České zastoupení značky Garmin vydalo novou leteckou mapu Česka, Slovenska a Maďarska. Produkt Letecká mapa AERO CZ/SK/H v6 je určen pro navigační přístroje Garmin s mapovou pamětí. Obsahuje tři verze mapy, které se běžným způsobem instalují do programu MapSource a z něj do navigátorů: IR, AIR+TOPO a SPEC+TOPO. Nově se mapa dodává pouze v jedné licenci a stojí 1 990 Kč.
Kompletní informace o nové verzi najdete na webu Garminu. Přímo ve webovém prohlížeči můžete prozkoumat, jak mapa vypadá.
Novinky ve verzi 6
- Podrobné mapy Slovenska a Maďarska.
- Všechna nadzemní vedení ve mapě AIR (ČR).
- Možnost změny symbolů a barev mapy na PC.
- Možnost změny symbolů a barev mapy ve vybraných GPS.
- Mapy AIR, AIR+TOPO a SPEC+TOPO je možné používat na PC odděleně.
- Mapy jsou rozděleny do více regionů – výhoda pro starší modely GPS.
- Licence je na jeden přístroj.
- Upgrade zdarma po změně rozdělení vzdušného prostoru v listopadu 2007 pro licence mapy AERO ve verzi 6 zakoupené do 31. srpna 2007.
- Výrazná sleva pro členy LAA (zakoupení plné verze na základě CD – přílohy Leteckého atlasu 2007). Při osobním nebo poštovním doručení chlopně s kódem z pošetky CD - přílohy Leteckého atlasu 2007 lze získat CD s plnou verzí mapy za zvýhodněnou cenu 1 490 Kč.
Obsah mapy
- Všechna letiště AD (včetně vojenských a uzavřených letišť - zatím pouze v ČR) a UL plochy (plochy pro vzlety a přistání sportovních létajících zařízení).
- Místa vhodná pro paragliding – rozlišení přistávaček a startovaček (zatím pouze v ČR).
- ATZ (dříve AFIS zóny) - okolo letišť se službou AFIS je vyznačena ATZ o poloměru 5,5 km.
- VFR hlásné body (zatím pouze v ČR), příletové tratě a vyčkávací obrazce, jsou-li publikovány.
- Význačné (hlásné) body rozčleněné na pohraniční a vnitrozemské.
- Výškové překážky uvedené v AIP ČR a Slovenska.
- Radionavigační zařízení VOR/DME, NDB.
- Heliporty uvedené v AIP ČR.
- Řízené okrsky CTR.
- Zakázané, nebezpečné a omezené prostory a další omezené prostory jako např. TSA a TRA.
- Hranice řízených oblastí CTA a koncových řízených oblastí TMA.
- Státní hranice spolu s pohraničním identifikačním pásmem ADIZ.
- Oblasti, kde je možné očekávat navijákový provoz PG mimo letiště se službou AFIS.
- Sídla (města a vesnice) vyznačená dvěma kategoriemi bodů.
- Vedení vysokého a velmi vysokého napětí.
U verzí AIR+TOPO a SPEC+TOPO jsou navíc obsaženy tyto prvky:
- Sídla (města a vesnice) vyznačená dvěma kategoriemi bodů a plochou zastavěných území.
- Říční síť, u řek a některých potoků se jménem vodního toku.
- Vodní plochy s popisem.
- Silniční síť mimo zastavěná území. Silnice jsou podle významu rozdělené do dvou kategorií. V ČR navíc zákres ulic včetně názvů u hlavních průjezdních tahů.
- Železnice a vybrané železniční zastávky i zastávky autobusů.
- Body zájmu pro lepší orientaci a leteckou turistiku – hrady, zámky, zříceniny, kostely, kláštery, atd. (především v ČR).
- Rozhledny, věže a vysílače zařazené pro doplnění do stejné kategorie, jako výškové překážky uvedené v AIP ČR.
- Výškové kóty (především v ČR).
- Čísla stránek Leteckého Atlasu 1:200 000 vydaného v roce 2004 Leteckou amatérskou asociací ČR, tak, aby bylo možné pro aktuální polohu přijímače GPS rychle zjistit odpovídající stránku v atlasu.
- Minimální bezpečné výšky – „gridové výšky“ (zatím pouze v ČR).
- Vedení velmi vysokého napětí.