Navigace iGo: už žádná spolupráce s Miem

Diskuze čtenářů k článku

avatar
CZECH NEWS CENTER | 11. 03. 2008 16:49

Tady je pěkný článek, který podle mého názoru docela přesně shrnuje přístup automobilek k navigačním systémům. Pak se ale není čemu divit, když si lidé kupují něco jiného.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LK  |  11. 03. 2008 18:56

Opravdu výstižné. Ten přístup se ale týká nejen navigačního SW, ale obecně všeho kolem aut. V automobilovém průmyslu bohužel platí, že jakýkoliv nadstandard je ukrutně připlácen. Vyhřívání sedaček, což v nákladových položkách znamená dva/čtyři čudlíky a dva/čtyři odporové dráty, stojí jako položka výbavy u nového auta tisíce. Parkovací senzory, opět dnes v _maloobchodě a s individuální instalací_ stojícící kolem pěti tisíc (čili pro velkovýrobu budou náklady někde na pětině a to s rezervou) stojí tisíc deset. Tempomat, což je v době elektronického plynu pouze další páčka na palubku, dalších pár tisíc. A tak by se dalo pokračovat od blbostí typu pamětí na sedačky (pár odporových snímačů polohy, drátů a ovládací SW) přes litá kola, rádio až po námi řešené navigační/TV/DVD systémy.

A protože to lidi za ty peníze často kupovat nechtějí, vytvářejí výrobci v článku zmiňované bundly. Ještě pochopím, že do 40kW auta někdo nebude montovat klimatizaci, ale z jakého důvodu jsou paměti sedaček možné pouze k motoru 3.0 V6? To by se do dvoulitru nevešlo?

Bohužel nevýhodou řádově levnějších aftermarketových doplňků je často nevzhledná integrace do zbytku vozidla i absence některých funkcí (např. ukazatel vzdálenosti u parkovacích senzorů na rádiu). Na to automobilky hřeší a výsledkem je bohužel to, že moderní technologie v nákladové ceně pár stokorun si nemůže vychutnávat skoro každý jen proto, že se chce hodně hrabat.

Ostatně podobně jako WAP či MMS u mobilů. Dobré služby zabité hamižností operátorů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Warhead  |  10. 03. 2008 17:26

No treba se dostane prozmenu na vysluni blaupunkt

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Shr3k  |  10. 03. 2008 15:41

Podle mého skromného názoru míří Navngo mnohem výš a chce se stát (a už se i stal) dodavatelem navigačního SW pro mnohem širší okruh zákazníků, než pokrývá MIO se svými WindowsCE přístroji.

První vlaštovky jsou stávající i přicházející produkty od Pioneeru a portace IGO8 na všechny myslitelné i nemyslitelné platformy. Z ročního odkladu vydání IGO8 se domnívám, že z původního IGO8 vytvořili vývojáři Navngo celý SDK, který nyní používají.

Sympatické je, že přitom pěkně kombinují osvědčené produkty z kategorie Open Source, ať už se jedná o Ogg Vorbis, nebo třeba databázi SQLite.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 10. 03. 2008 15:52

Ti zákazníci jsou kdo? Je sice pravda, že třeba v Evropě zbývá asi 35 % podílu pro jiné výrobce než je TomTom, Garmin, Nokia a Mio.

Jenže tady je skupina kolem Navigonu, která je podle mého názoru silnější než Nav n Go. Kdo zbývá? MyGuide, Dreim, HP... to nejsou v navigacích velké značky. Pioneer v oblasti přenosných navigačních přístrojů také pouze sbírá drobky, a Nav n Go nevytrhne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Shr3k  |  10. 03. 2008 17:13

Váš problém je, že vidíte jenom ty "své" hračky s miniaturními displeji, které když zapomenete sundat i s držákem ze skla u každého supermarketu, tak vám je ukradnou. Neberte si to osobně, já je taky občas používám.

Velký potenciálem a zákazníky jsou míněni výrobci OEM nebo aftermarketových "velkých" navigací, zabudovaných, nebo určených k zabudování do auta.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 10. 03. 2008 17:22

Ty hračky ale mají naprostou většinu trhu. Ačkoli se o velkém potenciálu typu zařízení, o kterém píšete, hlasitě mluví už několik let, výrobce aut ještě nikdo nepřesvědčil k tomu, aby opustili současný ekonomicky velmi výhodný model předražených vestavěných systémů. A vestavěné navigace typu aftermarket? To je úplně okrajová oblast.

Moc nevěřím tomu, že se letos v této souvislosti něco výrazně změní.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Shr3k  |  10. 03. 2008 17:30

Myslíte "svého" trhu, že? Ano a právě o ty "předražené" vestavěné systémy se tu jedná. A navigace typu aftermarket jako okrajová oblast? Možná tak pro vás, a jen proto, že je neznáte.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 10. 03. 2008 17:46

V roce 2004 měly vestavěné a aftermarket systémy 46 % trhu. O rok později, kdy ještě nebyl boom přenosných přístrojů tak silný, to bylo už jen 24 %. Dnes dám ruku do ohně za to, že je to ještě mnohem méně.

Ano, skutečně to je okrajová oblast. Pokud máte nějaké jiné statistiky, sem s nimi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Shr3k  |  10. 03. 2008 18:03

Vestavěné OEM navigace i navigace k domontování se prodávají podle mých známých, majitelů autosalónů různých značek stále stejně, spíš se podíl těch lidí, kteří na to mají, rok od roku zvyšuje. Stejně tak tomu je i u dovozců multimediálních řešení do auta, s nimiž se (s některými) dobře znám. Jde o to, že elektronika obecně zlevňuje, nastupuje vysoká integrace, vstupní komponenty zlevňují a dolar oslabuje.

Ta vaše procenta - jde možná o to, že od té doby se trh zněkolikanásobil (díky PND, na které má skoro každý a to z jedné výplaty). Ale že by výrobci OEM řešení a multimédií do auta krachovali? To ani náhodou...

Osobně pozoruji s úsměvem třeba test navigace DreimGo s tou couvací kamerou, který tu máte. Jako příklad, kde se výrobce PND bez zkušeností snaží natlačit do sféry té vaší "okrajové" oblasti.

S úsměvem proto, že to je opravdu věc na úrovni hračky. Vím moc dobře, co tyto levné kamery vydrží po kontaktu se slanou tříští z našich silnic a o nějaké kvalitě obrazu ani nemluvě. Navíc, přeji hodně štěstí při zapojování podobného bazmeku na současném autě střední třídy, vybaveném sběrnicí canbus poslední generace s automatickou kontrolou osvětlení...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 10. 03. 2008 18:56

Já vám tady dávám data z celosvětového průzkumu firmy Canalys a vy protiargumentujete něčím, co jste slyšel od svých známých? Tohle nemá smysl.

Já mám zase známé, kteří mají své vestavěné navigační systémy vypnuté a kousek nad nimi sedí kapesní počítač s TomTomem. Ale opravdu vám je nebudu dávat jako důkaz.

Dreimgo s kamerou je hračka, nikdy jsem ani nic jiného netvrdil. Přenosné navigace se mají držet navigování.

Konkrétní podíly jednotlivých typů navigací jsem psal výš. Nav n Go kvůli rozkmotření s iGo přijde o opravdu silného partnera, kterého bude jen těžko nahrazovat někým jiným.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Shr3k  |  10. 03. 2008 19:23

Mno a vy v tom průzkumu máte nějaká čísla, která ukazují úpadek prodeje OEM navigačních systémů a multimediálních systémů do aut?

A nebo se náhodou týká ten průzkum právě a jen PND?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 10. 03. 2008 19:33

A já snad někde mluvím o nějakém úpadku? Psal jsem, že to je z hlediska navigačních systémů už jen okrajová oblast, a na tom trvám.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Shr3k  |  10. 03. 2008 21:44

Stejně tak by se dalo říct, že PND jsou z hlediska komfortních všestranných multimediálních/navigačních řešení do auta jen okrajová záležitost, která se marně snaží o jakousi integraci pomocí různých FM transmitterů a bezdrátových couvacích kamer.

