Mobily předehnaly přenosné navigace (a další zajímavosti)

Analytická společnost Canalys vydala další ze svých pravidelných zpráv, které mapují trh s přenosnými a mobilními navigacemi. Samotná analýza je pěkně drahá, Canalys z ní ale poskytuje zdarma alespoň stručný výtah.

Jednou z hlavních zpráv aktuální vydání je, že prodeje chytrých mobilních telefonů vybavených GPS přijímačem v Evropě ve 3. čtvrtletí letošního roku výrazně překonaly jednoúčelové přenosné navigace. Zatímco GPS mobilů se prodalo 10,4 milionu, navigací jen 4,3 milionu.

Rozdíl je vskutku velký. Prodeje GPS smartphonů se totiž vzhledem k druhému čtvrtletí zdvojnásobily z 4,7 milionu kusů. Navigace místo toho klesly z 4,8 milionu prodaných kusů.

Na druhou stranu když si člověk koupí navigaci, používá ji především k jejímu základnímu účelu. Fakt, že mobilní telefon obsahuje GPS přijímač, ještě neznamená, že se s ním uživatel nechá navigovat. Nesrovnáváme proto úplně srovnatelná čísla.

Navigace zlevňují, výrobci ztrácejí

Přestože se meziročně – při srovnání s loňským 3. čtvrletím – prodeje jednoúčelových navigací celosvětově zvýšily o 14 % na 8,8 milionů kusů, výrobci za to mohou poděkovat hlavně Americe. Tam byl nárůst o 49 %, v Evropě nastal 6% meziroční pokles. Celkový trh s navigacemi světově vede Garmin s podílem 35 %, který si prohodil místo s TomTomem (29 %). Třetí příčka s podílem 9 % zůstala pro Mio.

Přestože se ve třetím čtvrtletí prodalo o 14 % navigací víc, tržby z nich klesly o 21 %. Navigační přístroje rychle zlevňují.

Diskuze (1) Další článek: Tip: Nelíbí se vám vzhled portálu O2 Active? Změňte si jej

Témata článku: Zajímavosti, Základní účel, Stručný výtah, Celkový trh, Zajímavost, Mobil, Třetí příčka, Přenos

Určitě si přečtěte