Společnost Brunswick a její navigační přístroje Navman v České republice neznáme. V nabídce českých internetových obchodů jsem objevil jen několik sportovních navigačních přívěsků značky Navman, ale žádnou přenosnou navigaci do auta. Americký výrobce je známější ve své domovině a v západní Evropě. Naopak tchajwanská firma Mitac a hlavně její navigační přístroje Mio jsou nepřehlédnutelné.
Navman loni představil navigaci vybavenou fotoaparátem
Brunswick minulý týden prodal svoji navigační divizi právě Mitacu. O akvizici nejsou dostupné žádné podrobnosti, jen obecná tisková zpráva. Jaké mohou být záměry Mitacu s Navmanem? Zřejmě nebude cílem držet dvě oddělené produktové řady. Kdybych si měl vsadit, která značka vyhraje – jestli Mio DigiWalker nebo Navman, vsadil bych si spíš na americkou stranu. Na názvu ale zase tolik nesejde, na rozdíl od navigačního softwaru. V Evropě Mitac pro své navigační přístroje zatím kupuje cizí iGo 2006, které upravuje a prezentuje jako svůj produkt MioMap. Navman má přitom svůj vlastní software, a když už ho Mitac koupil, asi hotovou a fungující věc nepustí k ledu.
Dobrou zprávou je, že navigace Navman používají mapy Tele Atlasu. Takže i kdyby změna přišla dřív, než Navteq kvalitně pokryje Českou republiku, i budoucí Mia budou v Česku použitelná.
V předchozích dvou odstavcích ale jen nahlas uvažuji. Mitac zatím neprohlásil, jaké budou jeho další kroky se značkou Navman. Jisté ale je, že firma tímto spojením posílí. Poslední informace o evropském trhu s přenosnými navigacemi mám z druhého čtvrtletí roku 2006. Vedl TomTom s podílem 30,5 %, následoval Garmin s 16,7 %. Spojení značek Mio a Navman by dosáhlo podílu 15,9 %, a to bylo ještě před silným nástupem vlajkových modelů C710(+). Není vyloučeno, že se Mio s Navmanem dostane na druhou příčku před Garmin.