Microsoft se dohodl s TomTomem, válka o Linux se nekoná

Diskuze čtenářů k článku

Izak  |  01. 04. 2009 22:31

Příspěvek byl odstraněn, držte se tématu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
anonym  |  01. 04. 2009 09:58

Nechápu: Pravděpodobně už nebude tak snadné připojit přístroj
k počítači, kde se dnes hned ukáže jako další disková jednotka. Přeci nejde o to jak jsou data na disku uložena, ale jak "jsou vidět". Pokud zařízení fyzicky používat např. ext2, ale počítač "vidí" FAT, nedochází k porušení patentů ani změně funkcionality; to je možné řešení. Ostatně proprietární a chráněná technologie MS jsou takto vesele užívána třetími stranami (Wine, práce s NTFS patition atd.).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 01. 04. 2009 10:33

Je určitě řada dalších možných řešení.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
piErcE  |  01. 04. 2009 11:08

No :) jenze tou implementaci fatu, kterou by clovek videl v PC, by zase tomtom porusoval.

ono specifikace "massstorage" neni o tom, pod jakym filesystemem pocitac vidi ty disky. ten jen resi rozhrani k fyzickemu disku. zadny "mezipreklad" filesystemu tam neni - system pres mass storage vidi filesystem v puvodnim, surovem stavu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
anonym  |  01. 04. 2009 14:03

Nesouhlasím; touto implementací by tomtom nic neporušoval. Nejedná se totiž o žádné použití autorsky chráněného způsobu práce s diskem, ale o pomůcku odstraňující nedostatky OS Windows (tj. velmi omezená podpora formátů). Podle závazného teleologického výkladu deklarovaného v zákonných a nadzákonných normativních aktech slouží příslušná ustanovení autorského práva k ochraně práv autorů (resp. k udržení pokroku v anglosaském právu), nikoli k umožnění zneužití dominantního postavení. Aplikace práva směřující jen k nelegitimnímu omezení konkurence, technického pokroku a práv nabyvatelů licence (vyloučení možnosti plnohodnotně užívat Windows ve vztahu k určitým produktům) není možná; nad tímto hypotetickým jednáním tomtomu by MS nevznikala žádná újma.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lolek  |  02. 04. 2009 23:48

Uff :) prosim o preklad pro laika

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lkundrak  |  01. 04. 2009 09:49

"TomTom zaplatí Microsoftu blíže neurčenou částku za pětiletou licenci osmi patentů, které ve svých výrobcích porušil."

Toto nie je tak celkom pravda. Sud nerozhodol, ze Tom Tom tie patenty porusil, takze prakticky vzato ich neporusil. Mimo toho mechanizmus ukladania dlhych mien sucasne s kratkymi nie je vynalezom Microsoftu (Rock Ridge Extensions robili pred VFAT to iste), takze sud by velmi pravdepodobne patent invalidoval.

Je vcelku mozne, ze sa tak stane o dva roky, ak sa trosku ustali ekonomicka situacia a Tom Tom si bude moct dovolit lawsuit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 01. 04. 2009 10:29

Soud nic nerozhodoval, obě firmy se dohodly.

Jinak tady nejsme mezi právníky, bavíme se prostým lidským jazykem, tak sem prosím netahejte slovíčkaření, zda lze v případě mimosoudní dohody mluvit o porušení nebo ne. Kdyby TomTom nic neporušil, nemusí nic platit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Izak  |  01. 04. 2009 22:21

Tom tom nic neporusil, je to normalni vydirani, my na vas posleme bandu pravniku a nez soud rozhodne, vykrvacite.

Nesnasim vyderace, zasadne s vyderaci nevyjednavam a pokud jo, tak za ucelem se jim za X let pomstit, to je jedina vec, ktera na ne plati, clovek se ale musi chovat dusledne jak mosad, pomstim se klidne i za 20 let a msite se osobne, ne nejake korporaci, lidem, kteri za tim stali.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 02. 04. 2009 10:55

Viditelně máte přesný přehled o tom, co mezi TomTomem a Microsoftem proběhlo. Kde jste se dostal k tak podrobným informacím?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lolek  |  02. 04. 2009 23:47

Hod sem odkaz odkad si cerpal, jinak radeji mlc. Z takovych jako ty vznikaji zkazky o zamindrakovanych Linuxakach.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LK  |  01. 04. 2009 09:48

Týká se totiž přímo linuxového jádra, do něhož TomTom implementoval souborový systém FAT