Existovali/existují a budou existovat prostě lidé, které nebaví koukat za jízdy na tři displeje, poslouchat z každého reproduktoru něco jiného, drátovat při každém usednutí do auta složitě PND a čekat, až po půl kilometru jízdy najde GPS signál, který vzápětí v nějakém z mnoha tunelů (které se v metropolích budou objevovat čím dál víc) ztratí. A se sílící kupní silou jich bude čím dál víc.

Ovšem tlak PND pochopili i výrobci OEM systémů, kteří přecházejí z CD/DVD médií na HDD a SD karty a znatelně zlevňují.

Z vlastní zkušenosti vím, že žádný PND (i třeba Sony nebo TomTom s el. gyroskopem) se rychlostí, komfortem obsluhy, funkcemi a mírou integrace nevyrovná nějakému OEM systému BMW/Mercedes/Audi, potažmo Alpine/Clarion/Pioneer/Kenwood.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 10. 03. 2008 22:05

Existovali, existují a budou existovat lidí, kteří nechtějí čekat, až výrobci pevných navigací konečně vydají aktualizaci mapy. A nechtějí za tuto aktualizaci platit víc než za přenosný navigační přístroj.

Statistiky, které jsem psal, byly hlavně ze zemí s velkou kupní silnou, neboť i dnes má střední a východní Evropa spíše nepodstatný podíl.

Ale jsou tady dvě směry. Jednak to, jestli jsou vestavěné navigační systémy lepší než ty přenosné. V něčem ano, v něčem ne. Někomu vyhovují, někomu ne.

Diskuze na toto téma se ale podobá situaci, kdy fotograf přesvědčuje běžnou rodinku, co přemýšlí nad digitálem, že v každém případě musí koupit zrcadlovku. Rodinka si nakonec koupí levný kompakt, stejně jako naprostá většina jiných lidí, a bude s ním naprosto spokojena. Fotograf to nepochopí.

Potom je ale jiná věc, a to podíl těchto systémů. Bohužel nemám statistiky tržeb, protože by byly určitě jiné než u prodaných kusů. Ale vzhledem k tomu, jak PND jdou nahoru, jsem přesvědčen, že vestavěným systémům klesá i podíl postavený na tržbách.

Pokud bych měl pojmenovat největšího „nepřítele“ přenosným navigačním systémům, budou to smartphony, ne pevné navigační systémy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
polda  |  11. 03. 2008 16:38

Takže jsme tam kde předtím...kolik řidičů vlastní BMW,Audi popř Mercedes,určitě méně než obyč. značky a tak tomu bude i s prodejem vámi jmenovaných navigací. Poslední poznámka kolik aut má možnost instalace těchto zařízení v úrovni palubní desky,většinou je to ve středu popř i téměř na podlaze -což ke sledování obrazovky a situaci před vámi nebude to pravé.Nebo si nechat montovat obrazovku samostatně?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Shr3k  |  11. 03. 2008 17:28

Nemusíte být hned tak cimprlich, tak namátkou...:
Audi, BMW, Opel, Toyota, Nissan - nahoře
Mazda - vyklápěcí z horní části palubní desky
Mercedes, Škoda, VW - uprostřed střední konzole
Renault, Peugeot, Volvo - vyjížděcí z horní části palubní desky

Upřímně ani nevím, které auto má obrazovku téměř na podlaze... Navíc věstavěné navigace často spolupracují s displejem mezi přístroji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Shr3k  |  10. 03. 2008 19:27

Ad známí, jistě, přístup k novým navigačním mapám TomTomu, nainstalovaném na nějakém HTC je jistě o poznání snadnější, než nákup aktualizace map na DVD/CD. Stačí je bittorrent klient.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
polda  |  10. 03. 2008 21:08

...tady se dá souhlasit,že díky politice výrobců aut tzv.těžké navigace nedosáhnou velkého počtu,podobně jsou na tom i rádia-kdy je výhodnější si zakoupit vlastní radio za pár tisíc než připlácet něco 10.000 za nic moc výrobek(zřejmě cena za to,že je mizivá šance,že by vám to někdo ukradl).Že je dnes úspěšnější 2.varianta nám dokazují přenosné navigace od Blaupunkt,Clarion,Sony.....kteří by mohli stále tvrdošíjně prosazovat pouze multimediální přístroje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Shr3k  |  10. 03. 2008 17:15

Pak jsou tu samozřejmě malí zákazníci, kteří vlastní nějaký ten iPhone, Playstation Portable a nebo chtějí navigaci pro PC, i pro ty je určeno nové iGO8.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
colombo  |  10. 03. 2008 15:02

Jen by mne zajímalo, zda bude mít tato změna nějaký dopad do budoucna pro současné majitele navigací MIO, pracujících s upravenou aplikací IGo. Mám na mysli třeba aktualizace map. Mapy pro aplikaci IGo asi nebudou stejné jako pro aplikaci Navman ?!?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
polda  |  10. 03. 2008 15:31

asi jim nezbyde než pořád projíždět stránky iGo jetli není něco nového nebo mio rychle prodat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 10. 03. 2008 15:36

Aktualizace myslím nikdy nevydával přímo Nav n Go, tohle šlo vždy přes Mio. A to bohužel nemá žádné naplánované termíny aktualizací. Tak se uvidí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
polda  |  10. 03. 2008 15:45

...já myslel spíš informace KDE by uživatel mohl aktualizace nalézt........( HP ?)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 10. 03. 2008 15:52

U Mia.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
polda  |  10. 03. 2008 16:08

takže myslíte,že Mio své ovečky jen tak nebude tlačit do pořízení nových přístrojů a třeba za rok nějaká aktualizace bude ?? Já myslím,že to bude už passé,zas tolik navigace nestojí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 10. 03. 2008 16:28

To nevím, jen si jsem celkem jistý, že případné aktualizace nebudou na webu Nav n Go.

Pokud by se Mio s aktualizacemi vykašlalo na stávající uživatele navigací, tak se jim to vymstí. Tito lidé si nekoupí Mio znovu jen kvůli tomu, aby měli aktuální mapy. Podle mě by šli ke značce, kde jsou aktualizace zaručeny.

Navíc z prodeje aktualizací plynou peníze. Takže jestli se Nav n Go na Mio demonstrativně nenaštve, aktualizace by mohly pokračovat. Zkusím k tomu něco zjistit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
polda  |  10. 03. 2008 17:37

Já mám obavy,že se MIO nyní vydalo špatnou cestou,viz nové navigace Moov
http://www.mobile01.com/newsdetail.php?id=5099

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 10. 03. 2008 17:48

Já se zatím raději zdržím hodnocení. Jinde jsem totiž třeba zase četl, že to je pro Mio výhra. Že po komplikovaném iGo přichází uživatelsky přítulná aplikace.

Stejně nejvíc záleží na marketingu výrobce. Navigační aplikace má význam spíš jen pro lidi, kteří se o navigaci zajímají víc. Pro ně to možná bude změna k horšímu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LK  |  10. 03. 2008 18:28

Jak jsem již psal v mých prvních dojmech, iGo 8 je v přívětivosti o velký kus vpředu. Opravdu velký. Budoucnost ukáže, zda v Mio udělali výměnou dobře nebo měli vsadit spíš na nové iGo. Osobně mám za to, že uvedený krok je velká škoda pro obě strany.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 10. 03. 2008 18:57

No... já jsem v posledních týdnech trochu jezdil s novým HP iPaqem, kde je iGo 8 vestavěné. Článek o něm připravil kolega, budu tam mít jen pár poznámek, ale čekal jsem to asi lepší.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor