Mio zrušilo upozorňování na radary v Německu a Rakousku

Diskuze čtenářů k článku

Clovis_CZ  |  23. 04. 2007 08:21

Je to teda v tom Rakousku oficialne zakazany, nebo to Mio jen prestalo podporovat?? Pristi tyden tam jedu tak abych si to kdyztak vymazal...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Skyline  |  21. 04. 2007 13:11

Je to cely na hlavu. Policie nazorne ukazuje, ze ji jde o okradani obcanu a presto se najde dost dementu, kteri ji jeste brani.

Co se vlastne stalo?
- policie stavi radary na bezpecna mista s cilem okrast obcany o penize
- obcane se nedaji, informuji se a JEZDI POMALU
- policii misto, aby byla RADA, ze se jezdi pomalu (vzdyt o to prece jde) je naopak nastvana, ze ji KLESA LUP
- policie hodla ztracene zisky opet nahradit a doufa, ze kdyz nebudou obcane mit moznost se informovat, budou jezdit rychle a tak organ nakrade vic penez, aniz by musel na zavedenych mistech cokoliv menit.

Kdyby to nebylo k placi, tak by to bylo k smichu. Opravdu nechapu, jak je mozne, ze tolik zabednencu jeste ani ted nechape, co je pravym cilem policejni buzerace.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  21. 04. 2007 13:19

Plny suhlas.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
notch  |  21. 04. 2007 19:03

Naprosto presne a vystizne receno. Bohuzel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Haya  |  21. 04. 2007 20:31

MATRIX, bohužel

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Q  |  25. 04. 2007 10:32

Ano, souhlas. ALE:
Jedna příhoda, stala se přímo mně:
Vjíždím do obce vyřadím a čekám na 50, ceduli obce jsem minul tak 70 +- asi 200m za cedulí mám kokolo 50, zařadím, jedu, tu náhle mne dojel asi stovkou BMW offroad a s kvílením brzd (aby mi dal dostatečně najevo jak strašně ho zdržuju) se zařadil těsně za mne - ve svém tehdejším voze jsem z něj viděl jen znak , v tu chvíli z prava vyletěl kluk na kole - já to ubrzdil, BMW ne - já zastavil asi 1,5m od kluka BMV asi o metr a půl dále neboli na mých zadních sedadlech. Vyskočil z něj MLAMOJ (mladý moderni jinoch asi tak 19) který po mně začal řvát, že jsem mu zniči auto o toho kluka na kterého mne natlačil se vůbec nestaral a hned volal známého na policii (kluk byl naštěstí jen odřený a potlučený - naštěstí měl přilbu, a MLAMOJ stejně skončil bez papírů). Dokud jsou mezi námi takoví kteří si musí spravovat sebevědomí tímto způsobem, tak nelze posunout limity - například ve FR můžete dostat pokutu za nedodržení bezpečné vzdálenosti, i když nedojde k nehodě. Kolik řidičů znáte, kteří dokáží bezpečně a bleskově zastavit bez pomoci různých ABS ASR z rychlosti 200 a více Km/h. A neopírejte se teď o to, že někteří jezdí "starýma šunkama" bez těchto vymožeností - vymoženost může selhat, systém je udělán tak aby dál fungoval a brzdil, řídil - ale kdo to dokáže zvládnout?
240km/h = 67m/s 1s reakční doba řidiče 1s = 67m brzdná dráha 360m = 420m do STOP neboli minimální odstup mezi vozidly 135m !

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nika  |  10. 05. 2007 16:29

Jo, o tom to je. MLAMOJE by měli tlouct, takováhle pakáž by neměla dostávat papíry. Pak to nemá vypadat na silnicích jak to vypadá, kdy se kdejaké pako musí předvádět.
Kdyby si to odsrali oni sami, čert je vzal, bohužel sebou berou i nevinné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David  |  20. 04. 2007 23:29

Naprosto nechápu diskusi kolem databáze radarů. Snad každý kdo někdy dělal řidičák ví, že rychlost se dodržuje podle platných předpisů všude a ne jen kde je podle nějaké stupidní databáze radar!
Doufám že i další státy dostanou rozum a přistoupí na opatření směřující k potlačení používání zařízení která umožňují obcházet zákony a předpisy!
Navigace má navigovat a né umožňovat porušovat pro všechny platné regule!!!
Copak se tenhle svět úplně zbláznil?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Luboš  |  20. 04. 2007 23:39

Chápu, že si v pohodě, když jezdíš Trabantem, tam se i 80km/hod. pozná podle otřesů plastů.....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MT  |  20. 04. 2007 23:54

Jestli je v pohodě, to nevím. Ale vím spolehlivě, že je magor. Úžasně dovede spatlat dohromady pojmy a dojmy, zaměnit příčinu a následek. To, že mě nějaká elektronická hračka zapípá v místě, kde není žádná jistota, jestli tam radar je nebo jen někdy byl, má na bezpečnost provozu i na jízdní kázeň vliv zcela minimální. Davide, půjč si navigaci s databází a projeď Prahou nebo kteroukoli dálnicí. Pochopíš (možná), jak bezduše blábolíš nesmysly na téma, o němž nic ani netušíš.
Jediný skutečně účinný systém je CB10. Na " výzva na kanále,Bondy Praha, bacha, hluchavky v křoví na km 81" je jakýkoli dementní erár naprosto krátký. Operativní, 100% fungující a dokonale aktuální bezplatný systém. V okruhu 10 km vědí všichni i bez navigace. Lepší než radary.cz.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David  |  21. 04. 2007 21:42

Opravdu dobré někomu nadávat do magorů za to, že uznává dodržování předpisů všude a ne jen tam, kde je předem avízovanej radar.
MT: Navigaci si nemusím půjčovat, jezdím s ní už dost dlouho na to, abych věděl co mi může přinést. Navigace má především navigovat, abych se z místa "A" dostal do místa "B", co možná bez oklik.
Databáze bodů zájmů jsou užitečným pomocníkem. Hotely, benzinky, zajímavosti. Občas se prostě hodí. Ale databáze radarů? Proboha k čemu? Nikdy by mne nenapadlo si tam něco takového nahrávat. K ničemu by mi to nebylo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nika  |  10. 05. 2007 16:26

Lubošku, máš snad malýho pinďoura, když se musíš takhle tahat za triko?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  21. 04. 2007 00:00

nic v zlom, ale zakony maju byt pre ludi a nie ludia pre zakony. Cize ak je "spolocenska poptavka" vacsej casti obcanov, aby sa tie ktore limity zmenili, tak sa maju limity prisposobit a nie brutalne potlacat _akekolvek_ naznaky ich porusovania. Ano trvam na tom,ze zakonne limity, ktore si vacsina obcanov zela zmenit sa zmenit aj maju a treba prestat argumentovat 20 rokov starymi limitmi ako posvatnou kravou. Bezpecnost ? Zrovnajte oblubenu "sade 120" trebars s bmw 7 a musi byt jasne,ze dnes su tie limity naozaj niekde inde. Kto tomu nerozumie, tak nech si zrovna trebars Avia versus Volvo FH12. Obaja musia ist max 80 a pritom ten prvy tych 80 vacsinou do kopca ani len neutiahne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Aahze  |  21. 04. 2007 07:24

Ty jsi vazne silenec.. predstav si ze je na dalnici povolena rychlost 130 jede tam nekdo dejme tomu s feldou 140 a proto ze nekdo jede v bmw 200 a pak nekdo dalsi pomaleji vznikaji nehody pri brzdeni prave proto jsou limity aby vsichni mihli vcas zastavit vozidle a prave pro nejakeho sumachra v oktavce s TDI v zadu si mysli ze ma stihacku vznikaji nehody. ja jsem pro limity at jsou a sou strykni a nikdo nema vyjimku prispivaji k dane bezpecnosti je drtiva vetsina ktera jezdi relativne v limitu a pak se najde magor s BMW ktery si mysli ze muze vse. vazne mne nebavi vzdy kdyz se mi v levem pruhu lepi hovadi ve 140 na prdel a blika na mne .. ja osobne nejedu pomalu takze at je v klidu. Co se tyce tech informaci v navigaci prijde mi tento zakon jako nesmysl zakazovat informace o radarech ono to ani nepujde vyjmout pac navigace umoznuje si pridavat objekty zajmu treba restaurace benzinky sam tak si jen zvolime znacku a budeme to maskovat pod neco jineho vcem je problem proste je to magorina takhle omezovat informace ktera nemaji online kontrolu. Osobne jsem videl na jiznim meste v praze jak meri policajty s dodavkou blikaji majakem a stejne nekdo kolem nich se prozene rychle. proste nekteri lidi jsou proste slepy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  21. 04. 2007 13:17

Mozem sa spytat, ze preco ma mas za sialenca? Ja som nepovedal ani slovo o tom, kolko chodim ani ako jazdim ale uz som za svoj nazor sialenec? Pardon. Moj prispevok bol vylucne o tom,ze su platne limity, ktore su uz dnes moralne zastarane, najma vzhladom na techniku. Ja osobne by som nemal nic proti tomu aby bola na dialnici minimalna povolena rychlost 120 a maximalna (iba v lavom) 160. Dialnica je predsa o tom,ze sa maju vozidla rychlo presuvat. Suhlasim,ze nehody vznikaju rozdielmi v rychlosti. Ale tym padom pripustas,ze keby chodili vsetci 200, tak je to vlastne v pohode lebo ak poznas vztazne sustavy z fyziky je ti jasne,ze vozidla sustredene do dopravneho pruhu iduceho konstantnou rychlostou tvoria vztaznu sustavu, ktora ide voci vozovke 200 ale objekty v nej voci sebe stoja a preto je sanca, ze sa zrazia = 0. Argumentacia, ze pri danych rychlostiach klesa sanca na prezitie, dobre a preco potom nezakazeme lietadla? Pri tych rychlostiach a nehodach predsa sanca na prezitie neklesa je nulova. Ze nikoho neohrozuju ? .. teroristi, new york, lockerbie, a tak dalej. Ze tieto argumenty su absurdne? Tak isto ako su absurdne argumenty, ze rychlost je nebezpecna. Inak pre rypalov: nemam Oktafku f tedeicku f metle a f kombiku jak hovorite, takze nepatrim do tej kategorie.

Ad policajti: ja som zastavil pri policajtoch, co kontrolovali auta a pytal som sa ich,ze kde by som mohol zaparkovat v meste, aby ma neodtiahli/nedali papucu. Oddrbal ma,ze to neni jeho problem a mam ist dalej. Ako sorry, vadi mi,ze policia sa pouziva vyhradne na represiu a pomoc od policajta je asi taka zriedkava ako zatmenie slnka. Cize nie je to o ignorancii, ale ja pred policajnym majakom jednoducho uctu nemam. Preco ? Napr: Ideme si 80-90 v meste na dialnicnom obchvate (cize max povolenou) za mnou vladna sedmicka.. vydrzi 1km a potom zapne majak,ze on chce ist dalej hoci ja vidim,ze je pred nami plny lavy aj pravy pruh a proste to nema vyznam mu uhnut, navyse vpravo sli dodavky 60, cize ani nebolo velmi kde sa zaradit. A on len vyblikuje, majakuje .... tak som spomalil z 90 na predpisovych 80 a mal som ho na haku. Ze zakon hovori o vozidle s pravom prednostnej jazdy ? Ano, ale hovori aj o situaciach, kedy je mozne majak pouzit a kedze sa to zneuziva, nech sa nikto nehneva,ze vacsina ludi na majaky zvysoka kasle. Okrem sanitiek a hasicov, tie sa pustaju bez vynimiek. Vladne a policajne, kde vyslovene vidno,ze im dosla trpezlivost? Su osrani s prepacenim.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Me2d  |  21. 04. 2007 15:03

No to jsi to s tou jinou znackou na "radar warning" nepochopil. Pointa je v tom, ze v Nemecku zakazali COKOLIV v aute, co te na ten radar muze upozornit, potazmo tedy cokoliv co te muze upozornovat ve smyslu POI, muze te upozornit na radar => je to zakazany. Tzn. to je pravy duvod, proc to vyrobce maze. Ve skutecnosti podle DDR zakona, by mel vzit zakaznikovi jiz koupenou navigaci zpet, a funkci mu zablokovat, protoze mu neprodal vyrobek konformni s DDR zakonem. => Vyrobce dostal strach, a proto alespon zmizela databaze.
Presne to tady resil Husak formulaci "rusi to kontrolni funkci radaru" proste tyhle zeleny mozky jsou vsude stejne zeleny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
notch  |  21. 04. 2007 19:02

Asi nebudu moct jezdit se spolujezdcem, ten by me taky mohl upozornit na radar

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Peugeotak  |  22. 04. 2007 20:26

Nejde o to že se na tebe lepí, ale že se s tim předjížděním určitě se*eš. Na druhou stranu, ty nejsi policie, nemáš komu co přikazovat kolik má jet a když máš podezření na spáchání přestupku tak máš zavolat benga a nahlásit ho, ale na to si asi moc línej a bojíš se že tě budou vláčet po stanicích a budeš muste podepisovat protokoly. Tak buďto mlč a rychle uhni nebo konej. Já blikání nesnášim, ale stejně tak nesnášim, když někdo nekouká do zrcátka a vleče se v levým a já musím kvůli němu brzdit. Proč pospíchám, do toho nikomu už nic není. Kdo neuhne ve cíli když už je 10m před předjížděným, nemilosrný flash.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
KptBobr  |  20. 04. 2007 15:25

To je otres, ale je videt jasne policejni rezimy, o kterych nikdo nepochybuje. Da se rici, ze je to tradicni pristup, ktery nevim, nevim, jak se shoduje s pristupem k zakladnim lidskym pravum, pristupem k informacim v techto zemich. Opravdu jiz cekam, kdy zacnou tyto policejni staty pronasledovat a perzekuovat i napr. soukroma radia, ktera takovou informaci nekde zverejni.
Mimochodem o te "policejnosti" nemuze byt vubec pochyb, nebot se vsude ohaneji, ze kamery a radary jsou na to, aby to tomu, kteremu mistu prineslo zpomaleni a prinos bezpecnosti. Takove zakazy jsou ale pouze perzekucnimi nastroji, zejmena proti zahranicnim navstevnikum... Jaksi se ale zapomina na to, ze tam kde me navigace upozorni na radar, tak tam take samozrejme vcas a bezpecne zpomalim (na rozdil treba od detektoru radaru), coz preci prinasi ten kyzeny vysledek zpomaleni, ne ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ladislavovic  |  20. 04. 2007 15:32

Ja proti tomu nic nemam. Pomalu by jsi mel jezdit vsude a ne jenom tam kde cekas radar.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Leonardo Cupranek  |  20. 04. 2007 16:10

Aha. Takze kdyz mi zavola kamos, ze tam a tam je radar, tak je to taky nelegalni? Nebo jaky v tom je rozdil? A sovoboda slova uz tedy neplati? Informace se tedy sirit nesmi?

A kdyz treba tato databaze bude na webu, lide si ji svepomoci budou udrzovat a udelaj si opensource programek, kterej na komunikatorech s GPRS a GPS bude tyto informace operativne stahovat, tak taky vsechny zavrou?

Nerikam, ze lidi maj jezdit jako prasata, ale toto je proste opravdu policejni stat a absence svobody.

Kdyby chteli kvuli domacimu nasili dat kameru do kazde loznice, tak to tady taky nekdo bude obhajovat, ze nenasilnici se nameji ceho obavat a ze boj s domacim nasilim je legitimni, resp. ospravedlnuje jakekoli prostredky?

Je to stejne hovadina, jako zakaz pasivnich antiradaru. Pasivni detektor radiovych vln NEMUZE BYT nelegalni (a sorry, v totalite muze byt nelegalni cikoli) - to my muselo byt nelegalni a aitoradio. A detektor policejnich laseru (tedy detektor svetla)? To bude nelegalni i elektrochromaticke zrcatko a parkovaci kamery?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
KptBobr  |  20. 04. 2007 17:24

No bohuzel, napr. ve Švajcu, kde to zacalo, to tak presne je...
Mimoch. prave napr. TomTom Go navigace (mam 910) umeji takove POI spravovat sami, na zaklade prave takovych verejnych databazi (napr. poi.cz). Bohuzel ale ta napr. svycarska perzekuce uz pry postihuje ne to, ze mate v navigaci takovy a takovy POI s upozornenim na radar, ale (ted se drzte !) majitele navigace, ktera toto umoznuje! Mimochodem ze svycarskeho trhu museli (nebo budou muset odejit) tito vyrobci navigaci, ktere to umozni.
Je samozrejme zbytecne asi o tom diskutovat, stejne asi jako k jakemukoliv pristupu uredniku tohoto policejniho statu (napr. k detektorum, za ktere je tam temer vezeni, zniceni-propadnuti veci, ci dokonce celeho auta v pripade pevne montaze, "persona non gratta" atd.).
Na nekterych zahranicnich disk. forech uz probleskly informace o zabaveni PDAcek ve Svycarsku v autech, vybavenych navigacnim SW, ktery umoznuje vest vlastni bazi POI. A to se puvodne dle tech zverejnenych materialu mluvilo jen o tom, ze budou postihovat jen ty, ktery tam maji svycarske radary a kamery.
Spise je k placi to, ze germani a ti "sedlaci se slamou v botach" (co nas tak miluji) on nas na jih se po nich tak ocividne opici.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MT  |  20. 04. 2007 17:37

V podstatě jde o houby. Velký bratr svým malým bratrům dává najevo svou nadvládu způsobem typickým, to jest násilným prosazováním úplné a bezvýznamné ptákoviny nulového významu. Což vede k tomu, že malí bratři budou velkého bratra očurávat různými fintami. Ve švycu možná málo, v Německu a Rakousku jsou nám blíž, takže víc. A kdyby tohle zavedli u nás, vyšvejkujeme to k dokonalosti, takže o každém policajtovi budou vědět úplně všichni, i ti co o něm vědět ani nechtějí, a to i kdyby se erár rozkrájel.
Ve švycu a v rakousích to bude mít spíš jiné následky. Objeví se nějaký krajně pravico-či levicopolitik, začne hulákat na náměstí, jak se občanům kradou svobody a strhne svých deset, patnáct procent, takže ho velké strany budou muset začít brát vážně a raději tenhle nesmysl tiše odepíšou, aby mu omezili témata. Že je to hloupost? Není. Viz Jorg Haider, Miroslav Sládek, Le Pen a jiní....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bob  |  20. 04. 2007 20:57

a když to bude mít v mobilu (N7O), to mi jako budou lézt do mobilu ?? a co když tam bude heslo????

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MT  |  20. 04. 2007 23:58

Zabaví ti kartu, podrobí expertíze, když db najdou, vymasturbují se na tobě, když bude zakryptovaná a nerozluští to, kartu zničí a s tvrzením, že databázi našli, se mentálně vyhoní taky. To je princip existence švýcarské policie.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
notch  |  20. 04. 2007 19:33

Z vás to čiší...kdyžtak už "podle předpisů" a ne "pomalu". A nic to nemění na tom, že takové zákazy jsou naprosto stupidní. Švýcaři jsou kapitola sama pro sebe, ale koukám, že u německých sousedů to hnije taky....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karel  |  20. 04. 2007 18:43

Řekl bych, že kýžený výsledek není vaše "zpomalení u radaru", ale stálé ježdění podle předpisů. Radar může fungovat jako prevence (a pak je u něj stejně megacedule "achtung"), nebo jako represe na ty, kteří podle předpisů nejezdí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
notch  |  20. 04. 2007 19:35

Pokud umisťují megacedule, pak tuplem nechápu tohle omezení.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Delphin  |  21. 04. 2007 14:09

Já ano, často ta cedule je před městem. A to třeba u Zurichu moc přesné označení místa měření není.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Haldo  |  28. 04. 2007 20:55

Napr v BA smerom na Devin je velka cedula "60 Radar". Akurat ten radar tam akosi chyba uz druhy rok. A vsetci co si pamataju "stare" pravidla (usek v lese 90, pri domoch 70) tak aj stale jazdia.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nika  |  10. 05. 2007 16:24

Policejní režimy? Tak takovéhle blbečky mám nejraději. Hajzle, sebrat ti hned papíry, vždyť se přiznáváš, že jezdíš jako dobytek.
A co lidksá práva těch druhých na silnici?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor