Pochopitelně že to spěje k "all in one" ale je otázka, co bude ještě únosný z pohledu uživatele (rychlost,ovládání, složitost, spolehlivost...). Dneska nám fůra zákazníků říká že nechtějí spárovat telefon s navigací protože mají "navigaci na navigaci a telefon na telefonování" a vadí jim když je to příliš integrované.
Každopádně každá čínská fabrika dokáže chrlit dobré navigace, tak proč by to neuměla Nokia ale zdaleka ne každá firma nabídne kvalitní mapy, protože ty stojí třeba spoustu peněz (i toho výrobce to stojí peníze za licence že ty mapy vůbec smějí používat). Obyčejnou navigaci z bodu A do bodu B - to je něco jiného ale jestli vidím někde potenciál specialistů jako je Garmin, tak určitě ne tenhle low end trh ale právě to, co nejde na jiných navigacích (třeba i z důvodu nedostatečné ochrany proti nelegálnímu používání) a to jsou třeba ty topografické mapy. Každopádně jednou přijde doba, kdy budou telefony stejně rychlý jako dnešní PDA a budou mít stejně kvalitní rozlišení displeje a budou třeba i stejně odolné a vodotěsné jako ty Garminy, které vám tak leží v žaludku (někteří diskutující). Nicméně říct že Garmin je předražený je pitomost, když se nenapíše nic konkrétně. Letecká navigace Garmin? Turistická plně vodotěsná s mapami celé Evropy je předražená? Všechny ty výrobky obsahují nějaké knowhow, které se musí rozpustit do ceny produktů a nejde jen porovnávat cenu hardwaru a nevidět i cenu vývoje, podpory a software. Co je platné, že navigace XYZ je levnější o 30%, když jejich servisní síť nedokáže dodat náhradní napájecí adaptér 3 měsíce po opakované závadě. Na co je vám GPS, do které seženete mapy sice někde úplně zadarmo ale jsou staré a nic lepšího není ani za peníze? Takže základní navigace v telefonu? Jasně, skvělé. Ale to že by to nahradilo GPS je nesmysl.