit velkou cache na mapy a moznost stahovani urcitych oblasti, stejne tak jak to umi OffMaps.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
H+  |  15. 12. 2009 13:48

Co já vím, tak mapy.cz mají (ve srovnání s Google maps) výhodu v turistických mapách. Což se může hodit i v mobilu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
8910.cz  |  15. 12. 2009 13:58

Musim rict,ze Iphone opravdu zavidim..ten tlf nemusim, ale ta podpora tech skvelych aplikaci o tom si na Symbianu s60v5 muzem zdat. Jen tak zlehka - Analytics, Seznam Mapy, 3D akcelerovane hry..ach jooo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xxmz  |  15. 12. 2009 14:15

No na tyto věci je pak potřeba myslet při budoucí výměně telefonu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tuwok  |  16. 12. 2009 08:39

pri budouci vymene uz to bude spis Android telefon nez iPhone ... pokud tedy mam myslet do budoucna

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hnedka  |  03. 01. 2010 10:53

Promiň, ale iPhone na Nokie z hlediska map nemá a to ani omylem. Už před dvěma lety zde byla aplikace, která uměla Google Maps a myslím, že i vyhledat nejbližší hotel, restauraci, lékárnu apod. iPhonu pak především chybí něco jako OziExplorer nebo SmartComGPS - tedy aplikaci, kde budu moct používat vlastní mapy (ve formátu OZF2, OZFX3, OGF2, ECW nebo GeoTiff), mít jich otevřeno několik naráz, používat vlastní POI, zaznamenávat automaticky trasu a další věci. Třeba pro geocaching se můžu snadno přepínat mezi turistickou 50k, leteckou 10k a základní 10k - k tomu si pak v mapě můžu zobrazit umístění kešek třeba. U iPhonu se teprv teď spekuluje, že něco z toho bude umět.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukáš Pulda  |  15. 12. 2009 15:11

Seznam Mapy budou k dispozici i pro telefony Symbian

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
thomas  |  16. 12. 2009 11:11

A pro Androidy ? Motorola droid, Sony xperia x10, htc hero/magic/dream/..., acer liquid ? Aspol...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukáš Pulda  |  17. 12. 2009 13:08

Zvažujeme i další platformy. Podstatná pro nás je jejich penetrace na českém trhu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kido  |  17. 12. 2009 20:29

V tom pripade nerozumim tomu, proc jste si vybrali Ajfoun ... ten ma "penetraci na ceskem trhu" ze vsech mobilnich OS asi nejmensi, ne ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mark24124  |  30. 12. 2009 15:40

ale ma stylove jmeno ... rozumis, tady jde o marketing, o to umet novou sluzbu zvucne prodat ... ja bych je za to nepeskoval, hlavne at je to nakonec i pro androida

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mark1566  |  07. 07. 2010 09:19

tak zatim jeste seznamacke mapy pro android nejsou ale seznam hleda android programatory a prvnim realizovanym projektem maji byt prave seznam mapy pro android, fajn

http://vyvojari.seznam.cz/cz/volna-mista/?id=148762

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tuwok  |  16. 12. 2009 08:38

zrovna pri srovnani s google maps maji seznamacke mapy velky bolehlav ... maji ted sice trochu naskok (kvalita mapovych podkladu + ty turisticke) ale treba na androidu jsou google maps pecene varene a seznam jestli neudela aplikaci pro android tak nema ani tu nejmensi sanci se tam vubec nejak prosadit. proste absolutni NULA podil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor