Nokia zveřejnila průzkum týkající se navigace

Společnost ICM pro Nokii provedla průzkum, ve kterém zjišťovala, jaký mají lidé orientační smysl. Zúčastnilo se ho 12 500 respondentů z třinácti zemí. Nokia stručné závěry průzkumu poskytla médiím:

Zpráva o ztrátě orientace

  • Nejméně přehledným dojmem působí Londýn, protože v tomto městě se nedokáže orientovat každý desátý člověk (10 %)
  • Hned v závěsu je Paříž (9 %), potom Bangkok (5 %), Hongkong (5 %) a Peking (4 %). Tím se výčet pěti „nejbludnějších měst“ světa uzavírá

Orientační smysl

  • 93 % lidí na světě poměrně často zabloudí
  • Při zabloudění ztratí člověk průměrně 13 minut času
  • Zemí s nejlepším orientačním smyslem na světě je Německo, protože třetina (34 %) lidí zde tvrdí, že se ještě nikdy neztratila
  • Každý pátý člověk (18 %) je přesvědčen, že orientační smysl je genetickou záležitostí
  • Každý desátý (9 %) Španěl si myslí, že orientační smysl – stejně jako dobré víno – dozrává s věkem
  • V důsledku zabloudění zmešká přijímací pohovor, důležitou obchodní schůzku nebo odlet letadla každý desátý člověk (11 %)
  • Ztráta orientace má i dopad na osobní život lidí, jelikož každý desátý Brazilec (9 %) zmešká rande, protože zabloudí
  • Ze všech lidí na světě nejčastěji propásnou narození svého dítěte muži v Indii (2 %)

Obviňování

  • Téměř každý druhý člověk (49 %) se ztratí, když pospíchá nebo když se během dopravní špičky zrovna nachází na rušném místě plném lidí
  • Ze zabloudění viní téměř třetina (30 %) lidí svého partnera
  • Třetina (29 %) lidí přiznává, že často zabloudí, když jsou unaveni
  • Nejoblíbenějším důvodem, kterým se Asiaté omlouvají, že netrefili na místo určení, je špatné počasí (24 %)

Digitální navigace začíná převažovat nad tradičními mapami

  • Každý desátý člověk (8 %) přiznává, že se nevyzná v mapě
  • V tradiční mapě se nevyzná každá desátá žena (11 %), tedy dvakrát více než muži (5 %)
  • Více než čtvrtina (26 %) respondentů používá při orientaci mobilní navigační přístroje
  • Německo je zemí s nejvyšším používáním satelitní navigace (48 %)
  • Jako základní navigační nástroj používá 13 % lidí mobilní telefon
  • Při orientaci si již téměř čtvrtina Italů (22 %) pomáhá mobilními navigačními přístroji

Informace podle orientačních bodů v krajině

  • Lidé, kterých se někdo jiný zeptá na cestu, si často (18 %) při vysvětlování směru pomáhají významnými orientačními body, jako jsou sochy, kostely a mosty
  • V Británii se cesta s oblibou vysvětluje podle hospod (18 %)
  • Číňané většinou vysvětlují cestu pomocí mrakodrapů (10 %)
  • Více než třetina (38 %) lidí na světě se při cestě z A do B spoléhá na informace od kolemjdoucích
  • Téměř každý druhý člověk (43 %) přiznává, že když vysvětluje někomu cestu, podává záměrně nesprávné informace
  • V Rusku existuje ještě jeden motiv pro to, zeptat se někoho na cestu, protože každý desátý Rus (9 %) pod záminkou vyptávání se na cestu flirtuje

Témata článku: Nokia, Průzkum

Určitě si přečtěte

Velký průzkum zákaznické spokojenosti ČTU: Nejlíp Vodafone, nejhůř O2

Velký průzkum zákaznické spokojenosti ČTU: Nejlíp Vodafone, nejhůř O2

** Pozitivně hodnotili respondenti menší virtuály, třeba GoMobil ** Velkým síťovým operátorům to naopak spočítali ** Zásadní výhrady směřovaly hlavně na oblast smluvních vztahů

12.  12.  2016 | Pospíšil Aleš | 32

Nejlepší mobilní internet (podle průzkumu O2) má...

Nejlepší mobilní internet (podle průzkumu O2) má...

Věřte, nevěřte, je to O2. Operátor si sám zadal průzkum a teď prezentuje výsledky. Druhé místo patří T-Mobilu, poslední je Vodafone. Co vy na to?

10.  12.  2014 | Pospíšil Aleš | 39

Průzkum: S bankou v mobilu se méně utrácí

Průzkum: S bankou v mobilu se méně utrácí

Chytré telefony a mobilní aplikace bank ovlivňují nákupní chování lidí a vedou k úsporám. Téměř 70 procent zákazníků se totiž před nákupem poradí se svou aplikací pro mobilní bankovnictví.

22.  11.  2014 | E15.cz , Tryner Miroslav | 9