Navigon 8410 a navigace pěšky

Ve včerejším článku o Navigonu 8410 jsem zapomněl zmínit jednu důležitou funkcí: navigaci pro pěší. Přehlédnul jsem ji, protože Navigon se jí chlubí jen u nižších modelů 14xx a 24xx, a nenapadlo mě, že podporovány jsou i vyšší navigace. Profil pro pěší totiž v Navigonu umí víc než jen ignorovat jednosměrky a nenavádět chodce na dálnici. V tomto případě se také změní prostředí mapy a charakter navigace.

 
Volba režimu • Je nastaven profil pro pěší • vypočítaná trasa

V módu pro pěší se mapa ukáže v půdorysném pohledu, z displeje zmizí některé informační panely, jiné se objeví - například kompas. Ukazatel polohy není vždy nalepen na silnici, jeho pozice odpovídá zjištěným souřadnicím. Všimněte si také tenké linky se šipkou, jež směřuje k zadanému cíli, a možnosti nastavovat měřítko mapy, která při autonavigaci chybí.


Všimněte si, že trasa přesně nekopíruje silnice a že lze nastavit různá měřítka mapa

U výše zmíněných modelů 14xx a 24xx se přepnutím přístroje do pěšího módu změní také orientace mapy na výšku. To proto, aby se dal Navigon lépe držet v ruce. V testovaném modelu 8410 však žádná změna nenastala, mapa zůstala širokoúhlá. Ocenil bych možnost zamknout mapu k severu, aby se stále neorientovala ve směru chůze. Čip GPS je totiž příliš citlivý a Navigon nemá dobře zpracované filtry, takže když zůstanete stát, mapa na displeji se stále otáčí.

Naplánovaná trasa se automaticky nepřepočítává, když z ní sejdete, změní se až po stisknutí tlačítka. Mapou na displeji je možné pohybovat prstem, aktuální polohu dostane zpět doprostřed další tlačítko.

 
Nejdu, jak chce Navigonu • po stisknutí tlačítka přepočítal trasu • pohybujeme mapou

Včera jsem ještě zapomněl zmínit, že při navigaci lze na mapu klepnout, a na displeji se potom ukážou nejbližší zájmové body. Tímto způsobem se cíl často volí lépe než pouze prostřednictvím hledání POI v nabídkách.


Nejbližší zájmové body – na ťuknutí

Navigon umí v pěším režimu také zaznamenávat trasu. Uloží ji do paměti ve formátu KML, výsledek si potom prohédnete v Google Earth. Můžete se podívat na ukázku (případně i na Google mapách). 

 
Nastavení zaznamenávání trasy • název souboru

Naživo

Ve včerejším článku jsem se také nerozepsal o službách Live services. Tentokrát záměrně, protože testovaný Navigon 8410 nebyl mezi podporovanými modely. Včera jsem se ale dozvěděl, že se k němu dá zhruba za 99 eur (2 580 Kč) dokoupit GPRS modul a s ním zprovoznit živé datové služby. S nimi se – podobně jako u TomTomu Live – dají informace stahovat přímo do navigace z internetu. Navigon takhle nabízí dopravní informace, hledání na Googlu, databáze radarů a parkovišť, počasí.

První tři měsíce provozu má majitel podporovaného Navigonu zadarmo, aby si služby vyzkoušel, potom už musí zaplatit. Roční předplatné stojí 80 eur (2 086 Kč), případně 60 eur (1 565 Kč), když to člověk stihne do třiceti dnů po aktivaci přístroje. Podobně lze objednat předplatné na dva roky za 140 eur (3 650 Kč) nebo 105 eur (2 738 Kč). Tyto ceny už obsahují mezinárodní roaming, Navigon tak není nutné používat jenom doma.

Dostupnost jednotlivých služeb Live se ale v jednotlivých zemích liší:

  • Traffic Live lze využít v těchto zemích: A, B, CH, D, DK, E, F, FIN, I, L, N, NL, S, UK.
  • Google Local Search lze využít v těchto zemích: A, AND, B, BG, CH, CZ, D, DK, E, EST, F, FIN, FL, GBZ, GR, H, I, IRL, L, LT, LV, MC, N, NL, P, PL, RO, RSM, S, UK, V..
  • Mobilní radary Live lze využít v těchto zemích: A, AND, B, CZ, D, DK, E, F, FIN, FL, GR, H, I, IRL, L, LT, N, NL, P, PL, RO, S, UK..
  • Clever Parking Live lze využít v těchto zemích: A, CH, D, L..
  • Počasí Live lze využít v těchto zemích: A, AND, B, BG, CH, CZ, D, DK, E, EST, F, FIN, FL, GBZ, GR, H, I, IRL, L, LT, LV, MC, N, NL, P, PL, RO, RSM, S, UK, V.
Diskuze (1) Další článek: TomTom Go I-90: navigace do palubní desky vozu

Témata článku: Navigon, Naplánovaná trasa


Určitě si přečtěte

RECENZE: Huawei P20 Lite — odlehčená verze letošní špičky láká vzhledem i cenou

RECENZE: Huawei P20 Lite — odlehčená verze letošní špičky láká vzhledem i cenou

** Osvědčený recept Huawei v trochu modernějším střihu ** Výřez v displeji neruší ani zdaleka, jak by se mohlo zdát ** Odemykání obličejem je návykové a překvapivě dobře funguje

Martin Herodek | 35

RECENZE: Honor View 10 — prvotřídní výkon za polovic

RECENZE: Honor View 10 — prvotřídní výkon za polovic

** Velmi zajímavý poměr cena/výkon ** Na špičku ztrácí jen v okrajových oblastech ** Správný mix užitečných technologií bez moderních výstřelků

Martin Herodek | 15

RECENZE: Nokia 6.1 a Android One mají trumfy, které z tabulky nevyčtete

RECENZE: Nokia 6.1 a Android One mají trumfy, které z tabulky nevyčtete

** Výrazně vyšší výkon ve srovnání s předchůdcem ** Čistý Android není pro každého, má ale svoje kouzlo ** Moderní pojetí klasiky bez zbytečných módních výstřelků

Martin Herodek | 14

RECENZE: Xiaomi Redmi 5 Plus — znovu trefa do černého

RECENZE: Xiaomi Redmi 5 Plus — znovu trefa do černého

** Redmi 5 Plus nabízí velký 6palcový FullHD+ displej i dostatečný výkon ** Oproti minulé generaci dokázalo Xiaomi zapracovat na fotoaparátu ** Celková vyváženost vč. rozumné ceny ho předurčuje k úspěchu

Milan Měchura | 34

RECENZE: Nokia 8 Sirocco — luxusně nepraktická

RECENZE: Nokia 8 Sirocco — luxusně nepraktická

** Vzhled na prvním místě, vše ostatní se musí podrobit ** Nejedná se však pouze o převlečenou Nokii 8, nabídne víc ** Za nevšední design platí samozřejmě jistou daň, a ne jednu **

Milan Měchura | 10