Strategy Analytics vydala v návaznosti na analýzu prodeje smartphonů podle objemu a značky také další žebříček, který ukazuje pět nejúspěšnějších konkrétních modelů telefonů. I když trhu jako takovému kraluje nadále Samsung, nejprodávanějším smartphonem byl ve druhém kalendářním čtvrtletí 2017 opět iPhone 7.
Model smartphonu |
Distribuce Q2 '17 (mil. ks) |
Tržní podíl Q2 '17 |
1. Apple iPhone 7 |
16.9 |
4.7% |
2. Apple iPhone 7 Plus |
15.1 |
4.2% |
3. Samsung Galaxy S8 |
10.2 |
2.8% |
4. Samsung Galaxy S8+ |
9.0 |
2.5% |
5. Xiaomi Redmi 4A |
05.5 |
1.5% |
Ostatní modely |
303.7 |
84.3% |
Celkem |
360.4 |
100.0% |
Loňského modelu od Applu se prodalo během tří měsíců celosvětově skoro 17 milionů kusů a dobře se dařilo i zvětšenému sourozenci s duálním fotoaparátem. Na Samsung Galaxy S8 tak zbylo až třetí místo s deseti miliony prodaných kusů. A ani větší Galaxy S8+ příliš nezaostával.
Ukazuje se, že sázka výrobců na větší displeje se začíná pomalu vyplácet. U Samsungu i Applu je poměr malých verzí vůči těm větším podobný a do budoucna se očekává nadvláda zařízení s rozměrnějším displejem. Na pátém místě se umístilo Xiaomi Redmi 4A, které je jako jediné z první pětky představitelem levných smartphonů.
Apple iPhone 7 je neprodávanějším smartphonem 9 měsíců od premiéry: