Nokia zveřejnila průzkum týkající se navigace

Nokia zveřejnila průzkum týkající se navigace

Společnost ICM pro Nokii provedla průzkum, ve kterém zjišťovala, jaký mají lidé orientační smysl. Zúčastnilo se ho 12 500 respondentů z třinácti zemí. Nokia stručné závěry průzkumu poskytla médiím:

Zpráva o ztrátě orientace

  • Nejméně přehledným dojmem působí Londýn, protože v tomto městě se nedokáže orientovat každý desátý člověk (10 %)
  • Hned v závěsu je Paříž (9 %), potom Bangkok (5 %), Hongkong (5 %) a Peking (4 %). Tím se výčet pěti „nejbludnějších měst“ světa uzavírá

Orientační smysl

  • 93 % lidí na světě poměrně často zabloudí
  • Při zabloudění ztratí člověk průměrně 13 minut času
  • Zemí s nejlepším orientačním smyslem na světě je Německo, protože třetina (34 %) lidí zde tvrdí, že se ještě nikdy neztratila
  • Každý pátý člověk (18 %) je přesvědčen, že orientační smysl je genetickou záležitostí
  • Každý desátý (9 %) Španěl si myslí, že orientační smysl – stejně jako dobré víno – dozrává s věkem
  • V důsledku zabloudění zmešká přijímací pohovor, důležitou obchodní schůzku nebo odlet letadla každý desátý člověk (11 %)
  • Ztráta orientace má i dopad na osobní život lidí, jelikož každý desátý Brazilec (9 %) zmešká rande, protože zabloudí
  • Ze všech lidí na světě nejčastěji propásnou narození svého dítěte muži v Indii (2 %)

Obviňování

  • Téměř každý druhý člověk (49 %) se ztratí, když pospíchá nebo když se během dopravní špičky zrovna nachází na rušném místě plném lidí
  • Ze zabloudění viní téměř třetina (30 %) lidí svého partnera
  • Třetina (29 %) lidí přiznává, že často zabloudí, když jsou unaveni
  • Nejoblíbenějším důvodem, kterým se Asiaté omlouvají, že netrefili na místo určení, je špatné počasí (24 %)

Digitální navigace začíná převažovat nad tradičními mapami

  • Každý desátý člověk (8 %) přiznává, že se nevyzná v mapě
  • V tradiční mapě se nevyzná každá desátá žena (11 %), tedy dvakrát více než muži (5 %)
  • Více než čtvrtina (26 %) respondentů používá při orientaci mobilní navigační přístroje
  • Německo je zemí s nejvyšším používáním satelitní navigace (48 %)
  • Jako základní navigační nástroj používá 13 % lidí mobilní telefon
  • Při orientaci si již téměř čtvrtina Italů (22 %) pomáhá mobilními navigačními přístroji

Informace podle orientačních bodů v krajině

  • Lidé, kterých se někdo jiný zeptá na cestu, si často (18 %) při vysvětlování směru pomáhají významnými orientačními body, jako jsou sochy, kostely a mosty
  • V Británii se cesta s oblibou vysvětluje podle hospod (18 %)
  • Číňané většinou vysvětlují cestu pomocí mrakodrapů (10 %)
  • Více než třetina (38 %) lidí na světě se při cestě z A do B spoléhá na informace od kolemjdoucích
  • Téměř každý druhý člověk (43 %) přiznává, že když vysvětluje někomu cestu, podává záměrně nesprávné informace
  • V Rusku existuje ještě jeden motiv pro to, zeptat se někoho na cestu, protože každý desátý Rus (9 %) pod záminkou vyptávání se na cestu flirtuje

Témata článku: Průzkum

6 komentářů

Nejnovější komentáře

  • Kuba 1. 12. 2008 7:33:40
    Přesně - dva Slováci se mě zeptali na cestu, já jsem si prohodil ulice a...
  • kool 28. 11. 2008 7:26:40
    Měli udělat průzkum kolik GPS navigací posílá své uživatele záměrně někam...
  • Lakva 27. 11. 2008 22:21:10
    No, osobně bych to neudělal. Kdysi jsem někoho poslal špatně omylem a...
Určitě si přečtěte

Velký průzkum zákaznické spokojenosti ČTU: Nejlíp Vodafone, nejhůř O2

Velký průzkum zákaznické spokojenosti ČTU: Nejlíp Vodafone, nejhůř O2

** Pozitivně hodnotili respondenti menší virtuály, třeba GoMobil ** Velkým síťovým operátorům to naopak spočítali ** Zásadní výhrady směřovaly hlavně na oblast smluvních vztahů

12.  12.  2016 | Pospíšil Aleš | 32

Nejlepší mobilní internet (podle průzkumu O2) má...

Nejlepší mobilní internet (podle průzkumu O2) má...

Věřte, nevěřte, je to O2. Operátor si sám zadal průzkum a teď prezentuje výsledky. Druhé místo patří T-Mobilu, poslední je Vodafone. Co vy na to?

10.  12.  2014 | Pospíšil Aleš | 39

Průzkum: S bankou v mobilu se méně utrácí

Průzkum: S bankou v mobilu se méně utrácí

Chytré telefony a mobilní aplikace bank ovlivňují nákupní chování lidí a vedou k úsporám. Téměř 70 procent zákazníků se totiž před nákupem poradí se svou aplikací pro mobilní bankovnictví.

22.  11.  2014 | E15.cz , Tryner Miroslav | 9