Ono je toho víc, co chybí. Tyhle navigace do aut se mohou velmi výrazně lišit v detailech a třeba i sebedražší a sebekrásnější designový klenot nemusí stát za nic. A naopak. Jenže tohle jsem se zatím v recenzích moc nedočetl. Tak například:
- Protěžovaný Garmin se mi zdá pomalejší v reakcích, než ultralevné Mio
- Algoritmus Garmina pro výpočet doby jízdy a trasy se liší, jinak počítá MapSource, jinak GPS
- V GPS nelze předvolit rychlosti vozu, vše se defaultně počítá z údajů uložených v mapě
- Úroveň hlasových povelů je mnohdy katastrofální, než se GPS před křižovatkou vykoktá, už není kam odbočit
- U GPS s Win mnohdy nelze použít ActiveSync ani jiný (proprietální) systém pro snadnou práci s POI
- Kvalita mapy se nedá posuzovat podle toho, že s ní recenzent objede Lužánky, nebo jde "kešovat"; kvalita mapy vyžaduje testování na delších trasách (ne Praha - Brno), pak se teprve člověk dočká překvapení (routování po soukromých pozemcích, chodnících, pěších zónách); chápu, že tohle chce čas, ale pokud autor sebejistě napíše, že už není co testovat, tak - ehm - podle mě pořád ještě je (pokud ovšem zrovna nepospíchá na nějakou důležitou keš, to by pak dávalo smysl )
- Obecně práce s vlastními POI může být nečekaný problém, u některých navigací je to velmi složité a vyžaduje to mnoho dílčích úkonů (místo jednoho tlačíta "Tady vytvoř POI")
- Velmi mi chybí skutečně důkladné recenze či "případové studie", které by popisovali i jiné oblasti použití GPS, než je jízda po dálnici nebo infantilní hra na poklady; příkladem budiž sběr dat v terénu, což mě např. zajímá a co provozuji: sestava PDA + zkalibrovaná základní mapa (originál, žádný klon) 1:10000 + zkalibrovaný letecký snímek v další vrstvě (tzn. Ozi Explorer nebo PathAway) + citlivý a hlavně přesný GPS přijímač (data nepotřebuji HNED, data potřebuji PŘESNĚ - tzn. sw funkce průměrování); to celé zabalené do vysoké odolnosti (venku prší, je tam prach), s dlouhou výdrží na akumulátory a umožňující dodatečné zpracování surových dat v PC (takže NMEA je podmínkou); mám smůlu, že se to nehodí ani na silnici, ani na geocaching a proto to autora primárně nezajímá?
Možná jsem hodně štiplavý, ale pokud se tady dokola opakují články a recenze na to samé, je to asi špatně (nebo to chce rozšířit okruh autorů o odborníky i na jiné oblasti). Mimochodem - v poslední odrážce píšu u zkalibrovaných mapách - pan Štádler nabízí PathAway s kalibrovanými papírovými mapami (Tour Navigator), bude tu recenze?