Opravdu FAT do kernelu implementoval TomTom? Já ve zdrojích vidím "Written 1992,1993 by Werner Almesberger, 2004, OGAWA Hirofumi" apod.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 01. 04. 2009 10:33

Je to klidně možné. Pokud se v tom vyznáte, budu rád, když sem přesně napíšete, jak to s FAT a TomTomem z technického hlediska přesně bylo. Já se vyznám v navigacích, ne v souborovém systému, i když přesně takhle jsem to při včerejších rešerších na mnoha webech viděl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LK  |  01. 04. 2009 11:13

No, tak jsem si stáhl zdroje od TomTomu a podíval se na to. Nezkoumal jsem to nějak dlouho a do hloubky, takže je možné, že mi něco maličko uniklo, ale závěr je rozhodně jiný, než co bylo v článku.

V produktech TomTomu byl použit linuxový kernel, jehož součástí je také podpora FAT a VFAT od autorů, které jsem v předchozím příspěvku zmiňoval. Dále je součástí jejich PNA i DOSTools od pánů Wernera Almesbergera a Romana Hodka. Nevšiml jsem si ničeho, z čeho by se dalo usuzovat, že ohledně FAT či VFAT TomTom něco implementoval. Obě zmiňované záležitosti jsou jen použité implementace od zmíněných autorů, kteří AFAIK nemají s TomTomem nic společného.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Izak  |  01. 04. 2009 21:14

Tak to je hezka blbost, TomTom tam nic nedodal, VFAT je v linuxu defaultne !

... celkem me zarazi, ze M$ nekdo bere vazne, ja bych se na neho z vyskoa vy*, at zazaluji programatory linuxu, ti to tam dali a at laskave dokaze, ze mu ukradli zdrojaky, jinak ad drzi hubu a krok.

Me uz se lidi z M$ bali, neodvazili se se mnou fyzicky konfrontovat, jenom se tak snazili okopavat a delat veci za mymi zady ... ale nabehli, taky uz mi vyhrozovali ze jim tech 30.000 za ten server zaplatim, jsem jim vratil fakturu a at si ni laskeve neco vytrou, ze jsem si zadne NT neobjednal a co si tam budu provozovat jim muze byt ukradene ... mimochodem byl tam linux, ale i kdybych tam mel *BSD, solaris, SCO ... tak do toho M$ nic neni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 01. 04. 2009 21:16

Vy jste tedy machr, to jste jim to nandal...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lolek  |  02. 04. 2009 23:45

A tohle je jako co za vyplod? Fakt se to hodi pod tenhle clanek...

TT upravil zobrazovani slozek a dalsich veci pro sve ucely a to se Microsoftu nelibilo. Tot vse.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
fellow  |  01. 04. 2009 07:21

"TomTom zaplatí Microsoftu ... Microsoft současně dostane možnost zdarma ..."

To je teda dohoda

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
H.  |  01. 04. 2009 07:56

Jeste zapomeli napsat, ze kdyz si budes chtet nechat zobrazit obsah slozky, ze budes muset stat na hlave a odrazet se usima :D

PS:zdroj www.apr.il

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bohumil Michal  |  01. 04. 2009 09:19

Něco zaplatí, ale určitě podstatně méně, než právníkům a za Windows Mobile. A během 2 let karty naformátuje Ext2, jejich aplikace to přečte a kdo bude chtít, dá si do Windows ovladač (těch už pár existuje teď). Ta aplikace ještě bude umět konverzi FAT2ext a bude vymalováno.
A nebo úplně jinak, taky by do 2 let mohl Microsoft přijít o patent na FAT - to by bylo úplně nejlepší.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tpm  |  01. 04. 2009 10:03

Nemůžu si pomoc. Ale dnes je přece apríl!!! příjde mi to jako dobrej joke než realná kauza...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 01. 04. 2009 10:34

Ne, tohle je fakt reálná zpráva: http://news.google.com/news?ned=us&hl=en&q=microsoft+tomtom

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 01. 04. 2009 10:28

Tady může být několik variant.

a) Patentové pohledávky se vzájemně započetly a TomTom jen doplatil, protože toho porušil víc.

b) TomTom výměnou za stažení žaloby o porušení svých patentů získal dvouletý odklad na vyřešení sporu kolem FAT.

c) Cokoli dalšího.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kub  |  01. 04. 2009 00:07

Pěkný, informativní článek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor