Nový TomTom pro Android: obrázková smršť

Diskuze čtenářů k článku

KutilOP  |  16. 03. 2013 18:17

Zkusil jsem to nainstalovat na Tablet 800x480 bodů a nemile mě překvapily nepoměrně zmenšené všechny ikony a texty. Kvůli velikosti jsem to chtěl použít na 7" tablet - mapy jsou pěkně velké přes celou obrazovku, ale ikony i zobrazované parametry jsou velikostně jako z 4" obrazovky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
._.  |  10. 10. 2012 13:46

Na WM před lety jsem TomTom používal a byl jsem spokojen. Uživatelské prostředí skvělé, pohodlné ovládání spokojenost. Pak jsem si pořídil Androida a trpěl jsem. Jenže kokurence se postupně rozhýbala a nabízí s horší ergonomií to samé, co tenkrát TomTom.
Dnes sice přišel TomoTom i na Android, ale s jakou cenou. Například navigace MapFactor Navigator (beta) je ke stažení zdarma a zdarma jsou i Open Street mapy do ní. Pokud chcete, můžete si do n ztáhnout i TomTom mapy a to dokonce za nižší cenu, než je nabízí samotný TomTom. Prostě TomTomu ujel na Androidu vlak a nějak odmítá pochopit, že musí uživatelům vyjít vstříc.
Jediným smysluplným důvodem pro koupi TomTom map je využití v kamionové/autobusové dopravě, protože TomTom mapy mají u silnic/mostů/tunelů i informace o nosnosti, resp. průjezdné výšce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vagi  |  09. 10. 2012 15:27

Když tak vidím TT, tak si říkám...zlatý iGO Primo!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Drice  |  08. 10. 2012 10:00

Tak cena je teď 850,- Kč a to už celkem ujde :) snad to bude ještě lepší než navigon s kterým jsem zatím opravdu spokojen

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LOjzík  |  07. 10. 2012 18:50

Co to je poi.cz? Podle odkazu nějaký nedůvěryhodný web outlouk???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Šerpa  |  18. 10. 2012 16:30

Poi.cz je stánka, kde je možné stáhnout body zájmu do navigace. V tomto případě pro TomTom.
Navigace, které to s Poi body neumí jsou nanic.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mvp  |  07. 10. 2012 11:47

Tahle verze pro Android je (jako prakticky veškerý soft na Android) jen ukrutně ořezaná a domršená verze ve srovnání s nativním TomTomem ,nebo s verzí pro WM . Z maximálně ergonomické a uživatelsky propracované udělali paskvil , jak jsem měl radostt že konečně budu zase jedit s TomTomem, tak o to víc jsem nasraný když jsem to vyzkoušel (mimochodem,běhá mi i na S3,takže i tohle rozlišení lze .....)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jaram  |  07. 10. 2012 10:29

nechápu že si navigační software v dnešní době ještě někdo KUPUJE?!....na netu se daji stahnout navigace včetně map atd ZADARMO.....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mvp  |  07. 10. 2012 11:41

No,ono to bude tím že někdo preferuje MÍT navigaci (zadarmo) a někdo ji musí i používat a tomu nezbyde ji holt koupit (případně ukrást páč s těma zadarmo se pracovat prakticky nedá

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
007  |  06. 10. 2012 11:32

Ako skusam tak skusam na garmin XT sa nehrabe nic, musel som prejst na android kedze moj symbianovy telefon je uz riadny dedo a unikaju mu X velmi uzitocnych aplikacii, ale poriadna navigacia pre android stale neexistuje. Sygic je docela fajn (ten si pri nejakej najblizsej akcii kupim), ale stale to nieje ono (mozno len otazka zvyku), ale garmin za 50 tisic dovolenkovych kilometrov ma ani raz nestiahol na zlu cestu a vzdy som dosiel uspesne tam kam trebalo, nehovoriac o tom, ze vsetky moje cesty viedli balkanom (bosna, macedonsko, albansko) co su staty kde drviva vecsina navigacii nema o tychto statoch ani ponatia resp. ak aj nahodou ano, tak vam pan boh pomahaj pri zideni z medzinarodnej hlavnej cesty

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
AP  |  05. 10. 2012 23:44

Já měl na HTC HD 2 krásné iGO 8, projezdil jsem s tím celou Kalifornii a Floridu, paráda, vždycky jsem někam dojel, zadal najdi motely a hned jsem měl kde spát, najdi obchod, restuaraci, super, když jsem někde zapomněl sjet z té 10 proudé dálnice, tak mě to hned směrovalo, jak se mám dostat do cíle, mohl jsem si naplánovat trasu, že chci jet přes různá místa a podle toho, co mi vyhovovao, tak jednu z nich vybrat. Byly tam přehledné sjezdy a nadjezdy, když se dálnice štěpila (ti, co jezdí v USA znají, tam se pruhy odpojují v levo i v pravo). Chci se zeptat, umí tohle dnes vůbec ještě nějaká off-line navigace pro Android? Popř. i pro jiný systém. Teď mám nahrané nějaké iGo pro android a je to tragédie, zabloudil bych i ve městě, kde žiju.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mirek-praha  |  05. 10. 2012 21:13

Ahoj lidičky, mám osobní zkušenosti s off-line navigací Navigon, Sygic a on-line navigací Google. Musím říct, že nejlepší je (dle mého) Sygic. Má velmi příjemné zobrazení, má intuitivní ovládání, umožňuje stažení jen mapy té země, kterou potřebujete (bez nutnosti stahovat mapy celé evropy za 1500,- Kč o velikosti 3,31 GB ???!!!!) a kromě toho stojí POUZE 800,- Kč s mapovými podklady pro celou Evropu s doživotní aktualizací map 2x ročně (už prý nejen na jeden telefon, ale i na další telefony). Berte to tak, že TOM-TOMu ujel vlak a místo toho, aby stáhl androiďáky od konkurence, tak je odradil šílenou cenou, šíleným objemem velikosti dat pro mapy, a věřím, že budou z lidí stále tahat peníze, což se nedá se Sygicem vůbec srovnat. Sygic mě letos naprosto v pohodě a spolehlivě dovedl z ČR, přes Německo a Rarkousko na dovolenou do Itálie. Ať se jdou vycpat. A to prý těch 1.500,- Kč je pouze zaváděcí cena, která bude s nejvyšší pravděpodobností ještě navýšena. Jsou mimo, z čehož nemám vůbec radost a i když mám Sygic, tak jsem všem hlásil, že až přijde Tom-Tom, tak nebudu váhat ani vteřinu, ale po tom, co jsem si jen během dneška vygooglil, tak musím s politováním konstatovat, že TOM-TOM ani náhodou.
DODATEK:
Program je optimalizovaný pouze na WVGA rozlišení 480 × 800 pixelů, namísto na HD (1280 × 720 px), kterým disponují nejvýkonnější telefony na trhu (V mém případě se v Google Play, protože žádný starší mobil s WVGA nevlastním, zobrazí hláška, že aplikace je se všemi mými zařízeními (tablety/smartphony) nekompatibilní  This app is incompatible with all of your devices).
Na tom TOMTOM rychle musí zapracovat. Nejideálnější bude, aby aplikaci co nejrychleji aktualizoval, jinak si zadělá na pořádnou ostudu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Míraa  |  05. 10. 2012 22:57

Sygic 800,- pro celou Evropu??? Pokud umím správně počítat, tak 50 Eur, kolik teď Sygic Navigation Europe stojí, je přibližně 1300,- za instalaci pro 5 zařízení. Takže to může znamenat také 1300/5 za jednu nepřenositelnou licenci (a to kdo ví jestli). Ale jak jste přišel na 800 mi opravdu uniklo. Také se dá koupit za 500,- licence pro jedno zařízení na aukru přes HTC kupon (použitelná na všechny android kompatibilní zařízení.
Jinak pokud můžu srovnat. Sygic je líbivá, uhlazená, poměrně rychlá navigace s lidským hlasem navádění. Nicméně uživatelsky hodně nešťastně řešené jsou plánovací funkce včetně přidávání oblíbených míst (nemyslím import POI, ten je zase naopak velmi jednoduchý).
TomTom vypadá poměrně nadějně, až se vychytá podpora pro větší rozlišení a drobet vyladí výkon, bude to určitě jedna z nejlepších navigací pro android. Jen bych uvítal lepší správu nainstalovaných map, aby se nemusela stahovat celý balík 3,3GB u verze Evropa.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michael K  |  05. 10. 2012 19:45

Ví někdo, jestli to umí multitouch pro zooming na mapě?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lakrak  |  05. 10. 2012 21:03

jj umí, ale ne v režimu navigace musíš do menu a tam dát mapu pak to jde. Testuji na SGIII zítra bude první vyjížďka s Tom Tomem jsem zvědav jak si povede proti Sygicu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Staňa  |  05. 10. 2012 15:46

Vážení,
je aplikace vázána na zařízení nebo na účet? Jinými slovy, když si ji pořídím a vyměním PDA můžu ji stále používat na novém PDA (předpoklad je odstranění ze starého PDA)?
Díky
Staňa

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Johnec  |  07. 10. 2012 12:20

Stejně jako všechny placené aplikace z Google Play je vázána na gmail účet. To znamená, když ji koupíš přes svůj účet a pak se na něj přihlásíš v jiném zařízení, půjde bez problému (a bez placení) zas stánhout.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dr. No  |  05. 10. 2012 14:59

Opravte si ten link u zmínky o využívaných POI z poi.cz - tento link odkazuje na Outlook Web Access Mladé fronty a nikoliv na poi.cz
A nebo nám dejte pŕihlašovací údaje :o)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 10. 2012 12:42

#fail. TomTom spadl na úroveň map pro iOS6. Zůstanu u Sygicu, díky za screenshoty a ušetření času s testováním.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  05. 10. 2012 14:41

Je smutný, že někdo posuzuje navigaci jen podle toho jak vypadá. TOMTOM má naprosto skvělý plánování trasy, za celou dobu co ho používám se mi jen párkrát stalo, že mě nenavedl optimální cestou. Sygic se mu v tomto směru nemůže absolutně rovnat... A k čemu mi je že mapa vypadá na pohled hezky, když pak jedu úplně nesmyslnou trasou... Myslím že na celém trhu offline navigací se s TomTomem dá srovnávat maximálně Navigon.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pepino  |  11. 10. 2012 22:54

Souhlasim, Navigon je pro mobilní platformy spica, potom jsou teprve ostatní znacky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
fotrik  |  18. 11. 2012 20:17

Diky lepsimu datovemu tarifu ted uz i po Evrope pouzivam pouze Waze. Ale pro offline navigaci u me porad vyhrava iGo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  05. 10. 2012 11:50

nejde na HTC one X

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kamil  |  05. 10. 2012 11:43

ze stránek TomTomu : Screen resolution 800 x 480 pixels or 854 x 480 pixels + Android 2.2 or higher Sony Xperia P tím pádem taky nic..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Xperia  |  05. 10. 2012 12:10

Není pravda. Stáhnuto, v Xperia P šlape jako hodinky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kamil  |  05. 10. 2012 12:39

Nechápu, ale už ho tam vidím taky.. díky..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pepino  |  08. 10. 2012 08:32

na galaxy nexus 720 × 1 280 jede skvěle

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Portak  |  05. 10. 2012 11:26

Doufám, že brzy přijde nějake srovnání, např. se sygicem aurou, kterou teď používám :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
borix  |  05. 10. 2012 11:44

Sygica taky bohužel používám a po příchodu TomToma mám chuť bouchnout šáňo. Sygic se od TomToma naučil přehledně navádět - obrazovka je přehledná a vždycky se strafíte do správné ulice i na složitějších křižovatkách. Bohužel plánování sygicu je tragédie, konečně už jdou průjezní body, ale pořád žádná sláva, když přijde něco nečekaného (objížďka nebo se sám rozhodnu změnit trasu) sygic vžycky přeplánuje naprosto tragicky a buď tvrdohlavě pořád tlačí na původní trasu a upustí od ní po mnoha kilometrech, kdy už dávno bloudíte nebo naplánuje naprosto zcestnou alternativu (obvykle jsem pak nucen pustit navigaci od googlu, aby mě vyvedla) a tady je TomTom o 1000 procent lepší. Najezdím měsíčně kolem 10ti tis. takže vím, o čem mluvím. Mapy mají oba celkem dobré, ale to plánování...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jakub Hostinský  |  05. 10. 2012 10:57

Je neuvěřitelný zázrak, jak Apple mohl udělat tak krásné mapy z tak příšerných podkladů, které jsou vidět v článku. Slovy Linuse - TomTom fuck you!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
rob.9991  |  05. 10. 2012 12:00

dle mého jsou TomTom nejlépe zpracované. Garmin sice našel i adresu v posledním zapadákově ale pak mne přesvědčoval, že jedu vedle dálnice tak dlouho, až tam ležel sám. Dynavix děravej jako ementál a často by mne zavedl do zadní části těla. Nokia fajn, ale pochopitelně se nikdo nesnaží o takové maličkosti, jako jednosměrky a zákazy, no a google sice krása, ale jen online.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
rascal  |  05. 10. 2012 12:45

Zapomněl jste zmínit navigon. Já jenom abych věděl jak si stojí on.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
rob.9991  |  05. 10. 2012 13:08

člověče navigon5 mne dovedl přes Maďarsko do Debrecenu skoro celou cestu mimo dálnice,což nemohu zhodnotit, neboť jsem si cestu nekontroloval ani dodatečně. graficky chudší, ale šikovné. Jen na kraji Debrecéna mi udělal zbohem, protože více nebylo pokryto (a to jsem měl před sebou ještě 1300km). Nainstaloval jsem tedy Navigon 6, byl také občas mimo, protože nebyli zapsány nové silnice hlavně v Hu a Ro, ale to bych chtěl trochu moc zadarmo (či skoro). Fakt se mi docela líbil, ale TT byl opravdu trochu výš. Mám už druhé TT a jsem opravdu spokojen.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mark561156  |  16. 12. 2012 15:31

celé je to dáno tím že tomtom má prostě svoje stádo cvičených opiček jménem TeleAtlas. Dlouho používal jejich mapy a kdzž se ukázalo že jsou nejlepší , daleko lepší než americký navteq, prostě je tomtom koupil a proto má teď nejlepší aktualizované mapy široko daleko, k tomu HD Traffic, MapShare a IQ Route z tomtomu dělají technologicky nadřazený druh kterému ostatný jdou nanejvýš tak po patách. Uveďte jedinou navigaci o které si myslíte že je lepší než tomtom, a najdu vám minimálně dva dobré důvody proč tomu tak není.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ThomasX  |  16. 12. 2012 15:32

třeba WAZE

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ThomasX  |  16. 12. 2012 15:38

ale notak, jejich mapové pokrytí sází pouze a jen na ochotu samotných řidičů válcovat ulice kterými projíždí do mapy a přesto že se dnes už může zdát zdatně vzválcovaná většina evropy, mapy obsahují obrovské množství chyb. Především chybí orientační čísla budov, jednosměrky a omezená odbočení bývají velmi často zaznamenány chybně.
A zkoušel jste si někdy WAZE mapu oddálit ? Já ano a to byl teda bo*del. Normálně byste na oddálené mapě čekal významné body podle kterých se zorientujete, ale waze vám místo toho ukáže jen řeky mezi městy jen zlín, mezihoří, arnoltice a ležany, no podle toho se opravdu nedá orientovat
Waze má sice dobré algoritmy které mu dávájí někdy dobudoucna slušný potenciál (až jej bude vzužívat víc lidí a až bude mít lepší mapové podklady má na to navigovat minimálně stejně dobře jako tomtom s IQ route, do té doby ale ne)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ThomasX  |  16. 12. 2012 15:40

co máme dál, ...třeba SYGIC, nebo Be-ON-Road, ... ty ve své nejlepší variantě používají právě mapové podklady TOMTOM (samozřejmě zastaralé a bez doplňkových dat pro výpočet iq route)
napadají vás další ??

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jakub Hostinský  |  05. 10. 2012 14:16

Offline navigace zaspaly dobu. Mají spoustu nevýhod - za mapu se platí, je potřeba ji každou chvíli aktualizovat, nezobrazují se informace o dopravě, mapové podklady zabírají spoustu místa. Hodit se to může akorát někam na Sibiř nebo do Afriky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
rob.9991  |  05. 10. 2012 15:53

slyšel jste někdy o technologii RDS?
Navrch kde máte v ČR,PL,SK,HU informace o dopravě? A přesto tyto státy tvoří 33% Evropy. Svůj díl pravdy ovšem máte, ovšem zaspali výrobci, neboť ti do přístrojů odmítají dodávat technologie, jež by toto zvládaly. Je to pochopitelné, protože doba je o maximálním zisku, nikoli o funkčnost. A představte si, že by palubní navigace potřebovala SIM kartu a datový tarif. Zrovna v ČR, kde se nám operátoři vysmívají do ksychtu.
Občas mne překvapují Číňané se svými navigacemi, tam už schází akorát vodotrysk. Mají bluetooth, synchronizaci, kameru se zápisem, Tv, možnost připojení k internetu, vestavěný monitor k couvací kameře a parkovacím senzorům. Takže technicky to možné je. Jen musíme počkat, až se trh pohne od GPS ku Galileo a Glonass. Pak snad půjdou ku předu i služby.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lzap  |  05. 10. 2012 20:54

Google Maps i navigace zobrazuji aktualni dopravu. Staci to zsplnout a je to velmi presne. Jak to funguje netusim.
A pak je tu wuze aplikace...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dali007  |  06. 10. 2012 08:19

Jezdil jsem také podle google navigace, ale v poslední době u mě vyhrává WAZE. Vidím tam aktuálně, kde je jaká kolona, provoz, havárie, policajti, nové silnice jsou tam téměř okamžitě a už i naviguje velmi spolehlivě. Včera jsem podle ní jel okreskama asi 400km a to i přes úplné kotěhůlky a všechno ok. Za mě palec nahoru jak se za poslední dva roky zlepšila.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
rob.9991  |  06. 10. 2012 08:52

to rád čtu a s radostí jí vyzkouším v mobilu, až nebudu mít symbian s Nokia mapy

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
rk3  |  03. 01. 2013 00:35

Waze se mi moc libi, pouzivam pravidelne, ale plnohodnotna navigace to proste neni. porad bych si s ni netroufl jet tam, kde to vubec neznam... navic neni offline (coz samozrejme uz ze sve podstaty nemuze), ale pokud vyjedu za hranice, cini ji to v nasich tarifnich podminkach nepouitelnou

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petra  |  11. 10. 2012 22:51

Ja jsem s Garminem spokojena, mám nuvi 2455.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
rob.9991  |  12. 10. 2012 09:26

to jsem rád. Určitě to není špatná navigace, líbí se mi docela i doplňky k ní. Jen se u mne špatně zapsala a navrch nijaká podpora od firmy, když jsem chtěl radu. Což mne tedy za více jak 7000,- docela nakrklo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bořek L.  |  05. 10. 2012 12:01

Spíš je hodně velké umění zprznit tak dobré mapy jako má TomTom tak strašným způsobem, jako to provedl Apple.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pepíno  |  05. 10. 2012 10:48

Na Galaxy S III mi ji google play nenajde a když jsem klikl přes odkaz tam mi to napsalo že to není pro mé zařízení určeno....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
al.  |  05. 10. 2012 20:18

No tak si precti jake rozliseni je momentalne podporovano ....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hanssw  |  05. 10. 2012 10:40

No konečně

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor