Navteq: dálniční křížení jako z počítačové hry

Jistě si občas při řízení říkáte, proč nemohou být všechna ta dálniční křížení stejná. Známé exity projíždíme sebevědomě, vzpomeňte si však, jak vás každý nový, neznámý, anebo přebudovaný sjezd dokáže znervóznit. Jednoduše z toho důvodu, že špatné odbočení často znamená nepříjemně dlouhou zajížďku. Kdyby nám alespoň ty navigace pomohly, někdy k tomu všemu zmatku ještě přispějí.

Ano, máme zde navádění v jízdních pruzích, dokonce i s návěstními cedulemi. Navteq ale povýšil navigaci v těchto kritických místech na vyšší úroveň: dálniční křížení jsou nyní vymodelována v 3D, průjezd takovým místem pak opravdu připomíná počítačovou hru. Přesně vidíte, zda budete cestu podjíždět nebo nadjíždět, což z klasických plochých map není patrné. Ostatně následující obrázek vydá za tisíc slov.

Klepněte pro větší obrázek
3D mapa zpřehlední dálniční křížení

Přepnutí do 3D by mělo probíhat automaticky při přiblížení k danému místu. Podmiňovací způsob používám záměrně, zatím na trhu není navigace, která by novinku Navtequ využívala. Vše je ale pouze otázkou času a tvůrci se ale již nyní chlubí vymodelováním osmi tisíc dálničních křížení po celém světě, z toho dva tisíce v USA. Ano, v celosvětovém měřítku nejde o velké číslo, i tak považuji 3D renderování kritických míst za zajímavý a současně velmi praktický pokrok. I tvůrci map se musí snažit, zvláště když jim znenadání vyrostla tak zdatná konkurence.

Témata článku: Počítač