Navigace Prestigio GeoVision: opět další iGo

Diskuze čtenářů k článku

PremekC  |  09. 11. 2007 09:35

A co treba popsat takovou malickost, jake mapy a za kolik se daji prikoupit, zda se daji prehrat predinstalovane mapy, zda existuji turisticke mapy? Kdyz to bezi na Win CE, je mozne tam nahrat jine programy, treba OZIho nebo TomTom?
iGO navigace je znama, ale o tom HW by se toho dalo napsat. Kdyby se chtelo a hlavne umelo...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 09. 11. 2007 09:53

Mapy: stejné jako kdekoli jinde v iGo. Přikoupit: nelze, snad až iGo vydá aktualizaci. Přehrát předinstalované: ne. Existují turistické: zatím ne, snad až je SmartMaps nebo TourNavigatoru upraví. Jiné programy: ne, je to zamknuté.

Hardware: Displej s úhlopříčkou 3,5 palce s matnou vrstvou. Jedno tlačítko, které zapne přístroj tam, kde byl vypnutý. Tlačítko pro reset. Slot pro SD kartu, jack pro sluchátka, konektor miniUSB, přes ActiveSync se z počítače lze dostat k paměti typu flash nebo ke kartě. Vestavěná baterie typu Li-Ion. Běžný držák, běžná nabíječka.

Vsadím se, že jsem se z devadesáti procent trefil, přestože jsem toto zařízení nedržel v ruce. Naprosto stejný popis sedí na MyGuide, DreimGo a další navigace s iGo. Už je toho opravdu moc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Warhead  |  09. 11. 2007 11:25

ja souhlasim je to vsechno jenom krabice na wince s naladovanym iGo a vypinacem a jinak stale stejna pisnicka

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
CzechJoker  |  10. 11. 2007 11:52

Nejsem si jistý s active sync, moje mijo se standardně přes as připojit nedá (že by to soudruzi nějak blokovali?) Do pajšlu se dá dostat pomocí odemykacho sw na SD kartě, pak jde přihrát pár programů, ale furt to není jako na pda.
Mapy iGO se dají běžně dokoupit, takže jsou-li vevnitř např. jenom mapy pro EE, je možné dokoupit i WE, resp. nyní je tuším potřeba koupit celý paket pro EE&WE. Mají to např. v ElectroWorldu. No a turistickou mapu? Na co? Takhle navigace je primárně určena na silnici a tak je jedinou předností mapy to, že vidím "hezké" a "barevné" okolí, nicméně jejích výhod nevyužiji. (Ovšem na Slovensku má Mio v mapách i lesní porosty, to se hodí při delších štrekách pro plánování čůrpauz.)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
CzechJoker  |  11. 11. 2007 07:48

Ono je toho víc, co chybí. Tyhle navigace do aut se mohou velmi výrazně lišit v detailech a třeba i sebedražší a sebekrásnější designový klenot nemusí stát za nic. A naopak. Jenže tohle jsem se zatím v recenzích moc nedočetl. Tak například:

- Protěžovaný Garmin se mi zdá pomalejší v reakcích, než ultralevné Mio
- Algoritmus Garmina pro výpočet doby jízdy a trasy se liší, jinak počítá MapSource, jinak GPS
- V GPS nelze předvolit rychlosti vozu, vše se defaultně počítá z údajů uložených v mapě
- Úroveň hlasových povelů je mnohdy katastrofální, než se GPS před křižovatkou vykoktá, už není kam odbočit
- U GPS s Win mnohdy nelze použít ActiveSync ani jiný (proprietální) systém pro snadnou práci s POI
- Kvalita mapy se nedá posuzovat podle toho, že s ní recenzent objede Lužánky, nebo jde "kešovat"; kvalita mapy vyžaduje testování na delších trasách (ne Praha - Brno), pak se teprve člověk dočká překvapení (routování po soukromých pozemcích, chodnících, pěších zónách); chápu, že tohle chce čas, ale pokud autor sebejistě napíše, že už není co testovat, tak - ehm - podle mě pořád ještě je (pokud ovšem zrovna nepospíchá na nějakou důležitou keš, to by pak dávalo smysl )
- Obecně práce s vlastními POI může být nečekaný problém, u některých navigací je to velmi složité a vyžaduje to mnoho dílčích úkonů (místo jednoho tlačíta "Tady vytvoř POI")
- Velmi mi chybí skutečně důkladné recenze či "případové studie", které by popisovali i jiné oblasti použití GPS, než je jízda po dálnici nebo infantilní hra na poklady; příkladem budiž sběr dat v terénu, což mě např. zajímá a co provozuji: sestava PDA + zkalibrovaná základní mapa (originál, žádný klon) 1:10000 + zkalibrovaný letecký snímek v další vrstvě (tzn. Ozi Explorer nebo PathAway) + citlivý a hlavně přesný GPS přijímač (data nepotřebuji HNED, data potřebuji PŘESNĚ - tzn. sw funkce průměrování); to celé zabalené do vysoké odolnosti (venku prší, je tam prach), s dlouhou výdrží na akumulátory a umožňující dodatečné zpracování surových dat v PC (takže NMEA je podmínkou); mám smůlu, že se to nehodí ani na silnici, ani na geocaching a proto to autora primárně nezajímá?
Možná jsem hodně štiplavý, ale pokud se tady dokola opakují články a recenze na to samé, je to asi špatně (nebo to chce rozšířit okruh autorů o odborníky i na jiné oblasti). Mimochodem - v poslední odrážce píšu u zkalibrovaných mapách - pan Štádler nabízí PathAway s kalibrovanými papírovými mapami (Tour Navigator), bude tu recenze?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 11. 11. 2007 11:00

S každou navigací najedu v průměru pět set až osm set kilometrů. S některými to jsou tisíce. Cíleně se při tom vyhýbám dálnicím.

Tohle je web, který se věnuje zejména navigacím v autě, částečně při turistice, digitálním mapám pro lidi. Případové studie tady nikdy nenajdete - nebudou se číst, reklamou se tyto články nezaplatí a zadarmo mi je nikdo dělat nebude.

Recenzi PathAway připravujeme.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
CzechJoker  |  11. 11. 2007 14:37

Budu pochopitelně polemizovat.
Za prvé - osmset kilometrů považuji za hodně málo na relevantní verdikt (osobně s navigací odjezdím více než 5000 km měsíčně a opravdové bugy odhalím až tak po 10000-15000 km).
Za druhé - tebhle web se holedbá názvem "navigovat" a ruční navigace s kalibrovanou mapou by zde jistě měla své místo. I když se s ní nedá jezdit v autě (resp. dá, ale bez routování) a i když se nehodí pro hledání krabiček. Možná byste se divil, že je dost lidí, co přesně toto potřebují.
Za třetí - už mnoho měsíců nás všechny možné weby zásobují bláboly o Iphone. Taky to není masová záležitost, ale jde to.
Za čtvrté - s tímto přístupem můžete recenze psát způsobem CTRL+C, CTRL+V a CTRL+H. Ostatně jste to nepřímo přiznal i v jedné odpovědi zde, kdy "se domníváte", že to bude fungovat tak a tak...
Za čtvrté - na tomhle webu neexistuje srovnání, které by potenciálního zájemce upozornilo na klady, zápory a případně i doporučilo (či možná lépe varovalo) konkrétní navigaci; zatím se omezujete jen na obecné povídání.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tk  |  11. 11. 2007 18:08

Taky pisi recenze navigaci a souhlasim s p. Lutonskym ze pokud je software stejny a jede to na IGO, tak neni co recenzovat, vyrobce si necha vyrobit hardware v cine, placne na to svoji znacku a nahraje soft od IGO, nebo NAVIGONU, ci MAPFACTORU...A co se tyka testu, tak abych dokonale poznal co vsechno navigace umi, tak opravdu staci cca 1000km po vsech typech cest...psat v recenzi ze v hornich kulohnatkach, ktere jsem po 20 000km objevil, to naviguje na polni cestu nema cenu, protoze takovych pripadu jsou v navigace tisice...hlavni je chovani navigace v nejzakladnejsich situacich jako jsou najezdy na dalnice, kruhove objezdy, jizda v pruzich, prepocet trasy pri vyjeti s planovane, atd...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 11. 11. 2007 19:25

Souhlasím. Je tady navíc ještě jedna věc. Pokud mám desáté iGo, tak má naprosto stejné vlastnosti jako devět iGo před ním. To samé Garmin, TomTom, Navigon. Takže už lze říct, že s většinou hlavních platforem mám najeto k deseti tisícům, u některých i několikrát víc.

Pokud navíc nezjistím, že mapy nebo přístroj je opravdu často „mimo“, tak to ani v článku nezmiňuji. Nemohu s ním projet celé Česko a jednotlivé chyby nic neznamenají.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 11. 11. 2007 19:22

Za prvé: Smůla, s tím se nic nedá dělat. Takové redakční testy nikdo nezaplatí. Občas ale vydám uživatelské zkušenosti, které mi píšou přímo uživatelé.

Za druhé: však TourNavigator bude, já i vy jste psal o případových studiích ke sběru dat.

Za třetí: Nejde o to, jak je to masové, ale o to, jak je to atraktivní, jak se to čte.

Za čtvrté: Můžu, ale dělám to jen výjimečně - u iGo.

Za páté: Ani to asi nikdy nenajdete. U navigace víc než o parametry a měřitelné vlastnosti jde o to, jak konkrétní přístroj vyhovuje konkrétnímu člověku. A každému vyhovuje něco jiného.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Shevy  |  08. 11. 2007 20:17

Marku,prosimte.je to mimo tvuj clanek.....ale jen dotaz..Pokryti USA TomTom a Garmin....Myslis,ze jesou stejne dobre ty mapy...neni to jako v evrope-ty rozdily...??DIKY PETR

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 08. 11. 2007 21:17

Navteq je v USA údajně stále lepší, takže asi Garmin.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
shrk  |  08. 11. 2007 21:44

jenže garmin usiluje o tele atlas a navteq je kupován nokií, takže od prvního čtvrtletí 2008 asi nokia.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Warhead  |  09. 11. 2007 11:23

sice ho vlastni nokia ale stale je to navteq a nokia zatim pokud vim nema nic vetsiho nez mobil s gps

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
notebook.mail  |  08. 11. 2007 18:42

... to je ale obluda...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
CzechJoker  |  08. 11. 2007 18:40

...jeho přenosnosti mohou využít také turisté, cyklisti, rybáři nebo další uživatelé, kteří aktivně tráví svou dovolenou...

Jo a to budou jako běhat po dálnici? Nebo chytat kapříka či vlka v pangejtu? To je tak, když tu reklamštinu píšou "experti", co nevijó jak de mapa...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor