Navigace iGo a vaše návrhy na změny v příští verzi

Diskuze čtenářů k článku

Tomáš Marný  |  28. 11. 2006 07:54

Autoři tohoto požadavku asi nikdy nepoužili TomTom, co?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 28. 11. 2006 09:14

To nevím, ale start iGo opravdu nelze považovat za nejrychlejší.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jogurt  |  28. 11. 2006 13:25

V porovnání z tomtomem 5.21 je i-go blesková aplikace, která startuje přímo úžasně. V případě tomtomu 6.02 už je situace vyrovnaná nebo spíš opačná.
Já bych u I-go radělji zavedl místo informace o době jízdy do cíle info o času příjezdu (jako to mají pevné autonavigace, navigon a tomtom), protože mě nebaví pořád koukat a počítat, jestli tam do půl třetí budu nebo nebudu. Dál je u I-go proti tomtomu značně zmatené menu a spousta voleb, tady by inovace velmi prospěla. A jinak k požadavkům, které jsou přímo v článku nemám nic jiného, než souhlas.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Johnny  |  29. 11. 2006 21:48

Je videt ze iGo neumis nastavit, i v tistenem navodu najdes jak a na co jednotlive zobrazovane udaje nastavit ... stejne jako predpokladany cas prijezdu,okamzitou rychost, vzdalenost do cile atd. Bye umelce

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 29. 11. 2006 22:19

Jen dodám, že to možná bude vyžadovat pár pokusů, protože u lokalizované verze nejsou některé položky dobře pochopitelné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jogurt  |  10. 12. 2006 11:19

Jojo, v tištěném návodu. jenže aplikace si tvrdošíjně trvá na tom, že bude zobrazovat dobu jízdy do cíle. Vše ostatní funguje, doba jízdy je pořád doba jízdy. V mé verzi SW se prostě čas příjezdu nastavit nedá. A to ani podle návodu v tištěné verzi. A v registrech se hrabat nehodlám.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 10. 12. 2006 11:33

Podle mě to půjde. Nenechte se ale zmást chybným překladem do češtiny. Pokud si vzpomínám, jedna položka tam byla dvakrát a jednou se chovala jak čas příjezdu. Vyzkoušejte to.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Miloš  |  29. 11. 2006 21:50

Několikrát jsem kouknul na datum článku a pořád nevěřím svým očím. Co je to za nesmysl? Kdo to vyplodil? Většina ze zde uvedených věcí již třeba v Mio C710+ pochopitelně funguje a některé jsou zcela nesmyslné. Doporučoval bych autorovi článku, aby se podíval i na jiná fóra, třeba na http://forum.moto-club.cz/, kde je vše velmi dobře popsáno a pár lidí, jako třeba Petr Maisner, již realizovalo mnoho perfektních úprav stávajícího softwaru jen úpravou layerů bez zásahu do vlastního softu. A možná by neškodilo přečíst si návod k použití.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 29. 11. 2006 22:15

Pane Miloši, s panem Maisnerem jsem v kontaktu a na Navigovat.cz od něj najdete několik článků. Jinak jsem byl osobně iniciátorem některých změn v Miu, o kterých píšete.

Bleskovka se ale týká programu iGo 2006 a jsou v ní návrhy uživatelů na změny pro příští verzi. Jistě uznáte, že argumenty o tom, že v jiné navigaci tyto funkce existují, v tomto případě nejsou příliš relevantní. Navíc ani u Mia nejde o oficiální úpravy.

Mimochodem: kterou funkci nebo vlastnost z tohoto seznamu získáte, když si přečtete návod k použití iGo?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Miloš  |  29. 11. 2006 23:56

Nesouhlasím s vámi. Píšete, že se jedná o úpravy programu iGo. Ten však pro většinu zde uváděných úprav vůbec není potřeba měnit. Tyto změny je nutné realizovat v datech příslušné navigace, tedy v souboru data.zip, který ovládá zobrazení a provádění funkcí. Vlastní program je stále stejný. Na příkladu někdy možná pirátských úprav u Mio C710 je to zcela zřejmé.
Kromě toho nejsem zastáncem tak velkého počtu funkcí jak navrhujete. Přece jen se jedná o navigaci do auta. Myslím si, že řadu funkcí, jako třeba managment PIO či knihy jízd atd. by měl řešit spíše nadstavbový soft pro PC při USB spojení s Mio. Pro řidiče je za jízdy důležitá funkce přidání kamery (a tu Mio má), těžko bude přidávat třeba TESCO. Na vyhledávání a správu těchto POI jsou jiné instituce a několik programů již toto velmi dobře umožňuje.
Je jasné, že ani Mio, ani iGo nejsou dokonalé. Vždy je co zlepšovat. Taky mi například vadí, že musím vědět, zda je ulice v Praze 1 nebo 2, protože jinak ji nezadám (stejně tak vlastně nejde zadat překlep, takže jaká tolerance? Pokud chci zadat ulici začínající na R a překlepnu na S, tak to snad tolerovat nejde, a třeba tohle je v návodu velmi dobře popsánu na příkladu francouzských názvů.). Ale třeba hlasová navigace je řešena jednoduše a celkem dobře, tam bych jen pár věcí lehce doladil. A věřte mi, že vím o čem mluvím, moje firma nahrávala a stříhala hlasovou navigaci pro přístroje Blaupunkt a určitou dobu jsem tuto navigaci i používal a mohu srovnávat.
Neberte tedy můj příspěvek jen jako kritiku, ale když si přečtu, že má být přidána podpora RDS-TMC a já na ni jezdím a výborně funguje, tak mne to překvapí (tedy výborně? S daty, která má provozovatel k dispozici, proto se musí zlepšit toto a ne iGo).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 30. 11. 2006 00:40

Dekomprimaci souboru data.zip, úpravy celkem nepřehledného kódu, opětovnou komprimaci a nahrání zpět do přístroje považuji za úpravu. A rozhodně to není nic, co bych doporučil dělat běžným uživatelům navigace. Argumenty, že nejde o úpravu samotného programu EXE považuji pouze za slovíčkaření.

Já žádné funkce nenavrhuji. V bleskovce najdete návrh inovací, které český distributor iGo zaslal výrobci. Zdrojem pro tento dokument byly požadavky českých uživatelů a distributorů.

Vy jezdíte s PDA, ve kterém je nainstalováno iGo 2006 a používáte při tom RDS-TMC? Myslím, že to není pravda. Rozlišujte prosím aplikaci MioMap a iGo 2006. I když MioMap z iGo vychází, přidává do něj některé nové funkce - například podporu RDS-TMC nebo sdílené databáze radarů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Miloš  |  30. 11. 2006 01:48

A proč by měl uživatel navigace dělat vámi zmiňované úpravy jako je dekomprimace atd. Ten má zapnout navigaci a používat ji.
A otázka slovičkaření. Přesně jak píšete, EXE pro Mio skutečně vyžívá stejný základ jako EXE pro iGo 2006.A to že někde některé funkce fungují a jinde ne, je skutečně pouze přizpůsobením této standardní a tupé aplikace pomocí různých layerů a výpočtů potřebám příslušného systému. Proto je také nesmysl mluvit o úpravě tohoto EXE, který to už umí, ale akorát to nikdo (nebo jen někdo) zatím nevyužil tím, že se dokázal zorientovat v nepřehledné struktuře souborů v data.zip.
Máte pravdu, nepoužívám PDA, ale Mio. Ale jestli se nepletu, tak zde také TMC nefungovalo a začalo fungovat po výměně mapy ČR,takže opět to asi nebude chyba toho EXE. A databáze kamer s jejich aktualizací opět nemá s EXE nic do činění a je to jen otázka externího softu, a tak to i má podle mne být. Navigační soft má jen navigovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 30. 11. 2006 09:27

Nevím, proč by to uživatel měl dělat. Tyto funkce by program měl umět rovnou, proto je podle mého názoru celkem pochopitelné, když vlastnosti uvedené v bleskovce uživatelé vyžadují. Byl jste to ale přece vy, který v této diskuzi od začátku doporučuje neoficiální úpravy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Maizner  |  03. 12. 2006 12:15

no, kdyz uz tu o me byla rec tak musim souhlasit s Markem L.
Mio neni iGO byt je postaven na stejnem SW zakladu.Bohuzel pro iGO je v nekterych ohledech Mio trochu dala to jen proto ze firma Mio si nechala puvodni SW od iGO trochu doladit a dodelat tam nektere funkce jako jsou treba radary ci RDS-TMC zpravodajstvi.
Panove v iGO by se nad sebou meli zamyslet aby tyto funkce ktere na jejich SW zakladu funguji uz jinde zavedli do svych navigaci take. a to ani nemluvim o dalsich vecech ktere treba nejsou ani v Mio a ktere dodelavame postupne do Mio vlastnimi silami a mohli by tam uz davno byt (jako treba vic informaci v postrannich okenkach kde je jeste dost mista viz. napr. http://moto-club.cz/drobecek/gps_mio_c710/obrazky/screen10.jpg).
Co se tyce iGO, myslim ze ty navrhy jsou dobre a opodstatnene a cim driv je iGO do sve navigace zacleni, tim lip pro vsechny

PM

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirdax  |  04. 12. 2006 07:39

Co takhle, aby se při spuštění aplikace iGO aktivoval bluetooth automaticky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
anonym  |  05. 12. 2006 21:06

>striktně stanovit vzdálenosti, v nichž se upozorňuje na odbočení, např. 2km, 800m, 500m, 100m

CO TO JE ZA TOTALNI NESMYSL? TO MUSI CHTIT NEKDO KDO NIKDY NEJEL S NAVIGACI. UPOZORNENI "PREDEM" MUSI BYT DEFINOVANO S PREDSTIHEM DEFINOVANYM CASEM A NE VZDALENOSTI. ONO TOTIZ 800METRU NA DALNICI V 130KM/H JE NECO JINEHO NEZ 800M VE MESTE...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 06. 12. 2006 10:36

To bylo asi myšleno tak, aby iGo nehlásil „za pět set čtyřicet metrů“, když může počkat na pět set a zkrátit tím délku hlasového povelu na třetinu.

Ve městě by se potom vzdálenost osm set metrů nebo dva kilometry asi vůbec nepoužila, ta by byla pro dálnici a rychlejší silnice. Na dálnici potom zase nemá smysl sto metrů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  08. 12. 2006 13:48

Používám iGo na PDA od července a najel s ním tisíce kilomerů. Hlavně na německých dálnicích mě iritovalo "po sto metrech zabočte vlevo!"když
už jsem byl za odbočkou. Vůbec jsou zde používány zbytečně dlouhé věty.
Přimlouvám se za lepší zobrazení POI bodů. Také vyhledávání je "super". V Itálli, městě Fano mi při požadavku najít nákupní centra zásadně nabízel všechny sámošky a stánky v Chorvatsku. To samé v Benátkách. Vadí, mi, že pokud se během navigování neoparně dotknu displaye, okamžitě přepočítá trasu k bodu dotyku. A spousta jiných drobností. Ale vždy mne dovedla kam jsem potřeboval.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor